شمانیوز
شما نیوز

خورش تره

طرز تهیه خورش تره به روش سنتی

طرز تهیه خورش تره به روش سنتی

در خبر زیر طرز تهیه خورش تره را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش شمانیوز: خورش تره یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار محبوب کردی است که شباهت زیادی به قرمه سبزی دارد و از ترکیب تره با گوشت، پیاز، لوبیا سفید و... تهیه می‌شود.

مواد لازم

گوشت گوسفندی: ۴۰۰ گرم

تره: ۴۰۰ گرم

لوبیا سفید: ۱ پیمانه

پیاز: ۱ عدد

لیمو عمانی: ۲ عدد

نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم

روغن: به میزان لازم

طرز تهیه

ـ۱ برای شروع کار تره‌ها را خوب بشویید؛ سپس به صورت ساطوری خرد کنید. تره خرد شده را داخل ماهی تابه بریزید و روی حرارت اجاق گاز بگذارید تا آب تره کشیده شود؛ سپس روغن را اضافه کنید و تره را سرخ کنید. میزان سرخ کردن تره سلیقه‌ای است و بستگی به این دارد که شما تا چه میزان دوست داشته باشید سبزی را سرخ کنید.

۲ ـ پیاز را خرد کنید و همراه با مقداری روغن داخل قابلمه سرخ کنید؛ سپس گوشت خورشتی را اضافه کنید و زردچوبه و فلفل بریزید. بعد از اینکه پنج دقیقه گوشت و پیاز را با هم تفت دادید، لوبیا سفیدی را که از شب قبل خیس داده‌اید، همراه با تره سرخ کرده به گوشت و پیاز اضافه کنید. حالا آب جوش بریزید و حرارت را کم کنید و اجازه بدهید گوشت و سبزی بپزد.

۳ ـ دو ساعت بعد لیمو عمانی را که از قبل خیس داده‌اید، سوراخ کنید و همراه با نمک به خورش اضافه کنید و اجازه بدهید خورش جا بیفتد و روغن بیاندازد. این خورش خوشمزه را می‌توانید همراه با کته زعفرانی میل کنید. این غذا به صورت اصیل همراه با گوجه و سیب زمینی سرخ شده سرو می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی