شمانیوز
شما نیوز

طالبی برای درمان کدام بیماری ها مفید است؟

طالبی یک میوه تابستانی بسیار محبوب است و برای درمان انواع بیماری ها فواید بسیار زیادی دارد. هر 100 گرم طالبی حاوی 34 عدد کالری است بنابراین افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می توانند از این میوه خوشمزه و مفید استفاده کنند.

طالبی برای درمان کدام بیماری ها مفید است؟

به گزارش شمانیوز به نقل از بهداشت نیوز: طالبی به علت حاوی مقدار زیادی ویتامین C، زکسانتین و کاروتنوئید در خود برای سلامت چشم مفید است و می تواند با بیماری آب مروارید، آسم و سرطان های گوناگون مقابله کند زیرا سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.بیشتر بیماری های قلبی ناشی از کلسترول بالا و فشار خون است، بنابراین مصرف میوه طالبی می تواند این بیماری را کاهش دهد و سلامتی را برای افراد به ارمغان آورد.

 

نکاتی که هنگام خرید طالبی باید رعایت شود

طالبی خریداری شده باید با رنگ های زرد و نارنجی انتخاب شوند و سفت و سنگین باشند. هنگام خرید طالبی حتما به تمیز بودن پوست آن دقت کنید؛ چرا که رعایت مسائل بهداشتی برای درامان ماندن باکتری ها از بدن تاثیر زیادی دارند. نباید روی پوست آن شکاف نخورده باشد؛ چرا که طالبی بریده شده حاوی باکتری سالمونلا بوده و می تواند ریسک مسمویت ناشی از آن را در شما افزایش دهد.

 

افراد مبتلا به دیابت، ورم روده و سوءهاضمه در صورت مصرف زیاد طالبی، دچار نفخ روده، درد یا ورم معده می شوند. متخصصان تغذیه و رژیم درمانی به مصرف طالبی قبل از غذا توصیه می کنند؛ چرا که همراه وعده های غذایی باعث بروز سوء هاضمه شدید در افراد خواهد شد.

 

طالبی برای درمان کدام بیماری ها مفید است؟

ویتامین C، ویتامین A بتاکاروتن و فیتوشیمی های موجود در طالبی باعث ارتقای سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از کم آبی، تنظیم فشار خون، وکنترل دیابت می شود. این میوه به بهبود گوارش، استراحت عضلات و سم زدایی در بدن کمک کرده و پیشرفت آرتروز را کُند می کند.

 

دیابتی ها طالبی را محتاطانه مصرف کنند

هرچند نوشیدن برخی آبمیوه ها بخصوص فالوده طالبی در تابستان بسیار دلچسب است اما اگر احتیاط نشود می تواند عوارضی را ایجاد کند. افرادی که دیابت دارند باید در خوردن طالبی جانب احتیاط را رعایت کنند. این افراد هفته ای 2-3 لیوان طالبی خردشده بیشتر استفاده نکنند. افراد تا زمانی که به دیابت کنترل شده نرسیده اند باید مصرف طالبی را کنار گذارند و به جای آن میوه هایی با قند پایین تر را میل کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied