شمانیوز
شما نیوز

خواص قرص کنکور یا بیزوپرولول چیست؟

قرص کنکور دارویی است که حاوی یک ماده ی فعال بنام بیزوپرولول است.این دارو متعلق به یک دسته از داروهای شناخته شده با عنوان مسدود کننده های بتا است. این دارو برای درمان فشار خون و آنژین قلبی استفاده می شود. برای اینکه با قرص کونکور به درستی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

 خواص قرص کنکور یا بیزوپرولول چیست؟

قرص کنکور دارویی است که حاوی یک ماده ی فعال بنام بیزوپرولول است.این دارو متعلق به یک دسته از داروهای شناخته شده با عنوان مسدود کننده های بتا است. این دارو برای درمان فشار خون و آنژین قلبی استفاده می شود. برای اینکه با قرص کنکور به درستی آشنا شوید، با ما همراه باشید.

قرص کونکور یا قرص concor  برای افزایش گردش خون در بدن استفاده می شود. این قرص برای درمان فشار خون بالا تجویز می شود اما نمی توان گفت منحصرا برای درمان فشار خون است.

قرص ۵ میلی گرمی کنکور قرص ضد فشار خون است که به تنهایی یا همراه با سایر قرص ها برای کاهش فشار خون بالا استفاده می شود. تجویز این دارو در بیماران مبتلا به بیماری های ریه باید با احتیاط باشد.

این دارو بیشتر با نام بیزوپرولول شناخته می شود.  قرص کونکور با مسدود کردن عملکرد برخی از مواد شیمیایی طبیعی در بدن مثل اپی نفرین در رگ و قلب کار می کند. این عملکرد باعث کاهش ضربان قلب، کاهش فشار خون بالا و همچنین کاهش فشار قلبی می شود.

فشار خون و ضربان قلبتان را در زمان مصرف این دارو به طور مرتب چک کنید. روش صحیح اندازه گیری فشار خون را یاد بگیرید تا در خانه بتوانید فشارتان را اندازه بگیرید و نتیجه را به پزشکتان اطلاع دهید.

 

دوز های این دارو شامل:

  • کونکور ۲.۵ میلیگرم، ۵ میلیگرم و ۱۰ میلیگرم میباشد.
  • درمان فشار خون بالا باید با دوز پایین شروع شود و سپس به تدریج افزایش یابد تا به یک دوز معین برسد.
  • در درمان فشار خون خفیف، پیشنهاد میشود، قرص کنکور ۲.۵ میلیگرم یکبار در روز مصرف شود.
  • در درمان فشار خون شدید، پیشنهاد می شود کنکور ۵ یا ۱۰ میلیگرم یکبار در روز مصرف شود.
  • ماکزیمم یا حداکثر مصرف روزانه قرص کونکور ۲۰ میلی گرم است.

 

قرص کنکور ۵ میلی گرم

در درمان آنژین قلبی اغلب از قرص کونکور ۵ میلی گرم و به صورت یکبار در روز استفاده می شود. کونکور ۵ میلیگرم صبح باید در طول زمان صبحانه یا بعد از آن مصرف شود. قرص را به صورت کامل با یک لیوان آب ببلعید. قرص را نجوید چون شاید اثر دارو تغییر کند.

عملکرد اکثر داروها در اشخاص مختلف متفاوت است. قبل از مصرف هرنوع دارو، بهتر است درباره تداخل احتمالی آن با پزشک مشورت کنید.

 

تداخل با الکل

مصرف الکل با قرص کنکور ممکن است باعث کاهش شدید فشار خون شود. در نتیحه ممکن است با گذشت زمان مصرف الکل باعث ایجاد عوارض جدی شود.

 

تداخلات دارویی

  • آلپرازولام (تداخل متوسط)
  • تئوفیلین (تداخل شدید)
  • کلسیم چنل بلاکر (تداخل شدید)

 

تداخل با بیماری

  • آسم : مصرف قرص کنکور در بیمارانی که از آسم برونشیول یا بیماری های ریوی دیگر رنج می برند، ممنوع است. در صورت وجود سابقه بیماری های ریوی یا سابقه خانوادگی بیماری ریوی، به پزشک اطلاع بدهید. تنظیم دوز یا تجویز داروی جایگزین باید براساس شدت بیماری انجام شود.
  • برادی آریتمی / بلوک گره AV : مصرف قرص کنکور یا سایر بتا بلاکر ها در بیماران مبتلا به برادی آریتمی سینوسی یا بلوک گره قلبی با درجه بیشتر از یک توصیه نمی شود. در صورت ابتلا به هر نوع بیماری قلبی یا سابقه خانوادگی بیماری های قلبی به پزشک خود اطلاع بدهید. بهتر است دارو جایگزین براساس بیماری در نظر گرفته شود.
  • گلوکوم : قرص کنکور در بیمارانی که مبتلا به گلوکوم هستند باید با احتیاط تجویز شود. مصرف این دارو ممکن است فشار چشم را کاهش دهد.

 

منبع : ویکی فشار

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied