شمانیوز
شما نیوز

باقلوا

تو سه سوت یک باقلوا خوشمزه درست کن / خیلی راحت تو خونه باقلوا درست کنید

تو سه سوت یک باقلوا خوشمزه درست کن / خیلی راحت تو خونه باقلوا درست کنید

درست کردن یک باقلوا خشمزه و عالی این آموزش خوشمزه را از دست ندهید.

به گزارش شمانیوز: باقلوا یکی از شیرینی های سنتی کشور های عربی و ترکی و ایرانی می باشد که به روش های مختلف با انواع مغز ها تهیه می شود ولی امروزه که خمیر آماده باقلوا خیلی راحت در فروشگاه یا سوپرمارکت ها موجود است شما می توانید برای مهمانی ها خود خیلی سریع یک باقلوای خانگی با کمترین مواد در خانه تهیه کنید و سرو کنید. سرو باقلوا در کنار یک لیوان چای یا قهوه یا حتی یک اسکوپ بستنی وانیلی فوق العاده می شود.

مواد لازم
خمیر باقلوا نصف بسته
کره ۱۰۰ گرم
گردو یا مغزیجات دلخواه ۱۵۰ گرم
هل ۱ ق مربا خوری
پودر قند ۳ ق غذا خوری
مواد لازم برای تهیه شربت
آب ۱ لیوان
شکر ۳/۴ لیوان
شیرعسلی نصف قوطی ۱/۲ قوطی یا ۲۰۰ گرم
هل ۲ عدد به دلخواه

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید برای این کار  آب و شکر و شیر عسلی و هل را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید (شما می توانید از شیر عسلی آماده که در قوطی است استفاده کنید یا از آموزش های قبلی طرز تهیه شیر عسلی خانگی را یاد بگیرید) سپس قابلمه مواد را روی حرارت قرار دهید و بعد از این که یک جوش زد حرارت را کم کنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا قل بخورد و بعد کنار قرار دهید تا خنک شود.

مرحله دوم: آماده سازی مواد میانی

گردو ها را داخل آسیاب بریزید و پودر قند و پودر هل را اضافه کنید و میکسر را روشن کنید تا مواد یکدست شود شما می توانید گردو را خیلی ریز و آسیاب نکنید و کمی دندان گیر باشد.

مرحله سوم: آماده سازی خمیر

در ادامه باید کره را ذوب کنید و سه ورق را روی هم قرار دهید تا پاره نشود و بعد خمیر را با کره ذوب شده خوب چرب و کاور کنید ۲ ق غذا خوری از مواد میانی تهیه به صورت پخش روی آن بریزید یک سیخ چوبی در ابتدای خمیر قرار دهید و با کمک سیخ رول کنید و در انتها از دو طرف با دست بکشید تا حالت چروک پیدا کند و بعد داخل ظرف چرب شده قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت باقلوا سه سوته

در ادامه همه ظرف را پر کنید و باقی مانده کره روی خمیر با کمک فرچه براش کنید و ظرف را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا طلایی و پخته شود و زمانی که از فر خارج کردید بلافاصله برش دهید و شربت هم دمای محیط را روش بریزید وقتی خنک شد ۲-۳ ساعت بزارید یخچال و‌ بعد نوش جان کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی