شمانیوز
شما نیوز

همه آنچه باید درباره خواص آب خیار برای پوست بدانید

آب خیار به دلیل دارا بودن مواد مفید و معدنی نه تنها سموم بدن را از بین میبرد بلکه باعث کندی روند پیری و بهبود وضعیت پوست میشود. آب خیار میتواند روی پوست صورت تاثیر بگذارد و همچنین برای رفع جوش صورت بسیار موثر است

همه آنچه باید درباره خواص آب خیار برای پوست بدانید

کاربر و فواید آب خیار برای پوست

کارشناسان مصرف آب خیار را برای پوست بسیار مفید دانسته اند و تعداد بیشماری از افراد از ماسک خیار استفاده میکنند. خیار سرشار از آب است و مایعات بدن را کاملا تامین می کند و از کم آبی بدن جلوگیری میکند. میزان آب موجود در خیار بیش از 90% است . همچنین یکی دیگر از خواص خیار استفاده از ان برای کاهش وزن میباشد. بسیاری از افراد توانسته اند با کمک آب خیار وزن خود را کاهش دهند و به سلامت خود در زمان رژیم لاغری آسیب نزنند.

 

آب خیار یک انبار واقعی از مواد مفید و مواد معدنی است که نه تنها سموم بدن را از بین می برد بلکه باعث کند شدن روند پیری و به طور اصولی بهبود وضعیت پوست میشود.

 

خواص آب خیار

آب خیار کم کالری است

یکی از خواص آب خیار کم بودن کالری آن است که برای افرادی که در حال رژیم لاغری هستند بسیار مفید است. هر 100گرم خیار فقط 15 کالری دارد. این ماده غذایی اغلب توسط ورزشکاران مصرف میشود.

لازم است بدانید که شاخص گلایسمی آب خیار بسیار کم است .بنابراین حتی افرادی که به دیابت مبتلا هستند هم میتوانند از این نوشیدنی استفاده کنند.

 

آب خیار اثر ملین دارد

با توجه به ویژگی های آب خیار .استفاده منظم از آب خیار باعث میشود همه مواد مضر برا بدن را دفع کنید و همچنین از تشکیل کریستال و سنگ در مثانه یا کلیه محافظت می کنید.

آب خیار کلسترول اضافی را از خون خارج میکند که این امر تاثیر مثبتی بر وضعیت بدن دارد.

 

خواص آب خیار برای پوست

 

تاثیر آب خیار روی پوست

بر طبق مقالات و تحقیقات انجام شده توسط کارشناسان مشخص شده است که تقریبا استفاده روزانه از آب خیار به ایجاد متابولیسم در بدن کمک می کند که این امر در وضعیت پوست انسان تاثیر خواهد ذاشت. به دلیل مواد آلی موجود در خیار باعث تسریع در متابولیسم و سوخت و ساز بدن میشود که این کار موجب میشود ویتامین و مواد معدنی مفید بیشتر در بدن جذب شود که متعاقبا وضعیت پوست ، ناخن ها و موی فرد به میزان قابل توجهی بهبود می یابد.

 

تاثیر آب خیار بر جوش صورت

مصرف روزانه آب خیار بر ترمیم پوست تاثیر می گذارد .اصولا جوش ها به دلیل فرایند های منفی بدن رخ می دهد و دستگاه های گوارشی به سادگی نمی توانند از شر همه مواد سمی خلاص شوند . با خوردن آب خیار میتوانید تمام سموم و مواد مضر را از بدن خارج کنید. که باعث کاهش سریع جوش های پوست میشود.

 

آب خیار خاصیت ضد پیری

با نوشیدن آب خیار سرعت پیری را در بدن کاهش دهید. به دلیل مواد معدنی پتاسیم و منیزیم در آب خیار، فرایند اکسیداسیون مختلف در بدن کند می شود و در نتیجه سرعت تخریب سلول ها را کند میکند و زمان و روند پیری را متوقف می سازد. هر 100 گرم خیار 147 میلی گرم پتاسیم دارد. به همین دلیل نوشیدن آّب خیار به طور مرتب توسط افراد دیابتی و همچنین افرادی که مایل به عمر و جوانی طولانی مدت هستند توصیه میشود.

 

ماسک آب خیار برای جوانسازی پوست

1- یک لیوان آب خیار تازه را بگیرید

2- یک قاشق چایخوری عصل یا همان مقدار آب سیب زمینی اضافه کنید

3- محصول به دست آمده را روی سطح صورت بمالید و حدود 15 دقیقه آن را نگه دارید

4- سپس آن را با آب گرم بشویید.

 

اثر سفید کنندگی آب خیار

آب خیار در زمینه آرایشی بسیار محبوب است. زیرا به دلیل ویتامین های موجود در آب خیار دارای خاصیت سفید کننده بالای است.

 

مضرات آب خیار

خوشبختانه این نوشیدنی عملا هیچگونه منع مصرف ندارد تنها در بیماران ورم معده و زخم معده است. زیرا اسید های موجود در آب خیار میتواند باعث تحریک مخاط معده شوند که این امر تاثیر منفی بر وضعیت عمومی بیمار خواهد گذاشت.

 

 

منبع: درمان سرا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied