شمانیوز
شما نیوز

پوکی استخوان | ویتامین | درمان پوکی استخوان

با خوردن این ویتامین هرگز پوکی استخوان نمی گیرید | بهترین ویتامین ها برای فراری دادن پوکی استخوان

پوکی استخوان بیماری شایعی است و شکستگی ناشی از شکنندگی استخوان در حال افزایش است.

با خوردن این ویتامین هرگز پوکی استخوان نمی گیرید | بهترین ویتامین ها برای فراری دادن پوکی استخوان

به گزارش شمانیوز،‌ پوکی استخوان به بیماری خاموش مشهور است چون پوکی استخوان هیچ نشانه ای ندارد اما برای این که پوکی استخوان نگیرید این ویتامین را مصرف و این اقدامات را انجام دهید برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

دکتر علی علیمحمدی گفت: اهمیت این موضوع به قدری است که سازمان جهانی بهداشت یک روز را به این امر اختصاص داده و امسال نیز شعار "برای سلامتی استخوان خود قدم برداریم" انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه پوکی استخوان بار سنگینی را به بیماران و خانواده ها تحمیل می کند، افزود: در زنان، پوکی استخوان بیشتر از بیماری های سرطان پستان، سکته قلبی، دیابت و سایر بیمار های دیگر دلیل بستری در بیمارستان است؛ در مردان، خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در طول زندگی بیشتر از سرطان پروستات است.

دکتر علیمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: تحرک بدنی کافی، رژیم غذایی صحیح، دریافت کافی نور خورشید، خودداری از مصرف سیگار و قلیان و همچنین الکل مهمترین اصول خودمراقبتی برای پیشگیری از پوکی استخوان هستند.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان توصیه کرد: در هفته 40 - 30 دقیقه پیاده روی و ورزش های مقاومتی، داشتن رژیم غذایی مناسب حاوی لبنیات فراوان به منظور تامین کافی کلسیم و همچنین دریافت کافی ویتامین D چه از طریق نور خورشید و چه قرص، می تواند شما را از معرض پوکی استخوان نجات دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied