شمانیوز
شما نیوز

نوشیدنی عالی برای کاهش فشار خون

بهترین نوشیدنی برای کاهش فشار خون ، البته قبل از استفاده از هر گونه دمنوش و نوشیدنی بهتر اسـت با پزشک مشورت نمود. اگر از مشکل فشار خون رنج می‌برید این مطلب بـه درد شـما می‌خورد نوشیدنی سیر، زنجبیل، لیمو و سرکه سیب برای پایین آوردن فشار خون !!

نوشیدنی عالی برای کاهش فشار خون

بهترین نوشیدنی برای کاهش فشار خون ، البته قبل از استفاده از هر گونه دمنوش و نوشیدنی بهتر اسـت با پزشک مشورت نمود. اگر از مشکل فشار خون رنج می‌برید این مطلب بـه درد شـما می‌خورد نوشیدنی سیر، زنجبیل، لیمو و سرکه سیب برای کاهش فشار خون !! لخته خون یا پلاکت خونی منجر بـه مسدود شدن رگ های‌ خونی می‌شوند. لخته خونی و پلاکت خون نیز بر اثر بالا بودن کلسترول خون بروز می کند. این انسداد باعث بالا رفتن فشار خون داخل رگ ها می شود چرا کـه خون بـه اسانی در داخل رگ ها نمی‌تواند حرکت کند.زمانی کـه رگ ها مسدود میشوند، رفع این انسداد کار سختی اسـت و متاسفانه فشار خون یک بیماری رایچ در میان مردم اسـت.

 

متخصصان معتقدند کلسترول بالا با وارد شدن آسیب بـه لایه داخلی رگ ها بروز می کند و عواملی کـه این آسیب را وارد میکنند، عبارتند از: سیگار کشیدن، وراثت، رژیم غذایی نامناسب، ورزش نکردن، چاقی و دیابت.

 

برای رفع این مشکل نیز افراد زیادی بـه دنبال مصرف داروهای مختلف میروند و یا هزینه های‌ زیاد دیگری برای ان می‌کنند.با آب لیمو، سیر، سرکه سیب و عسل بـه اسانی میتوانید مشکل را برطرف کرده و فشار خون خودرا تحت نظارت در آورید.

 

 

چطور می‌توان فشار خون رابا این نوشیدنی نظارت کرد؟

بررسی ها نشان داده اند کـه خوردن سیر یک روش طبیعی برای رفع انسداد در رگ ها و همچنین کاهش فشار خون و کلسترول بداست. بـه علاوه سیر می تواند سطح قندخون را نیز کاهش دهد

 

کـه این ویژگی بـه کاهش وزن هم کمک می کند، زیرا وقتی سطح قندخون در حد طبیعی باشد، بازرسی اشتها ودر نتیجه کاهش وزن آسان تر خواهد بود.زنجبیل نیز برای جلوگیری از بیماری های‌ قلبی مناسب اسـت،

 

زیرا می تواند جریان خون را افزایش دهد. بـه علاوه می تواند انرژی بدن را افزایش دهد کـه باعث می شود از لحاظ جسمی فعالیت بیشتری داشته باشید ودر نتیجه آسان تر وزن کم کنید.

 

بررسی های‌ انجام شده نشان داده اند کـه لیمو می تواند ضربان قلب را تنظیم کند، عملکرد درست قلب را سازماندهی کند و بـه گردش بهتر خون در رگ ها کمک کند.

 

سرکه سیب حاوی آنتی اکسیدان اسـت کـه نقش مهمی در رفع سموم از خون و بدن بازی می کند. بـه علاوه سرکه سیب حاوی ویتامین های‌ سالم، موادمعدنی و آنزیم هایی اسـت کـه بـه حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند.عسل با باکتریها مبارزه می کند، انرژی بدن را التیام می بخشد و می تواند کلسترول خون و سطح بیماری های‌ قلبی را کاهش دهد.

 

مواد لازم برای تهیه این نوشیدنی عبارتند از:

یک فنجان آب زنجبیل
یک فنجان پوره سیر
یک فنجان آب لیموی تازه
یک فنجان سرکه سیب
دو فنجان عسل طبیعی

برای تهیه این نوشیدنی ابتدا آب ترکیباتی مانند زنجبیل، لیمو و سیر را گرفته ودر سرکه سیب حل کنید. این محلول را در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم بـه مدت 30 دقیقه بگذارید و هم زمان محلول را هم بزنید.

 

بعد از این مدت محلول را از روی حرارت برداشته و بگذارید کاملا سرد شود. سپس دو فنجان عسل را بـه این مایع اضافه کرده و خوب هم بزنید. حالا نوشیدنی آماده اسـت، ان را در بطری ریخته ودر یخچال قرار دهید.

 

هرروز صبح، بعد از ظهر و شب یک قاشق غذا خوری از این مایع رابا معده خالی بننوشید. این مایع را میتوانید تا 2 ماه در یخچال نگه داری کنید.

 

 

8 توصیه مفید جهت کاهش فشار خون

1- خودداری از مصرف مواد الکلی

مصرف مواد الکلی باعث میشود فشارخون افزایش پیدا کند.

 

2- بازرسی میزان مصرف کافئین

پزشکان در بررسی‌های‌ خود بـه شواهدی دست پیدا کرده‌اند کـه نشان ‌دهنده تاثیر مصرف کافئین در افزایش فشارخون اسـت. بـه گفته متخصصان مصرف بیش از چهار فنجان قهوه در روز فشارخون را افزایش می دهد.

 

3- درمان استرس

استرس فاکتور شناخته شده ای در بالا رفتن فشارخون اسـت و بـه همین دلیل باید ان را بازرسی کرد. نتایج تحقیقاتی کـه بـه تازگی انجام گرفته نشان می دهد کـه مدیتیشن میتواند اضطراب و استرس وارده بر قلب را کاهش دهد.

 

4- ترک سیگار

درحالیکه استعمال سیگار تاثیر مستقیم بر افزایش فشارخون ندارد اما میتواند خطر انباشت پلاک‌های‌ چربی در عروق را افزایش دهد و این فرآیند بـه نوبه خود روند بالا رفتن فشارخون را تسریع میکند.

 

5- خواب کافی

نتایج عده ای از مطالعات حاکی از ان اسـت کـه خوابیدن برای مدت زمان حداقل شش ساعت بـه کاهش فشارخون کمک می کند. خواب کافی، هورمون استرس را تنظیم کرده و بـه سیستم عصبی کمک میکند تا سلامت خودرا حفظ کند. همچنین بـه هنگام خواب فشارخون در پایین‌ترین سطح خود اسـت.

 

6- ورزش روزانه

ورزش کردن هم چون دارو در رفع عارضه فشارخون بالا موثر اسـت و بـه همین دلیل انجام مرتب حرکات ورزشی توصیه می شود. پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا کردن از جمله ورزش‌هایی هستند کـه انجام مرتب ان‌ها بـه میزان ۱۰ دقیقه یا بیشتر در طول روز توصیه میشود.

 

7- حفظ وزن سالم

طبق اعلام انجمن قلب انگلیس در افراد مبتلا بـه اضافه وزن، وزن کم کردن می تواند راهکاری موثر در تنظیم فشارخون باشد. توجه بـه میزان و حجم غذای مصرفی و رعایت دستورالعمل‌های‌ تغذیه‌ایِ کارشناسی بـه داشتن وزن سالم کمک می کند.

 

8- کاهش میزان نمک مصرفی

بـه گفته کارشناسان میزان نمک مصرفی تاثیر مستقیم بر فشارخون دارد. نمک باعث می شود بدن، آب را در خود ذخیره کند. درصورتیکه در مصرف نمک زیاده‌روی شود، آب مازاد در بدن ذخیره شده و خطر ابتلا بـه فشارخون بالا را افزایش می دهد.

 

منبع : تالاب

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied