شمانیوز
شما نیوز

ماسک خیار مناسب برای شادابی پوست

استفاده از ماسک های خانگی برای مراقبت از پوست، یکی از متداول ترین عملکرد افراد به خصوص در میان بانوان جوان است که بعضا بخشی از زمان آنان را برای تندرستی پوست در طول ماه، به خود اختصاص می دهد. ماسک های خانگی، سرشار از مواد طبیعی ترمیم کننده پوست هستند که مواد مغذی و معدنی را به منافذ پوست می رساند.

ماسک خیار مناسب برای شادابی پوست

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از روزیاتو: بعضی پزشکان پوست معتقدند که ماسک ها تاثیر خاصی روی شادابی و شفافیت پوست ندارند،‌ اما به هر حال این یک نظریه در مقابل نظریه های متنوعی است که استفاده از ماسک های طبیعی که با میوه های تازه همراه شده باشد را برای مراقبت های پوستی در کنار دیگر فاکتورها، مفید تلفی می کند.

در ادامه، مجموعه ای مفید از انواع ماسک های پوست که با خیار تهیه می شوند را معرفی می کنیم. این ماسک ها، برای رفع برخی از انواع جوش صورت، آبرسانی و کاهش چین و چروک های پوست مفید هستند. اما توجه داشته باشید که استفاده از ماسک های خیار نه شرط لازم و نه حتی شرط کافی برای در اختیار داشتن پوستی جوان و صاف و شاداب است و باید زنجیره ای از عملکردها زیر نظر پزشک برای مراقبت از پوست را در نظر داشته باشیم.

k7

در ماسک های خانگی، معمولا ماده شیمیایی استفاده نمی شود و هر ترکیبی که مورد استفاده قرار می گیرد، منشا طبیعی دارد. ترکیباتی معمولا استفاده می شود که حساسیت زا نباشد، تجویز خاص پزشک را نیاز نداشته باشد و از میوه های سرشار از AHA بهره  می بریم که سرشار از مواد مغذی برای تغذیه پوست هستند.

برای جلوگیری از صرف هزینه های زیاد برای خرید انواع و اقسام کرم هایی که بعضا صحت کارکرد آن را نمی توان تشخیص داد و گاهی هم گواهی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان کشورمان را ندارد، توصیه می کنیم به سبک طبیعی مراقبت از پوست و مو روی بیاورید و در تابستان از این فرصت خوب استفاده کنید.

توجه داشته باشید که پیش از استفاده از هر ماسکی، مقدار کمی از آن را روی بخشی از دست مثل ساعد بمالید. اگر بعد از چند دقیقه، آثار حساسیات، التهاب، سوزش، خارش و قرمزی پوست را مشاهده کردید، از استفاده ماسک خودداری کنید و برای بررسی بیشتر به پزشک پوست مراجعه کنید.

 

ماسک  خیار با معجون بلغور و عسل

نخستین ماسکی که معرفی می کنیم، ماسک خیار برای رفع برخی از جوش های صورت است که افراد بعضا برای از بین بردن آن، از کرم های شیمیایی استفاده می کنند. ماسک صورت خیار که با بلغور جو دو سر تهیه شده باشد،‌ می تواند یک عملکرد طبیعی برای رفع این چالش فراگیر باشد.

این ماسک برای کسانی که پوستی چرب و مستعد آکنه دارند، توصیه می شود. توجه داشته باشید که بلغور جو دوسر، برای لایه برداری پوست صورت، ارزشمند بود و نقش پاک کننده طبیعی برای از بین بردن چربی های اضافی و سلول های مرده داشته و سطح پوست را تمیز و شفاف می کند.

k6

حتی المقدور، خیار را با پوست رنده کرده و به صورت پوره در آورید

وقتی این قابلیت در کنار فاکتوری به نام خیار که نقش هیدراته کننده دارد قرار می گیرد، طراوت پوست را به ارمغان می آورد. خاصیت ضد باکتریایی این ماسک و ضد عفونی اش، از جمله فواید استفاده از این ماسک است.

طرز تهیه: کافیست نیمی از یک خیار تازه و یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر و مقداری عسل را در دسترس داشته باشید. پس از پوست کندن خیار و پوره کردن آن، بلغور جو دو سر را پودر کرده و عسل را به آن اضافه کنید. آن ها را به خوبی مخلوط کرده و پس از شستن صورت خود با آب گرم و خشک کردن آن، مخلوط را با نوک انگشتان به صورت دایره ای روی صورت بمالید.

حداقل بیست دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت شما باقی مانده و سپس به آرامی با آب گرم و سپس آب نسبتا سرد، صورت را بشورید.

 ماسک صورت خیار و چند میوه

این ماسک که ترکیبی از خیار و میوه انگور، کیوی و توت فرنگی را در ترکیب خود دارد، برای پاکسازی پوست بسیار موثر است. کیوی یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند.

استفاد از چند قطره لیمو در ماسک های خیار، شادابی پوست و آبرسانی به آن را به ارمغان می اورد

طرز تهیه: کافیست یک عدد کیوی متوسط و نصف یک خیار و چند دانه انگور یا چند عدد توت فرنگی در اختیار داشته باشید. ابتدا کیوی و خیار را پوست کنده و درون مخلوط کن بریزید. دانه های ریز درون کیوی می تواند به صورت خیلی سطحی، از پوست شما لایه برداری کرده و باعث نرمی و صافی پوست شود. مخلوط کردن میوه ها باید به گونه ای باشد که حالت چسبناک پیدا کند.

در آخر، دو حلقه از خیار را نگهداشته تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. برای کسانی که حلقه های سیاه زیر چشمشان ایجاد می شود، حلقه های خیار، اکسیر خوبی برای رفع این گود افتادگی است. چون PH خیار نزدیک به پوست صورت است، در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید.

k2-1

معجون خیار و گلاب: راهکاری برای کاهش تیرگی دور چشم

بعضی از افراد به دلیل خستگی،کم خوابی و سبک زندگی خاص، مدام با تیرگی دور چشم مواجه می شوند که صورتشان را پیر نشان می دهد. برای رهایی از این حالت، خیار این اکسیر شگفت انگیز طبیعت، به کمک شما می آید. کافی است هفته‌ای سه تا چهار بار از دو حلقه خیار با پوست یا از پوست خیار به شکل نواری پهن استفاده کرده و در آرامش و به حالت خوابیده روی چشمانتان بگذارید.

پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید. البته اگر می‌خواهید برای چشم‌ها سنگ تمام بگذارید، از ماسک خیار و گلاب استفاده کنید.

طرز تهیه: شما به یک عدد خیار و چند قاشق غذاخوری گلاب ناب کاشان نیاز دارید. خیار را با پوست رنده کرده و چند قاشق گلاب را به آن اضافه کرده تا خیس بخورد. سپس این معجون را روی پلک ها و اطراف چشم و گودی چشم قرار دهید و حداقل یک ربع صبر کنید. پلک ها را به خوبی بسته نگهدارید تا آب این ماسک وارد چشم نشود.

k1-1

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied