شمانیوز
شما نیوز

آبرسانی به پوست با ۱۰ روشی که پوست شما را از خشکی در می‌آورد

خشکی پوست یکی از مشکلات پوستی است که اغلب ما با آن درگیریم. برای برطرف کردن خشکی و آبرسانی به پوست، لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌های صنعتی زیادی در داروخانه‌ها وجود دارد که برخی از آنها به‌اندازه‌ی کافی مؤثر نیستند.

آبرسانی به پوست با ۱۰ روشی که پوست شما را از خشکی در می‌آورد

خشکی پوست یکی از مشکلات پوستی است که اغلب ما با آن درگیریم. برای برطرف کردن خشکی و آبرسانی به پوست، لوسیون‌ها و مرطوب‌کننده‌های صنعتی زیادی در داروخانه‌ها وجود دارد که برخی از آنها به‌اندازه‌ی کافی مؤثر نیستند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با روش‌های طبیعی و خانگی‌ای آشنا کنیم که می‌توانند به‌راحتی و با هزینه‌ی بسیار اندک، مشکل خشکی پوست شما را برطرف کنند.

 

آب‌وهوا، صابون‌ها، پاک‌کننده‌های قوی و دوش گرفتن با آب بسیار گرم می‌تواند باعث خشک‌تر شدن پوست‌تان شود. شما می‌توانید با مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های گران‌قیمت خشکی پوست خود را درمان کنید. اما چرا برای مرطوب‌تر کردن پوست خود از روش‌های طبیعی استفاده نمی‌کنید؟ با ما همراه باشید تا با چند روش فوق‌العاده‌ی آبرسانی طبیعی به پوست آشنا شوید.

 

۱. مقدار زیادی آب بنوشید

گرچه احتمالا در مورد تأثیرات نوشیدن آب روی پوست زیاد شنیده‌اید، اما این مورد هم‌چنان در صدر فهرست ما قرار می‌گیرد. آسان‌ترین راه برای مرطوب کردن پوست، هیدراته کردن بدن از درون است که برای سلامتی قلب و کلیه‌ها نیز بسیار مفید است. پس حتما روزی ۲ لیتر آب بنوشید.

 

آبرسانی به پوست با ۱۰ روشی که پوست شما را از خشکی در می‌آورد

 

۲. روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان‌هاست که به آبرسانی و سالم نگهداشتن پوست کمک می‌کند. قبل از دوش گرفتن و حمام کردن، پوست‌تان را با روغن زیتون ماساژ بدهید تا کاملا جذب شود. این کار باعث می‌شود آب داغ و صابون تأثیر کمتری روی پوست و خشکی آن داشته باشد.

 

۳. از صابون‌های ملایم و طبیعی استفاده کنید

برچسب‌های روی صابون‌ها و پاک‌کننده‌ها را بررسی کنید و از صابون‌هایی که مواد شیمیایی زیاد و قوی دارند استفاده نکنید، چون چربی‌های طبیعی پوست را از بین می‌برند. در عوض صابون‌ها و پاک‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی و عوامل مرطوب‌کننده مثل آلوئه‌ورا باشند.

 

۴. برای حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید

آب داغ چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد. پس مدت زیادی را در حمام و زیر دوش آب گرم سپری نکنید. شاید آب گرم خوشایند و آرامش‌بخش باشد اما به هیچ‌وجه برای پوست مناسب نیست.

 

۵. آووکادو را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

هر آنچه که می‌خورید روی رطوبت پوست‌تان تأثیر دارد. اگر تا به حال آووکادو نمی‌خوردید، از این پس آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آووکادو چربی‌های مفیدی دارد که به آبرسانی پوست کمک می‌کند و کلسترول بد را نیز کاهش می‌دهد. در واقع آووکادو نوعی مرطوب‌کننده‌ی طبیعی روی پوست ایجاد می‌کند.

 

آبرسانی به پوست با ۱۰ روشی که پوست شما را از خشکی در می‌آورد

 

چند آووکادوی تازه را در کاسه‌ای بریزید و له کنید. سپس چند قاشق چای‌خوری روغن آووکادو به آن بیفزایید. این ترکیب را به مدت ۵ دقیقه روی صورت‌تان قرار بدهید و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. این یک ماسک فوق‌العاده، طراوت‌بخش و مغذی است که به‌راحتی تهیه می‌شود و بسیار مؤثر است.

 

۶. از یک دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای اتاق استفاده کنید

یک دستگاه بخور در اتاق خواب خود روشن کنید تا از خشک شدن پوست‌تان جلوگیری کنید. دستگاه بخور همچنین برای خوابِ بهتر و بهبود وضعیت تنفسی‌ بسیار مفید است. شوفاژ یا کولر منزل‌تان را نیز روی درجه‌ی بالا تنظیم نکنید چون باعث خشکی پوست می‌شود.

 

۷. از خاصیت مرطوب‌کنندگی فوق‌العاده‌ی «عسل» غافل نشوید

یکی از بهترین محصولاتِ مراقبت از پوست که مادر طبیعت به ما انسان‌ها ارزانی داشته است، عسل ارگانیک است. عسل مرطوب‌کننده‌ای طبیعی است و خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد که سوزش را تسکین می‌دهد و با عفونت مبارزه می‌کند. عسل را به‌خصوص روی نواحی که به‌شدت خشک شده است قرار بدهید و بگذارید حدود ۵ دقیقه بماند. سپس محل موردنظر را با آب ولرم بشویید. این کار را چند روز انجام بدهید. بعد از این مدت حتما تأثیر آن را روی پوست‌تان می‌بینید.

 

ماسک صورت برای پوست‌های خشک

حال با طرز تهیه‌ی یک ماسک صورت فوق‌العاده، طبیعی و مؤثر برای پوست‌های خشک آشنا شوید: یک قاشق چای‌خوری عسل طبیعی، یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل (یا/و روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن رُزهیپ (میوه‌ی گل رز)، روغن دانه‌ی کنجد) و نصف موز یا آووکادو را له کنید و به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود قرار بدهید. سپس صورت‌تان را بشورید. خواهید دید که پوست‌تان نرم و شاداب می‌شود.

 

آبرسانی به پوست با ۱۰ روشی که پوست شما را از خشکی در می‌آورد

 

ماسک صورت برای پوست‌های پرآکنه

اگر پوستی پر از آکنه دارید، احتمالا این روش درمان طبیعی برای‌تان مناسب است:

یک قاشق چای‌خوری عسل را با روغن زیتون فوق بکر (اسیدیته‌ی این نوع روغن زیتون کمتر از ۰٫۸ است) مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری ماست ساده و یک‌دوم قاشق چای‌خوری آبلیمو (اگر پوست حساسی دارید از آبلیمو استفاده نکنید) به آن اضافه کنید. این مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی پوست خود قرار بدهید، سپس پوست‌‌تان را بشویید. مطمئن باشید پوست‌تان از شما تشکر خواهد کرد!

 

یکی دیگر از ماسک‌های طبیعی صورت برای پوست‌های چرب و پرآکنه، ترکیبی از عسل و توت‌ فرنگی تازه‌ی له‌شده است. هم توت‌ فرنگی و هم عسل به از بین بردن کردن باکتری‌ها و باز کردن منافذ پوست کمک زیادی می‌کند. دو عدد توت فرنگی له‌شده را با یک قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید و حدود ۵ دقیقه روی صورت‌تان قرار بدهید. پوست خود را بشویید و به‌آرامی خشک کنید. از پوست زیبا و درخشان خود لذت ببرید.

 

۸. کدوتنبل مصرف کنید

یکی دیگر از مواد غذایی فوق‌العاده برای آبرسانی به پوست و هیدراته کردن درونیِ پوست، خوردن کدوتنبل است. فقط با افزودن مقدار کمی کدوتنبل به رژیم غذایی‌تان، پوست خود را با مواد مغذی موردنیاز تغذیه می‌کنید تا هم سالم بماند و هم آب و رطوبت کافی به آن برسد.

 

همچنین می‌توانید از کدوتنبل که سرشار از زینک است به روش زیر در تهیه‌‌ی ماسک صورت طبیعی استفاده کنید:

یک قاشق غذاخوری کدوتنبل خام رنده‌شده را با سفیده‌ی تخم‌مرغ مخلوط کنید و یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین را به همراه یک قاشق چای‌خوری آب گوجه‌فرنگی به آن اضافه کنید. تمامی این مواد را به‌خوبی با هم مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی پوست صورت خود قرار بدهید، سپس کاملا بشویید.

 

آبرسانی به پوست با ۱۰ روشی که پوست شما را از خشکی در می‌آورد

 

این ماسک نه‌تنها به پوست آبرسانی و آن را تغذیه می‌کند، بلکه چربی‌های اضافی و لک‌ها را نیز از بین می‌برد و به لطف آنزیم‌های طبیعی کدوتنبل، آب و گوجه فرنگی پوست شما را لایه‌برداری می‌کند.

 

۹. بیشتر میوه بخورید

بیشتر میوه‌ها حاوی مقدار زیادی آب، ویتامین و مواد معدنی هستند که بدن و پوست‌ شما برای سالم ماندن به آنها نیاز دارد. یکی از تنقلات روزانه‌ی فعلی خود را با تکه‌های میوه‌ی تازه جایگزین کنید؛ خواهید دید پوست‌تان زیباتر به‌نظر می‌رسد و احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

 

۱۰. اسید چرب امگا۳ مصرف کنید

اسید چرب امگا۳ بلوک‌های سازنده‌‌ای را که بدن برای تولید چربی‌های پوست به‌ آنها نیاز دارد، تأمین می‌کند. ماهی سالمون و ماهی‌های پرچرب را بیشتر در رژیم غذایی خود جای بدهید. امگا۳ علاوه بر آبرسانی به پوست، برای سلامت قلب مفید است.

 

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید

همیشه با پوست خود مهربان باشید. از لایه‌برداری و خاراندن خشن پوست اجتناب کنید تا پوست‌تان دیرتر پیر شود و مدت طولانی‌تری جوان بمانید. همچنین اطمینان حاصل کنید که به مواد طبیعی ماسک‌های صورت و درمان‌های ارائه‌شده حساسیت نداشته باشید. قبل از مصرف ابتدا آنها را روی پوست مچ دست‌‌تان امتحان کنید و سپس روی صورت‌ بگذارید.

 

 

منبع: چطور

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied