شمانیوز
شما نیوز

آیا موهایتان را به روش صحیح شستشو می دهید؟

چقدر در مورد شستشوی موها می دانید؟ آیا فقط زیر دوش رفته و شامپو و نرم کننده زده و از حمام خارج می شوید؟ اگر کار روزانه شما این است، احتمالا در حال آسیب زدن به موها و پوست سر خود هستید.

آیا موهایتان را به روش صحیح شستشو می دهید؟

چقدر در مورد شستشوی موها می دانید؟ آیا فقط زیر دوش رفته و شامپو و نرم کننده زده و از حمام خارج می شوید؟ اگر کار روزانه شما این است، احتمالا در حال آسیب زدن به موها و پوست سر خود هستید.

 

روش صحیح شستشوی موها چگونه است؟

شاید هر روز بخواهید موهایتان را شستشو دهید، اما شامپو زدن هرروزه لازم نیست. همه بستگی به نوع موها و پوست سر شما دارد.

اگر پوست سر و موهای چرب دارید، لازم به شستشوی بیشتر شاید هر روز دارید.

موهای رنگ شده که خشک و حساس شده اند، شستشوی کمتری نیاز دارند.

با افزایش سن، پوست سر چربی کمتری تولید می کند، بنابراین کمتر نیاز به شستشو دارید.

موهای فر اغلب خشک هستند، بنابراین نیاز کمتری به شستشو دارند.

بهترین راهی که شما را در شستشوی موها راهنمایی می کند چربی پوست سر است. در هر حالت، بیش از یک هفته فاصله بین شامپو زدن موها قرار ندهید. حتی موهای خشک و فر و در هم پیچیده نیاز به شستشوی هفتگی دارند.

 

چگونه موها را شستشو دهیم؟

در مرحله اول بهتر است قبل از خیس کردن موها، ابتدا آنها را شانه کنید تا گره خوردگی های موها باز شود. اگر برس کشیدن به موها هنگام خیس بودن موها انجام شود، دچار آسیب و شکستگی خواهند شد. موها فر و حالت دار، در حالت خیسی بهتر مدیریت می شوند، اما بهتر است از انگشتان دست به جای شانه و برس استفاده شود.

در مرحله دوم پس از خیس کردن موهایتان، مقدار کمی شامپو به پوست سر خود بزنید. مقدار زیاد شامپو تنها باعث ایجاد موهای آسیب دیده خواهد شد. شامپو در ابتدا باعث پاک شدن چربی و آلودگی از موها می شود، اما مقدار بیشتر آن چربی های مفید را نیز از بین برده و باعث آسیب و خشکی موها خواهند شد. بنابراین شامپوهای مخصوص موهای فر و خشک و رنگ شده، ملایم تر هستند. توجه داشته باشید که شامپو را با شدت و با ناخن ها روی پوست سر نسابید. تنها با نوک انگشتان و به آرامی پوست سر را ماساژ داده و به آرامی نیز آن را با آب شستشو دهید. سپس با توجه به نوع موها، از نرم کننده مناسب استفاده کنید. معمولا موهای خشک و رنگ شده، به نرم کننده برای آبرسانی و نرمی نیاز دارند. اما موهای عمولی نیازی به استفاده از نرم کننده ندارند. یکی از ترفندهای جلوگیری از خشکی، اضافه کردن مقداری سرکه به شامپو است که باعث حفظ آب موجود در کوتیکول مو می شود. و در آخر توجه کنید آب نیمه گرم مایل به سرد، برای سلامت موها و پوست سر مفید تر است.

 

چگونه موهارا خشک کنیم؟

سایش بیش از حد حوله به موها باعث آسیب رسیدن به موها خواهد شد. موها در حالت خیسی بسیار آسیب پذیر هستند و هر رفتاری با آنها ممکن است منجر به شکنندگی موها خواهد شد. همچنین سعی کنید حتما از حوله های نازک و نخی و نرم برای خشک کردن موها استفاده کنید و حوله را به آرامی روی موها قرار داده تا آب اضافی آن را به خود جذب کرده سپس آن را از روی موها بردارید و اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند.

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied