شمانیوز
شما نیوز

بهترین روش پخت دونات خانگی با طعمی فوق العاده

در این بخش از سایت قصد داریم طرز تهیه دونات خانگی خوشمزه را به شما آموزش دهید؛ همراه ما بمانید.

بهترین روش پخت دونات خانگی با طعمی فوق العاده

دونات نوعی فراورده قندی سرخ کردنی یا دسر است. دونات در بسیاری از کشورها خوراکی محبوب است و می‌توان آن را در اشکال مختلف به عنوان میان‌وعده‌ای شیرین به صورت خانگی آماده یا از بیرون تهیه کرد. دونات اولین بار در قرن ۱۹ توسط مهاجران هلندی در آمریکا پخته شده‌است اما روایت دیگری نیز وجود دارد که یک قناد جوان ۱۶ ساله آمریکایی، ادعا کرده‌است که دونات حلقه ای شکل را در سال ۱۸۴۷ میلادی روی عرشه یک کشتی تجاری پخته‌است.همچنین محبوبیت شیرینی دونات در آمریکا آنقدر زیاد است که هرسال اولین جمعه ماه ژون را روز جهانی دونات نامیده‌اند.

 

مواد لازم

  • آرد:نیم کیلو
  • شکر :100 گرم
  • خاکه قند :200 گرم
  • ماست غلیظ :1 پیمانه سرخالی
  • تخم مرغ :2 عدد
  • روغن آبکرده :100 گرم
  • دارچین :2 ق س
  • بیکینگ پودر :2 ق م
  • جوش شیرین :1/2 ق م
  • نمک :1/2 ق چ
  • روش پخت دونات خانگی

 

مرحله اول :

ابتدا در ظرف مناسبی تخم مرغ ها را دانه دانه می شکنیم و روغن و شکر را با آن مخلوط میکنیم و با دور تند هم زن هم میزنیم تا کاملا رنگشان سفید شود.

 

مرحله دوم :

در ظرف دیگری بیکینگ پودر ، نمک و جوش شیرین را در ماست میریزم و حل میکنیم و این مایه را به مایه تخم مرغ ها اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم.

 

مرحله سوم :

سپس آرد را کم کم اضافه میکنیم و با قاشق یا لیسک هم میزنیم تا زمانی که مایه حالت خمیری پیدا کند ، خمیر بدست آمده نه زیاد باید شل و چسبان  باشد و نه زیاد سفت و خشک.

 

مرحله چهارم :

در این مرحله روی خمیر را با سلفون بپوشانید و 2 تا 3 ساعت اجازه بدهید تا خمیر استراحت کند و حجمش دو برابر شود.

 

مرحله پنجم :

بعد از استراحت کردن خمیر ، روی یک میز یا سطح صاف مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار میدهیم . خمیر را با وردنه به قطر 1 سانتی متر باز کنید و با یک قالب گرد و یا دهانه استکان به صورت حلقه حلقه برش میدهیم .اگر هم بخواهید وسط دونات شما سوراخ داشته باشد با یک قالب دایره ای کوچکتر وسط آن را بردارید.

 

مرحله ششم :

دریک ظرف گود مقداری زیادی روغن بریزید و اجازه دهید تا با حرارت ملایم داغ شود. سپس دونات ها را طبق حجم ظرف و روغن داخل آن بریزید تا دو طرف آن سرخ شود.

 

مرحله آخر:

 

وقتی دونات ها پف کردند و طلایی رنگ شدند از داخل روغن بر میداریم و داخل صافی قرار میدهیم تا روغن اضافه آن گرفته شود. خاک قند و دارچین را هم مخلوط میکنیم و روی دو طرف دونات ها می پاشیم.برای تزیین هم میتوانید از  پسته خرد شده و یا شکلات ذوب شده استفاده  کنید.

 

سوالات متداول و نکات تکمیلی مهم

اگر خمیر ترش دونات در دسترس نبود چه کنم؟

هیچ چیز جای خمیر مایه رو توی خمیر نمیگیرد و مسلما بافت و طعم و ظاهر خمیر بدون خمیر مایه متفاوت خواهد شد اما در صورت نبود خمیر مایه به ازای هر قاشق غذاخوری خمیر مایه که در دستور هست از نصف قاشق غذاخوری آبلیمو به همراه نصف قاشق غذاخوری جوش شیرین استفاده کنید . بعد از آماده شدن خمیر و مرحله آخر این مواد رو به خمیر دونات اضافه کنید!

 

رویه سفید دونات های بیرون چه طور تهیه میشود؟

۲قاشق چایخوری آبلیمو را با ۱لیوان پودر قند مخلوط کرده و به آن مقداری آب داغ اضافه کنید تا غلظت دلخواه را به دست بیاورد و بعد آن را روی پیراشکی یا دونات بریزید البته میشود کمی گلاب هم بهش اضافه کرد.

 

رویه کاکائویی پیراشکی چه طور تهیه میشود؟

اگر دوست دارید پیراشکی کاکائویی داشته باشید مقداری شکلات تخته ای را آب کنید و اجازه بدهید کمی خودش را بگیرد و بعد آن را روی پیراشکی بریزید.میتونید از کرم کاکائو یا شکلات صبحانه هم استفاده کنید.

 

چه محیطی برای ور آمدن خمیر  دونات مناسب است؟

بهترین مکان ممکن برای خمیر مایکروویو هست!یه لیوان آب در مایکروویو بذارید و آن را ۳دقیقه با قدرت ۱۰۰روشن کنید و بعد آب را خارج کنید و خمیر را داخل دستگاه بذارید و درش رو ببندید(دیگر روشنش نکنید)!البته میتوانید خمیر دونات را پشت بخاری یا شوفاژ هم قرار بدید.

 

اگر کرم زیادی غلیظ شد چه کنیم؟

اگر کرم بعد از سرد شدن خیلی غلیظ شد یک قاشق روغن مایع به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied