شمانیوز
شما نیوز

مواد غذایی مضر که برای بدن لازم است

مواد غذایی بسیاری در دنیا وجود دارد که هرکدام فایده ها و ضرر های خاص خودشان را دارند. بعضی آن ها می تواند به سلامتی کمک کند و بعضی از آن ها نیز به شما صدمه خواهد زد.

مواد غذایی مضر که برای بدن لازم است

مواد غذایی بسیاری در دنیا وجود دارد که هرکدام فایده ها و ضرر های خاص خودشان را دارند. بعضی آن ها می تواند به سلامتی کمک کند و بعضی از مواد غذایی نیز به شما صدمه خواهد زد.

بین مردم درباره خوردن مواد غذایی مختلف اعتقادات مختلفی وجود دارد و یکی از این اعتقادات این است که خوردن نمک برای بدن مضر است. این اعتقاد چندان بدون پشتوانه هم نیست. سازمان های بهداشتی سال هاست که درباره عوارض و خطرات مصرف نمک به ما هشدار داده اند. آن ها می گویند که مصرف زیاد نمک می تواند باعث ایجاد مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا و بیماری های قلبی شود.

با این حال چندین دهه مطالعه نتوانسته است شواهد قانع کننده ای برای اثبات موضوع فوق بیاورد. علاوه بر این بسیاری از مطالعات نشان می دهند که مصرف بیش از اندازه کم نمک می تواند برای سلامتی مضر باشد.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی فوق العاده کم نمک می تواند باعث افزایش کلسترول و تری گلیسیرید ها شود که این موضوع خود می تواند باعث بیماری های قلبی شود.

مطالعات متعددی نشان داده اند که مصرف روزانه کمتر از 3000 میلی گرم سدیم(یکی از مواد تشکیل دهنده نمک) خطر مرگ در اثر بیماری هی قلبی را افزایش می دهد.

در تحقیقی دیگر مطالعات نشان دادند که افرادی که نمک را به شکل کامل حذف کرده اند 160 درصد احتمال ابتلای آن ها به بیماری نارسایی قلبی افزایش می یابد.

طبق داده های به دست آمده از یک تحقیق دیگر نیز دانشمندان متوجه شدند که رژیم غذایی کم نمک ممکن است مقاومت نسبت به انسلین را افزایش دهد.

اما از طرف دیگر مطالعات نشان داده اند که مصرف زیاد نمک خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می دهد. به علاوه نمک زیاد ممکن است خطر بیماری های قلبی و فشار خون را افزایش  دهد.

 

حال با توجه به مطالب بالا این سوال پیش می آید که آیا باید باز هم مقدار کمی نمک بخوریم؟

اول باید به این موضوع توجه کرد که اگر دستور حذف یا محدود کردن نمک توسط پزشکتان صادر شده است به طور قطع باید این کار را ادامه دهید.

اما اگر شما یک فرد سالم هستید می توانید برای بهبود طعم غذا با خیال راحت نمک استفاده کنید اما توجه داشته باشید که زیاد خوردن نمک و نیز کم خوردن آن هر دو می تواند فوق العاده آسیب رسان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی