شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه دو نوع پیتزای فوق العاده بدون نیاز به فر

پیتزا از خوشمزه ترین غذاهای دنیا به شمار میرود که طرفداران بسیاری دارد که اصولا در فر پخته میشود اما اگر فر ندارید نیاز به نگرانی نمی باشد زیرا بهترین مدل های پیتزا را بدون نیاز به فر در خانه تهیه نمایید.

طرز تهیه دو نوع پیتزای فوق العاده بدون نیاز به فر

پیتزا از خوشمزه ترین غذاهای دنیا به شمار میرود که طرفداران بسیاری دارد که اصولا در فر پخته میشود اما اگر فر ندارید نیاز به نگرانی نمی باشد زیرا بهترین مدل های پیتزا را بدون نیاز به فر در خانه تهیه نمایید؛ در این بخش از سایت آموزش خوشمزه ترین پیتزا ها را به شما خواهیم داد.

 

00

طرز تهیه پیتزای سوسیس:

پیتزای سوسیس طرز تهیه بسیار آسانی دارد و مواد ذکر شده برای 1 نفر می باشد و می توانید برای تعداد بیشتر خودتان تناسب را رعایت کنید.

 

مواد لازم:

  • پنیر پیتزا :200 گرم
  • خمیر پیتزا :1 عدد
  • سوسیس :1 عدد بزرگ
  • فلفل دلمه ای :1 عدد
  • سس کچاپ :1 قاشق
  • آویشن :1 قاشق

 

مرحله 1:

درون تابه  ای ضخیم مقداری روغن می ریزیم و خمیر پیتزا را درون آن کمی تفت می  دهیم.

 

مرحله 2:

سس کچاپ را با قاشق روی خمیر پخش می کنیم . می توانید از سس های مخصوص دیگر نیز استفاده کنید.

 

مرحله 3:

پنیر را روی خمیر پیتزا می ریزیم و خوب پخش می کنیم ، میزان پنیری که روی پیتزا تابه ای می ریزیم باید کمتر از پیتزای با فر باشد.

 

مرحله 4:

سوسیس را به قطعات مناسب خرد کرده و روی خمیر می ریزیم و سپس فلفل دلمه ای که به صورت حلقه ای برش داده ایم را اضافه می کنیم و در آخر آویش را روی خمیر می ریزیم.

 

مرحله 5:

سپس تابه را روی شعله کم قرار می دهیم تا خوب پخته شود و بسته به میزان شعله تایم آماده شدن متغیر می باشد ولی حدودا بین 30 الی 45 دقیقه طول می کشد.سپس می توانید آن را برش زده و نوش جان کنید.

 

  • مواد لازم:
  • سینه مرغ  :ا عدد
  • خمیر آماده :2 عدد
  • قارچ :400 گرم
  • پنیر پیتزا :500 گرم
  • فلفله دلمه ای :1 عدد
  • سیر :1 حبه
  • آویشن :2 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه :1 قاشق غذاخوری
  • سس کچاپ :1 قاشق غذاخوری

 

دستور تهیه:

مرحله 1:

ابتدا سینه مرغ به همراه مقداری آب داخل ظرفی گذاشته تا خوب پخته شود و برای اینکه بوی ضخم آن گرفته شود از ادویه استفاده کنید.سپس مرغ را خارج کرده و ریش ریش کنید.

 

مرحله 2:

قارچ و فلفل دلمه ای را خرد کنید و ابتدا قارچ را درون تابه ای ریخته و به همراه مقداری روغن تفت می دهیم و سپس فلفل را به آن اضافه میکنیم.

 

مرحله 3:

 ابتدا مقداری روغن درون تابه ای مناسب ریخته و خمیر آماده را درون تابه قرار می دهیم تا مقداری تفت داده شود،  تابه ای که انتخاب می کنید ضخیم باشد .

 

مرحله 4:

سپس سس کچاپ را به تمام نقاط خمیر پخش می کنیم و سپس پنیر پیتزا را روی آن می ریزیم و بعد مواد را روی پنیر ریخته و در آخر دوباره پنیر روی مواد می ریزیم.

 

مرحله 5:

در تابه را بگذارید و شعله را کم کنید و حدود 45 دقیقه بعد پیتزا مرغ و قارچ آماده است و می توانید نوش جان کنید.

 

پیتزا پپرونی ایتالیایی سولیکو با سس مارینارا - کتاب کاله

طرز تهیه پیتزا پپرونی:

پپرونی به معنی فلفلی می باشد که از گوشت گاو تهیه می شود و با مقادیر زیاد فلفل مزه دار می شود.مواد اولیه گفته شده برای تهیه این پیتزای خوشمزه برای  یک نفر می باشد و شما می توانید مقادیر را به تناسب برای نفرات بیشتر افزایش دهید.

 

مواد لازم:

  • پپرونی :200 گرم
  • پنیر پیتزا :200 گرم
  • قارچ :2 عدد متوسط
  • فلفل دلمه ای :چند برش کوچک
  • خمیر پیتزا :1 عدد
  • سس کچاپ :1 قاشق غذاخوری
  • گوجه و زیتون :برای تزیین

 

دستور تهیه:

مرحله 1:

برای تهیه این پیتزا ابتدا پپرونی، قارچ و فلفل دلمه ای را خوب برش زده و کنار می گذاریم.

 

مرحله 2:

کمی روغن درون تابه ای مناسب ریخته و خوب روغن را داغ می کنیم و سپس پپرونی برش زده شده را به آن اضافه میکنیم و مقداری تفت میدهیم تا کمی سرخ شود.سپس پپرونی را از تابه خارج می کنیم.

 

مرحله 3:

قارچ های برش زده شده را درون تابه ریخته و کمی تفت میدهیم و بعد فلفل دلمه ای را اضافه می کنیم و دوباره مدتی تفت میدهیم تا رنگ آن طلایی شود.

 

مرحله 4:

در این مرحله نوبت آماده کردن خمیر پیتزا است که باید آن را با مقداری روغن درون تابه گذاشته و کمی تفت دهید تا مقداری رنگ آن عوض شود.سپس سس کچاپ را روی آن ریخته و خوب پخش می کنیم.

 

مرحله 5:

سپس نصف پنیر پیتزا را روی خمیر ریخته و پخش می کنیم و بعد از آن پپرونی ، فلفل دلمه ای و قارچ را روی پنیر ریخته و برای تزیین آن از گوجه و زیتون استفاده می کنیم و در آخر نصف دیگر پنیر را روی مواد می ریزیم.

 

مرحله 6:

تابه را روی شعله کم می گذاریم و درب تابه را حتما می گذاریم و بعد از 30 الی 45 دقیقه بسته به شعله گاز پیتزا پپرونی شما حاضر است و می توانید میل بفرمایید.

 

تاریخچه پیتزا را در شمانیوز بخوانید:

برخی بر این باورند که اولین پیتزاها زمانی پخته شد که سربازان ساسانی سپرشان را روی آتش گذاشته و بعد خمیری روی آن می‌گذاشتند و مواد غذایی مختلفی مانند خرما و پنیر را روی آن می‌ریختند و می‌خوردند.

 

در یونان باستان، نانها را با روغن، گیاهان و پنیر می‌پوشاندند.

 

پیتزا به شکل مدرن، در ابتدا در ظرف‌هایی در ناپولی در قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ میلادی طبخ می‌شد.

 

 در آن مقطع زمانی اغلب، نان با مواد تشکیل دهنده مانند سیر، نمک، گوشت، پنیر، ریحان پوشانده می‌شدند. معلوم نیست که گوجه فرنگی برای اولین بار در چه زمانی به پیتزا اضافه شد و در این مورد بسیاری از ادعاهای متناقض وجود دارد.تا حدود سال ۱۸۳۰ میلادی، پیتزا در غرفه‌هایی در هوای آزاد و در خارج از پیتزا فروشی‌ها فروخته می‌شد و برخی از پیتزا فروشی‌ها امروزه این سنت قدیمی را زنده نگه می‌دارند.

 

بر طبق یکی از افسانه‌های معاصر، نمونه اولیه پیتزا یعنی پیتزا مارگاریتا، در سال ۱۸۸۹ اختراع شد، زمانی که کاخ سلطنتی کاپودیمونته از آشپز خود رافائل اسپوسیتو خواست تا به افتخار بازدید از ملکه مارگاریتا پیتزایی درست کند. از میان سه نوع پیتزای تهیه شده توسط او، ملکه پیتزایی که از سه رنگ پرچم ایتالیا: قرمز (گوجه)، سبز (ریحان)، سفید (موتزارلا) تهیه شده بود را شدیداً ترجیح داد. ظاهراً این نوع پیتزا پس از ملکه تحت عنوان «پیتزا مارگاریتا» نام گذاری شد.

 

پیتزا توسط مهاجران ایتالیایی در اواخر قرن ۱۹ میلادی به آمریکا آورده شد؛و در ابتدا در مناطقی که مهاجران ایتالیایی در آمریکا در آن سکونت داشتند، پدیدار شد. پیتزا لومباردی، اولین پیتزا فروشی آمریکا بود که در سال ۱۹۰۵ میلادی در نیویورک افتتاح شد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied