شمانیوز
شما نیوز

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست و درمان جوش‌ها

امروزه یکی از نگرانی‌های افراد داشتن پوستی زیبا و شفاف است. ماسک نعنا این امکان را به ما می‌دهد تا با هزینه‌ی کم و درست کردن ماسک‌های خانگی سریع به این نگرانی پایان دهیم.

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست و درمان جوش‌ها

پوست بدن و صورت با آلودگی‌های زیادی سر و کار دارد که می‌بایست در مراقبت از آن در مقابل اشعه‌های خورشید و آلودگی محافظت شود. در حال حاضر یکی از پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین روش‌ها برای داشتن پوستی نرم و شفاف، استفاده از ماسک است. استفاده از ماسک‌ها نه تنها آسان و سرگرم کننده است بلکه در پایان شما احساس داشتن پوستی لطیف و نرم را خواهید داشت. استفاده از انواع ماسک مانند ماسک نعنا هم به خانم‌ها و هم به آقایان توصیه می‌شود زیرا که تاثیر بزرگی بر چهره، زیبایی و حتی روحیه و اعتماد به نفس یک فرد دارد.

 

ویژگی‌ های گیاه نعناع 

نعنا یکی از گیاهانی است که صدها خاصیت دارویی قابل ملاحظه دارد که از جمله آنها می‌توان به تسکین دهنده‌ی درد، درمان نفخ، بیماری‌های پوستی و ... اشاره کرد. گیاه نعناع سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است.

نعنا یا نعناع گیاهی است از تیره دو لپه‌ای‌های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و جز سبزی های خوراکی است. از محل گره‌های ساقه، ریشه‌هایی خارج می‌شوند که ساقه جدید را درست می‌کنند. این گیاه در دامنه‌ها و ارتفاعات متوسط رویش دارد. بو و عطر بسیار نافذی دارد و در کرم‌هایی که برای پوست ساخته می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نعناع نه تنها می‌تواند به حل مشکلات سلامتی کمک کند بلکه برای پاکسازی و نگهداری از پوست صورت و دفع مواد زائد نیز می‌توان از آن استفاده کرد. برگ نعناع سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که به پوست شما درخشش طبیعی می‌بخشد.

 

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست و درمان جوش‌ها

 

خواص نعنا برای پوست

  • قدرت لایه برداری بالا و پاکسازی عمیق پوست

  • ایجاد حس خنکی و کمک به روشن و صاف شدن پوست

  • افزایش شادابی و طراوت و حفظ نرمی و لطافت و جوانی پوست

  • کاهش التهاب پوست و قرمزی ناشی از جوش و آکنه و خشک کردن سریع جوش‌ها

 

انواع ماسک نعنا

دو ماسک بسیار ساده‌ای که می‌توان با نعنا درست کرد عبارتند از:

۱) ده تا پانزده عدد برگ تازه نعناع به خوبی له کنید و در چند قطره آب بیاندازید. آن را به مدت پانزده یا بیست دقیقه روی صورت بگذارید. بعد صورت را با آب خنک شسته و با حوله خشک کنید.

 

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست و درمان جوش‌ها

 

۲) برگ‌های نعنا را بکوبید و له کنید. خمیری که بدست میاید را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید. روزی دو بار تا وقتی تاثیر آن را مشاهده کنید تکرار کنید. اگر نعنا ندارید، می‌توانید یک پنبه را به یک تا دو قطره عرق نعنا آغشته کنید و روی محل مورد نظر قرار دهید.

 

بخور نعنا برای پوست

بخور صورت باعث ریلکس شدن پوست، باز شدن منافذ، افزایش خون رسانی و تمیز و درخشان شدن پوست می‌شود. با استفاده از دو تا سه استکان آب جوش و برگ نعنا (یا عصاره و روغن) به مقدار لازم می‌توان صورت را بخور داد. البته باید توجه داشت که نباید در این کار افراط کرد. هفته‌ای یک یا دو بار کافی است.

 

ماسک نعنا در ترکیب با مواد دیگر

نعنا و عسل

نهایتا ده عدد برگ تازه نعناع را به خوبی له و با یک قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید تا ماسک آماده شود. این ماسک را روی تمام پوست و یا فقط روی بخش‌های جوش دار و لک شده پوست بزنید و سی دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب، صورت را بشویید. هر دو روز یک بار (یک روز در میان) از این ماسک استفاده کنید.

همچنین با استفاده از این ماسک نعنا می‌توان از سیاهی دور چشم رهایی پیدا کرد که برای این منظور بهتر است، سه بار در هفته از آن استفاده کنید.

 

ماسک نعنا برای پاکسازی پوست و درمان جوش‌ها

 

نعنا و زردچوبه

برگ نعناع (به میزان لازم) را به خوبی له کنید (می‌توان به جای نعنای تازه از عرق نعنا استفاده کرد) و با یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید. ابتدا صورت خود را بشویید و سپس خمیر آماده شده را روی صورت بمالید و به مدت ده دقیقه صبر کنید. بعد از آن صورت را با آب خنک بشویید.

 

نعنا و گلاب

پانزده عدد برگ تازه نعناع را به خوبی له کنید و با دو قاشق چای خوری گلاب مخلوط کنید تا ماسک نعنا و گلاب آماده شود. این ماسک را روی تمام پوست و یا فقط روی بخش های جوش دار و لک شده پوست بزنید و بیست دقیقه منتظر بمانید و بعد با آب خنک، صورت را بشویید. روزانه یک بار از این ماسک استفاده کنید. 

 

در پایان ...

فاکتورهای بسیاری روی پوست تاثیر داشته و باعث درمان التهاب و شفافیت پوست می‌شوند که ماسک نعنا یکی از آنهاست. باید توجه داشته باشید افرادی که به خود گیاه نعنا حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند، هیچ یک از محصولاتی را که بر پایه گیاه نعنا تولید شده است، نباید مصرف کنند.

 

 

منبع: ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied