شمانیوز
شما نیوز

نکات آرایشی بهداشتی برای پوست های حساس که باید رعایت کنید

با بهترین نکات آرایشی و محصولات مناسب برای میکاپ پوست های حساس بیشتر آشنا شوید.

نکات آرایشی بهداشتی برای پوست های حساس که باید رعایت کنید

تعدادی از نکات آرایشی بهداشتی که در زیر برای پوست های حساس ذکر شده از زبان جوئل نانی مدیر ورک شاپ سلامت پوست در مرکز هیدروتراپی برند معروف اَون (Avène) است که با مجله مد و زیبایی Elle به اشتراک گذاشته است.

 

نکات آرایشی بهداشتی پوست حساس

  • آماده سازی پوست قبل آرایش مهم ترین مرحله است

به گفته جوئل اگر شما دارای پوست خیلی حساسی هستید، حتما باید به خوبی پوست را مرطوب کنید و بهتر است تنها به زدن مقداری مرطوب کننده نیز قناعت نکنید. او پیشنهاد می دهد اسپری آبرسان پوست (thermal water) را نیز مستقیم روی پوستی بزنید که می خواهید روی آن از مواد آرایشی استفاده کنید.

 

  • محصولات آرایشی معدنی و ارگانیک همیشه بهترین نیستند

گرچه ممکن است با نوشته “کاملا طبیعی” این محصولات روی برچسب کالا تصور کنید به خودی خود مناسب پوست های حساس هستند ولی باید به مواد تشکیل دهنده آن دقیق تر نگاه کنید. اگر در محصول آرایشی شما از عطر زیاد و همچنین سه، چهار، پنج و بیشتر از مواد نگهدارنده استفاده شده، آن محصول مناسب پوست شما نیست.

 

نکات آرایشی بهداشتی برای پوست های حساس که باید رعایت کنید

 

  • مواد آرایشی ساده معمولا برای شما مطمئن تر هستند

به گفته این متخصص زیبایی پوست، شما بهتر است به فرمولاسیون های خشک (مثل پنکک) بیشتر بسنده کنید چرا که در آنها از مواد نگهدارنده کمتری استفاده شده و حاوی آب نیستند که محل تجمع باکتری را فراهم می کند.

 

بهترین نکات و محصولات نکات آرایشی بهداشتی پوست حساس

  • به تاریخ انقضا محصولات آرایشی توجه کنید

یکی از چیزهایی که کمتر در جعبه و یا برچسب محصولات آرایشی به آن توجه می شود، علامت “۶M” (شش ماه) یا “۱۲M” (یک سال) و … است که از بعد باز شدن محصول محاسبه می شود. به این نکته توجه کرده و پس از انقضای محصول آن را جایگزین کنید. جوئل تاکید می کنید این موضوع گرچه مسئله ساده ای است ولی در عین حال اهمیت زیادی دارد.

 

نکات آرایشی بهداشتی برای پوست های حساس که باید رعایت کنید

 

  • به جای کرم پودر های سنگین، کرم های BB را امتحان کنید

جوئل می گوید: “ما می دانیم که هر چه رنگ دانه های محصولات آرایشی بیشتر باشد، خشکی پوست را افزایش می دهد. به همین دلیل کرم های BB حاوی رنگدانه های کمتری نسبت به کرم پودر است.” نکته دیگر آنکه از پودر کمتری استفاده کنید چرا که پوست را بیشتر خشک کرده و در نتیجه موجب حساسیت بیشتر پوست می شود. اگر روی پودر خیلی تکیه می کنید، پس از آغشته شدن قلمو، آن را تکان دهید، تا پودرهای اضافی آن خارج شده و از حداقل میزان استفاده کنید.

 

نکات آرایشی بهداشتی برای میکاپ پوست حساس

  • اسفنج بهترین اپلیکاتور است ولی مراقب اپلیکاتورهای لاتکس و لاستیکی باشید

اسفنج یکی از بهترین اپلیکاتورها برای استفاده از محصولات آرایشی است چرا که نمایی یک دست خواهد داشت، به خصوص اگر به صورت ضربات ملایم مواد را به پوست بزنید، برای پوشاندن چین و چروک ها موثرتر خواهد بود. ولی استفاده از اپلیکاتورهای لاستیکی برای پوست های حساس پیشنهاد نمی شود چرا که ممکن است موجب بروز درماتیت آتوپیک (نوعی التهاب پوست) شود.

 

نکات آرایشی بهداشتی برای پوست های حساس که باید رعایت کنید

 

  • محصولات آرایشی با پیگمنت های بالا (رنگدانه های زیاد) بیشتر موجب حساسیت پوست می شود

سایه چشم رنگدانه های زیادی دارد وهرچه از رنگ های زیادتری استفاده کنید، امکان آلرژی شما بیشتر می شود. رنگ های خنثی نظیر بژ و برنز کمتر حساسیت زا هستند ولی رنگ های آبی، سبز، بنفش و دیگر رنگ های اشباع شده چندان برای پوست های حساس مطمئن نیستند. همین نکته برای رژلب های قرمز روشن و بنفش تیره نیز صدق می کند. چرا که رنگ های تیره پوست را بیشتر خشک می کند.

 

 

منبع: پرشین وی

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied