شمانیوز
شما نیوز

لازنیا

طرز تهیه لازانیا با کرپ و سس بشامل | درست کردن یک لازنیا با سسبشامل خوشمزه

درست کردن یک لازنیا خوشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

طرز تهیه لازانیا با کرپ و سس بشامل | درست کردن یک لازنیا با سسبشامل خوشمزه

به گزارش شمانیوز: لازانیا با کرپ یکی از روش های بسیار ساده و راحت و فوری برای تهیه لازانیا می باشد که دیگر نیازی به ورق لازانیا ندارید و می توانید با یک خمیر ساده کرپ تهیه کنید و مواد لازانیا را وسط کرپ قرار دهید و بپزید. این روش برای کسانی که دوست دارند یک لازانیا نرم و راحت داشته باشند گزینه خوبی می باشد و شما می توانید مواد میانی لازانیا را به دلخواه خود تغییر دهید و از مواد گوشتی یا مرغی استفاده کنید. لازانیا با کرپ طعم بی نظیری دارد و با کمی حوصله می توانید یک غذای عالی تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه لازانیا با کرپ بسیار خوشمزه و راحت

تخم مرغ ۲ عدد

شیر ۱ پیمانه

آب ۱ پیمانه

آرد ۲ پیمانه

کره ۲ ق غذا خوری

نمک نوک ق چای خوری

مواد لازم برای کرپ لازانیا

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

رب ۱ ق غذا خوری

قارج ۵ عدد

فلفل دلمه ۱ عدد

پنیر پیتزا به مقدار لازم

کره ۱ ق غذا خوری

آرد ۱ ق غذا خوری

شیر ۱ پیمانه

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

مرحله اول: تهیه کرپ

ابتدا باید کرپ تهیه کنید. برای این کار باید تخم مرغ را به همراه آب و شیر مخلوط کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از لختگی خارج شود و بعد کره اضافه کنید و بعد آرد الک شده با نمک را کم کم اضافه کنید تا مواد یکدست شود. غلظت مواد باید مثل پنکیک باشد. کف تابه را کمی چرب کنید و دو ملاقه از مواد بریزید و به طوری که کف تابه را پوشش دهد و بعد از چند دقیقه برگردانید تا طرف دیگر نیز طلایی شود، به همین ترتیب همه مواد را تهیه کنید.

 

مرحله دوم: تهیه مواد گوشتی

برای تهیه مواد گوشتی باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید و بعد گوشت را اضافه کنید و تفت داده تا گوشت خوب سرخ شود، در ادامه قارچ و فلفل دلمه خرد شده را افزوده و هم بزنید تا مواد یکدست شود و در انتها نمک و فلفل سیاه و رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد تابه را از روی حرارت بردارید.

 

مرحله سوم: تهیه سس بشامل

برای تهیه سس بشامل باید کره را داخل تابه ریخته و بعد از ذوب شدن آرد را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود و شیر را کم کم اضافه کنید و تفت دهید تا گلوله های آرد باز شود و سس غلیظ شود و در انتها کمی نمک و فلفل سیاه بریزید و از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم: پخت لازانیا با کرپ

حالا یک قالب بردارید و یک لایه کرپ و بعد سس بشامل و پنیر و مواد گوشتی بریزید و همین طور لایه ها را تکرار کنید تا مواد و کرپ تمام شود و لایه آخر باید کرپ باشد و روی کرپ را سس بشامل و پنیر بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدن ۱۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی