شمانیوز
شما نیوز

کودکان از چه سنی باید از ماسک استفاده کنند؟

یک متخصص عفونی گفت: توصیه می شود کودکان در شرایط موجود از زمانی که می توانند ماسک را تحمل کنند، حتما از آن استفاده کنند.

کودکان از چه سنی باید از ماسک استفاده کنند؟

حمید عمادی  در خصوص استفاده کودکان از ماسک گفت: سن دقیقی برای استفاده از ماسک در هیچ کجای مطرح نشده است و توصیه می شود کودکان در شرایط موجود از زمانی که بتوانند ماسک را تحمل کنند، حتما از آن استفاده کنند.

وی درباره احتمال ابتلا به آسم و آلرژی در کودکان بر اثر استفاده از ماسک، بیان کرد: تا کنون هیچ مطالعه ای در خصوص ارتباط بین استفاده از ماسک در کودکان و ابتلای آنها به آسم و آلرژی در دنیا به اثبات نرسیده است و در واقع دلیل عدم استفاده کودکان از ماسک این است که آنها اغلب توانایی نگهداری و تحمل آن را ندارند.

 این متخصص عفونی ادامه داد: استفاده از ماسک در نوزادان و کودکانی که بسیار کوچک هستند، ممکن است موجب بروز مشکلات تنفسی شود، به همین دلیل نمی توان سن مشخصی را برای استفاده از ماسک عنوان کرد و توصیه می شود کودکانی که توانایی تحمل و نگهداری ماسک را دارند با توجه به شرایط کنونی و احتمال درگیری کودکان به ویروس کرونا حتما از آن استفاده کنند، ولی به طور کلی بهتر است کودکان در خانه بمانند و در اوضاع کنونی کمتر از در محیط هایی با تراکم جمعیت بالا حضور پیدا کنند.

منبع: میزان
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied