شمانیوز
شما نیوز

تداوم ویروس کرونا برای دوره‌ای طولانی + جزئیات

تدروس آدهانوم گفت: راهی طولانی در پیش داریم، ویروس کرونا برای مدت طولانی با ما خواهد بود.

تداوم ویروس کرونا برای دوره‌ای طولانی + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،تدروس آدهانوم گبریوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز گذشته در یک نشست توجیهی که به صورت مجازی برگزار شد؛ به خبرنگاران حاضر در محل گفت: اکثر کشور‌ها هنوز در مراحل اولیه همه گیری این بیماری هستند و در برخی دیگر  از کشورها که ابتلا به این بیماری را تا حدودی کنترل کرده بودند، مجدد موارد جدیدی از بیماری دیده شده است.

او گفت: اشتباه نکنید، راهی طولانی در پیش داریم، این ویروس برای مدت طولانی با ما خواهد بود. اما این صحبت زمانی زده شد که به نظر می‌رسد همه گیری ویروس در اروپای غربی در حال تثبیت یا نزول است.

رئیس سازمان جهانی بهداشت، ایالات متحده را به تجدید نظر در مورد بودجه فراخواند و گفت: ویروس کرونا برای مدت طولانی با ما خواهد بود.

تدروس گفت: امیدواریم تعلیق بودجه سازمان مورد بررسی مجدد قرار بگیرد و ایالات متحده بار دیگر از اقدامات سازمان جهانی  بهداشت حمایت کند و به نجات جان انسان‌ها ادامه دهد.

او تصریح کرد: ایالات متحده باید بپذیرد که این یک سرمایه گذاری مهم است، نه فقط برای کمک به دیگر کشورها، بلکه برای در امان ماندن خود ایالات متحده نیز حیاتی‌ است.

تدروس بیان کرد: همچنان شکاف‌ها و خلل‌های زیادی در استحکامات درمانی کشور‌های جهان وجود دارد و هیچ کشوری به تنهایی همه چیز را در اختیار ندارد.

از جمله انتقادات گسترده‌ای که به سازمان جهانی بهداشت می‌شود این است که گفته می‌شود این سازمان باید زودتر عمل می‌کرده و هشدار‌های لازم و نیز اقدامات کنترلی را پیش از این همه گیری جهانی انجام می‌داد، ولی تدروس در پاسخ به این انتقادها، از تصمیم سازمان جهانی بهداشت مبنی بر اعلام وضعیت اضطراری بین المللی در ۳۰ ام ژانویه دفاع کرد. هشداری که در بالاترین سطح ممکن داده شد.

او گفت: در آن تاریخ فقط ۸۲ مورد ابتلا به کووید۱۹ در خارج از چین وجود داشت. وقتی به عقب نگاه می‌کنم، فکر می‌کنم ما در زمان مناسب و در شرایط مناسب شرایط اضطراری را اعلام کردیم.

تدروس بیان کرد: شیوع اولیه ویروس کرونا در مناطقی از آفریقا و آمریکای مرکزی و جنوبی روند صعودی نگران کننده‌ای دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied