شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی

در این مطلب روش تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی را برایتان آماده کرده ایم.

طرز تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی

در این روزهای سرد پاییزی که اکثر افراد دچار سرما خوردگی های ویروسی می شوند بهترین غذا برای آن ها یک سوپ مقوی و خوشمزه است ما در این مطلب قصد داریم برای شما عزیزان طرز تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی را آموزش دهیم.

 

سوپ مخصوص سرماخوردگی

سوپ مخصوص سرماخوردگی عده ای بر این باورند که سوپ خوردن به خودی خود موجب درمان سرماخوردگی نمی شود و فقط در تسکین گلو درد و سرفه موثر اما پژوهش ها عکس این موضوع را ثابت می کند و سوپ مرغ از داروها و آنتی بیوتیک ها هم موثرتر عمل می کند.

 

به گفته محققان آمریکایی سوپ مرغ می تواند بهترین روش برای مبارزه با نشانه های آنفلوآنزا و سرما خوردگی باشد. کارنسین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند تا عوامل ایجاد سرماخوردگی از بین ببرد.

 

مواد لازم:

مرغ : ۱ عدد / جعفری : چند شاخه / فلفل : ربع قاشق چایخوری / سیب زمینی خرد شده : ۲ عدد / جگر مرغ : ۳ عدد / زرده تخم مرغ : ۲ عدد / پیاز درشت خرد شده : ۲ عدد / نمک : ۱ قاشق چایخوری / عصاره لیمو ترش : ۲ قاشق سوپخوری

 

طرز تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی

 

طرز تهیه:

قطعات مرغ با پیاز و جعفری را خرد کرده و نمک و فلفل را در یک ظرف بزرگ ریخته، آب به آن افزوده و روی آتش ملایم به مدت ۱ ساعت بپزد. سپس سیب زمینی و هویج را به آن اضافه کرده ۲ دقیقه دیگر به پختن ادامه دهید.

 

سیب زمینی و هویج را از سوپ در آورده، و آنرا کوبیده مجددا آن را در سوپ بریزید. جگر مرغ را در کره سرخ کرده و آن را در سوپ بریزید، در یک کاسه کوچک زرده تخم مرغ و عصاره ی لیمو ترش را نیز هم بزنید و در سوپ بریزید.

 

گوشت قطعات مرغ را از استخوان جدا کرده آن را مجددا در سوپ بریزید. بعضی ها به جای سیب زمینی در این سوپ رشته فرنگی می ریزند.

 

بهترین سوپ برای سرماخوردگی چیست؟

بهترین سوپ برای سرما خوردگی، طرز تهیه سوپ مرغ , طرز پخت سوپ مرغ , مواد لازم برای سوپ مرغ , اموزش اشپزی , نکته های سوپ مرغ خوشمزه همه و همه را در این مطلب برای شما آورده ایم تا بهترین سوپ برای سرماخوردگی و بهبود سرماخوردگی با سوپ را بدانید. سوپ پیش غذایی دلچسب و باب میل افراد زیادی است، سوپ انواع مختلفی دارد که پاسخگوی ذائقه های متفاوت است و در بیشتر رستوران ها به عنوان یک پیش غذای خوشمزه سفارش داده می شود.

 

علاوه بر دلچسب بودن سوپ به عنوان یک پیش غذای عالی ، سوپ ها از خاصیت های زیادی هم برخوردار هستند که بسته به نوع مواد به کار رفته در سوپ دارای خواص متنوع و گسترده ای می شوند.یکی از کاربرد های شناخته شده سوپ که به طور کلی مورد استفاده قرار می گیرد خاصیت ضد سرماخوردگی آن است.

 

اکنون که هوا رفته رفته سرد می شود آمار سرماخوردگی رو به فزونی می رود و سوپ می تواند در بهبود هرچه سریعتر سرماخوردگی به ما کمک کند. حالا اینکه از بین این همه سوپ کدام یک برای سرماخوردگی مناسب تر است ، و بهترین سوپ برای سرماخوردگی چیست؟ در ادامه با هم می خوانیم.

 

طرز تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی

 

التیام سرماخوردگی با سوپ جوجه

بیشتر افراد بر این باورند که توصیه مادر بزرگ ها برای خوردن کاسه سوپ جوجه یا مرغ در روزهایی که سرماخورده اند، ریشه در باورهای قدیمی آنها داشته و علمی نیست. اما باید بدانید سوپ مرغ بویژه انواعی که با گوشت بلدرچین یا بوقلمون تهیه می شود حاوی پروتئین باکیفیت است و می تواند سیستم دفاعی بدن را تقویت و به طور طبیعی اثرات مخرب ویروس ها و سموم میکروب ها را خنثی کند.

 

به گفته پژوهشگران سوپ جوجه خاصیت ضدالتهابی دارد و می تواند موجب تسکین گلو درد شود و به دلیل دارا بودن نوعی اسیدآمینه قوی این توانایی را دارد که همچون داروهای خلط آور به خروج ترشحات مخاطی از ریه و بینی کمک کرده و بویژه انواعی که با شلغم، کرفس، هویج، پیاز و جعفری مخلوط است کمک می کند تا در حین بیماری راحت تر تنفس کنید.

 

این سوپ اگر با پیاز زیادی تهیه شود مواد گوگردی پیاز می تواند از طریق خون وارد ریه ها شده و عفونت مجاری تنفسی را التیام و به دفع سموم کمک کند. البته تعدادی از متخصصان بر این باورند که در سوپ کودکان از سبزی های حاوی نیترات همچون هویج و اسفناج استفاده نشود، چرا که مواد نیتراتی طی باقی ماندن در سوپ به آنزیمی خطرناک تبدیل و موجب بروز مسمومیت در کودکان شده و با افزایش نیتریت بزاق، سبب تخریب ویتامین A وC در بدن می شود

 

 

منبع: ناز وب ، تبیان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied