شمانیوز
شما نیوز

مواد غذایی ضد پیری که باعث درخشش و مقاومت پوست شما می شود

پوست بزرگترین ارگان بدن است و اگر می‌خواهید به سلامت پوست خود اهمیت دهید در قدم اول باید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید.

مواد غذایی ضد پیری که باعث درخشش و مقاومت پوست شما می شود

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “زیبایی از درون انسان بیرون می‌آید”؟ این بدان معنی است که آنچه که می‌خوریم واقعاً مهم است و نه تنها بر جسم بلکه بر ظاهرمان نیز تاثیر زیادی دارد. در نتیجه نیازی به کرم‌های گران قیمت برای جوانسازی پوست نخواهد بود و برای طراوت و شادابی پوستتان کافی است تا سری به آشپزخانه بزنید.غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین‌های C ، D ، E ، K و کمپلکس B و همچنین کولین و اسید فولیک هستند، همه در تغییر بدن شما در سطح سلولی بسیار مفید هستند و باعث ایجاد درخشش واقعی پوست می‌شوند. این مواد غذایی ضد پیری ، سالم و خوشمزه بوده و همچنین خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین از بیماری قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

 

مواد غذایی ضد پیری برای درخشش پوست

 

پوست بزرگترین ارگان بدن است و اگر می‌خواهید به سلامت پوست خود اهمیت دهید در قدم اول باید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید. در ادامه مواد غذایی ضد پیری را در اختیارتان قرار خواهیم داد که بسیار خوشمزه هستند و به سلامت بدن شما کمک زیادی خواهند کرد.

 

مواد غذایی ضدپیری

 

آووکادو

 

آووکادو دارای چربی زیادی است که در واقع چربی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و حاوی چربی کاملا سالم است. آووکادو به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. مصرف مقدار زیادی آووکادو باعث نرمی لطافت بیشتر پوست می‌شود. آووکادو از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند و یک ماده غذایی سالم دارای ویتامین E و C است. این ماده غذایی از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت خواهد کرد.

 

 

شکلات تلخ

 

چندین مطالعه مشخص کرده اند که پودر کاکائو در بعضی از آنتی اکسیدان‌های خاص، در مرطوب شدن پوست نقش دارند. اگر هر روز کمی شکلات تلخ بخورید، خواهید فهمید پوست شما کمتر خشک و پوسته پوسته خواهد شد و در برابر آفتاب سوختگی در طولانی مدت مقاومت بیشتری خواهد کرد. یکی دیگر از فواید خوردن کاکائو این است که جریان خون را بهبود می‌بخشد. بهتر است که شکلات تلخ تا حداقل 70٪ مصرف کنید. این باعث می‌شود که ماده غذایی شما سالم تر و بدون قند اضافی باشد.

 

مواد غذایی ضدپیری

 

گوجه فرنگی

 

چه گوجه فرنگی تازه، چه پخته شده یا سس گوجه فرنگی، می‌تواند ستاره درخشان یک بشقاب باشد. هنگامی که گوجه فرنگی می‌خورید در واقع مقدار کافی ویتامین C دریافت می‌کنید که به جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست کمک می‌کند. گوجه فرنگی حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی از جمله بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان‌های قدرتمند، پوست را از آسیب آفتاب محافظت می‌کنند. نکته جالب تر این است که برای جذب کامل کاروتنوئیدها در رژیم غذایی خود، بهتر است با نوعی چربی خورده شود. برای مثال بهتر است گوجه را با آووکادو، پنیر یا روغن زیتون مصرف کنید.

 

گردو

 

گردو دارای اسید چرب است که بدن ما به این اسید چرب احتیاج دارد و از این چربی به عنوان ساختمان غشای سلول‌های سالم استفاده می‌کند. در نتیجه از آنجا که ما آن‌ها را در داخل ایجاد نمی‌کنیم، لازم است تا امگا 3 و امگا 6 را از مواد غذایی دریافت کنیم. منبع عالی دیگر EFA‌ها ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و شاه ماهی است. ما گردو را برای EFA‌های شما توصیه می‌کنیم زیرا آن‌ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های دوست داشتنی پوست، ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم و همچنین 4-5 گرم پروتئین هستند.

 

مواد غذایی ضدپیری

 

سیب زمینی شیرین

 

بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان از گروه کاروتنوئید است که در واقع می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب آفتاب محافظت کند و سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از آن است. اگر قصد دارید در مدت زمان زیادی در خارج از خانه باشید، نمی‌توانید مدام از ضد آفتاب استفاده کنید، اما می‌توانید یک رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن داشته باشید که باعث افزایش مقاومت پوست در برابر اشعه خورشید می‌شود. جلوگیری از آفتاب سوختگی، نه تنها به این دلیل خطر ابتلا به سرطان پوست، بلکه به دلیل احتمال مرگ سلولی بسیار مهم است. مرگ سلولی باعث خشکی و چروک پوست می‌شود. خوردن سیب زمینی شیرین می‌تواند از چنین اتفاقاتی جلوگیری نماید.

 

لپه

 

هنگامی که بحث عمر طولانی مطرح می شود، چگونگی مصرف حبوبات سبز و زرد تا زمانی که در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند، چندان فرقی نمی کند. نتایج مطالعه ای که توسط انتشارات BMJ منتشر شده است، نشان می دهد، مصرف لپه پخته شده و دیگر حبوبات - یک جز اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای - می تواند روند پیری در سطح سلولی را کند سازد. پژوهشگران فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در لپه و دیگر حبوبات را عوامل موثری می دانند که به آنها قدرت افزایش طول عمر را می بخشند.

 

مواد غذایی ضدپیری

 

پروتئین های گیاهی

 

لازم نیست تا وعده های غذایی حاوی گوشت خود را به طور کامل حذف کنید اما افزودن چند وعده غذایی بدون گوشت در هفته می تواند به افزایش طول عمر شما کمک کند. بنابر نتایج مطالعه انجمن نفرولوژی آمریکا، افزودن منابع گیاهی پروتئین به رژیم غذایی می تواند طول عمر شما را افزایش دهد، به ویژه اگر از مشکلات کلیه رنج می برید. مواد غذایی مانند کینوا، برنج، لوبیاها، سویا، توفو، و گندم سیاه فواید فیبر، ویتامین ها، و مواد معدنی موجود در خود را به رژیم غذایی شما می افزایند.

 

هویج

 

انواع مختلف هویج از مواد غذایی سالم اصلی محسوب می شوند و جای شگفتی ندارد که برای انسان مفید هستند. اما آیا می دانستید مصرف هویج نه تنها می تواند به طول عمرتان اضافه کند بلکه در حفظ ظاهری جذاب‌تر نیز به شما کمک می کند؟ نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه گلاسکو نشان داده است که کاروتنوئیدهای موجود در هویج که رنگ نارنجی روشن را به آن می بخشند می توانند روند پیری را کند کرده و فرد را برای جفت های بالقوه خود جذاب‌تر سازد.

 

مواد غذایی ضدپیری

 

ساردین

 

نتایج مطالعه آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی آمریکا نشان داده است که اسیدهای چرب امگا-3 فواید چشمگیری در زمینه طول عمر دارند و به کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و دیابت کمک می کنند. در شرایطی که می توانید این ترکیبات جادویی را در انواع مختلف ماهی های چرب پیدا کنید، یکی از بهترین منابع آن که البته کمتر شناخته شده است، ماهی ساردین محسوب می شود. تنها یک وعده از این ماهی های کوچک می تواند نصف نیاز روزانه شما به اسیدهای چرب امگا-3 و 400 درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12، یکی دیگر از مواد مغذی موثر در طول عمر بیشتر، را تامین کند. از آنجایی که ساردین ها کوچک هستند در پایین زنجیره غذایی قرار گرفته و از این رو احتمال آلودگی آنها با سموم مختلف نسبت به ماهی های بزرگ‌تر مانند ماهی تن یا سالمون کمتر است.

 

حلزون

 

حلزون در برخی از کشورهای جهان مانند فرانسه از جمله غذاهای محبوب و پر طرفدار محسوب می شود. حلزون منبع خوبی برای آهن است. آهن موجود در حلزون می تواند به پیشگیری از کم خونی و افزایش طول عمر انسان کمک کند.

 

نارگیل

 

نتایج یک مطالعه انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ دانمارک نشان داده است، مصرف یک رژیم غذایی سرشار از چربی های سالم از جمله اسیدهای چرب زنجیره متوسط که در نارگیل یافت می شوند، روند پیری مغز را در نتیجه محافظت از آسیب دیدن DNA کند می سازد. در شرایطی که این مطالعه روی موش ها صورت گرفته است، اما پژوهشگران اعلام کرده اند که نارگیل می تواند نتایجی مشابه را برای انسان به همراه داشته باشد و به جوان نگه داشتن مغز کمک کند.

 

کلم ترش

 

کلم رنده شده و آب پز شده با سرکه و دیگر غذاهای سرشار از باکتری های خوب مانند ماست، کفیر و کیمچی (نوعی خوراک تخمیر شده کره ای) می توانند به افزایش طول عمر انسان کمک کنند. عامل کلیدی در این زمینه انواع مختلف پروبیوتیک موجود در غذاهای تخمیر شده محسوب می شود. باکتری های خوب التهاب را کاهش می دهند، سیستم ایمنی بدن انسان را تقویت می کنند، و به سوخت و ساز بهتر کمک می کنند که این شرایط می تواند به افزایش طول عمر انسان منتج شود.

 

 

منابع: عصر ایران ، دینو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied