شمانیوز
شما نیوز

مزایای چشمگیر فلفل هندی را بیشتر بشناسید!

در مورد فلفل هندی چه می دانید؟ بسیاری از مردم و فلفل هندی را پادشاه گیاهان دارویی می دانند.

مزایای چشمگیر فلفل هندی را بیشتر بشناسید!

در مورد فلفل هندی چه می دانید؟ بسیاری از مردم و فلفل هندی را پادشاه گیاهان دارویی می دانند. در حقیقت از این فلفل ها هزاران سال است که در درمان بسیاری از مشکلات سلامتی استفاده می شود. فلفل هندی نه تنها دارای خواص دارویی است، بلکه برای پخت و پز نیز یک طعم دهنده عالی است. این فلفل ها حاوی چندین ماده مغذی مفید می باشند. در این مقاله از بخش تغذیه الو دکتر به بررسی فلفل هندی و مزایای آن می پردازیم.

فلفل هندی چیست؟

فلفل هندی نوعی فلفل قرمز است. آنها متعلق به خانواده شبدر از گیاهان گل دار هستند و مشابه فلفل دلمهای می باشند. فلفل هندی یک ادویه رایج است که در بسیاری از سبک های مختلف پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد. این فلفل ها حاوی یک پروفایل غذایی چشمگیر شامل انواع آنتی اکسیدان هایی که برای سلامتی شما مفید هستند، می باشند. یک قاشق غذاخوری ( 5 گرم) فلفل هندی، حاوی موارد زیر است:

 

  • کالری: 17

  • چربی: 1 گرم

  • کربوهیدرات ها: 3گرم

  • فیبر: 4 گرم

  • پروتئین: 6 گرم

  • ویتامین A: 44 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

  • ویتامین E: 4 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

  • ویتامین C: 7 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

  • ویتامین B6: 6 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

  • ویتامین K: 5 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

  • منگنز: 5 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

  • پتاسیم: 3 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

  • ریبوفلاوین: 3 درصد از میزان مورد نیاز روزانه

کپسایسین  ماده موثر در فلفل های هندی است. این همان چیزی است که به آنها خاصیت دارویی می بخشد. علاوه بر این که کپسایسین به فلفل هندی طعم تند و گرم می بخشد، در حقیقت میزان تندی فلفل هندی به محتوای کپسایسین آن بستگی دارد. هر اندازه میزان کپسایسین موجود در فلفل هندی بیشتر باشد، تندی آن نیز بیشتر است. در این مطلب به برخی از مزایای علمی فلفل هندی اشاره شده است.

مزایای استفاده از فلفل هندی

فلفل هندی ممکن است متابولیسم شما را تقویت کند

کپسایسین موجود در این فلفل دارای خاصیت تقویت کنندگی متابولیسم است. این ماده به افزایش گرمای بدن شما کمک می کند. همچنین باعث می شود کالری بیشتری در طول روز بسوزانید. فلفل هندی این کار را از طریق فرایندی به نام ترموژنز انجام می دهد و از این طریق متابولیسم شما را افزایش می دهد.

مطالعات نشان می دهند افرادی که صبحانه ای حاوی کپسایسین و روغن تری گلیسیرید دارند، نسبت به سایر افراد کالری بیشتری می سوزانند. لازم به ذکر است افرادی که به طور مرتب فلفل هندی مصرف می کنند، به مرور زمان مزایای آن برای بدن کاهش می یابد. زیرا بدن آنها با اثرات فلفل هندی سازگاری پیدا می کند.

 

می تواند به کاهش گرسنگی کمک کند

جالب است بدانید این فلفل ممکن گرسنگی شما را کاهش دهند. آنها به شما کمک می کنند کمتر غذا بخورید و احساس سیری طولانی مدت تری داشته باشید. بسیاری از مطالعات نشان می دهند که کپسایسین موجود در فلفل های هندی، به کاهش گرسنگی کمک می کند. این به این دلیل است که تولید هورمون گرلین را کاهش می دهند.

فلفل هندی می تواند فشار خون را پایین آورد

فشار خون بالا یک خطر بزرگ برای سلامتی در سراسر جهان است. مطالعات نشان می دهند که کپسایسین موجود در این فلفل ممکن است فشار خون بالا را کاهش دهد. مطالعات نشان می دهند مصرف طولانی مدت ادویه های رژیمی حاوی کپسایسین، به کاهش فشار خون کمک می کنند. علاوه بر این، کپسایسین به آرام شدن رگ های خونی کمک کرده و منجر به کاهش فشار خون می شود.

 سلامتی گوارش را بهبود می بخشد

ادویه های غذایی و اجزای فعال آنها، ممکن است فواید زیادی برای معده شما داشته باشند. به عنوان مثال، فلفل هندی ممکن است به تقویت معده در برابر عفونت ها و افزایش تولید مایعات گوارشی کمک کند. همچنین آنها به انتقال آنزیم ها به معده کمک کرده و هضم غذا را نیز راحت تر می کنند.

این فلفل این کار را با تحریک اعصاب موجود در معده انجام می دهد. برخی بر این باورند که غذای تند ممکن است باعث زخم معده شود. مطالعات نشان می دهند که کپسایسین موجود در فلفل های هندی در واقع به کاهش خطر زخم معده کمک می کند.

فلفل هندی ممکن است درد را تسکین دهد

کپسایسین زمانی که به عنوان کرم بر روی پوست اعمال شود، دارای خاصیت تسکین دهندگی درد می باشد. این به این دلیل است که کپسایسین به کاهش مقدار نوروپپتید تولید شده از بدن، که مسئول انتقال سیگنالهای درد به مغز است، کمک می کند.

زمانی که نوروپپتید کمتری تولید شود، سیگنال های درد نمی توانند به مغز برسند و احساس درد کاهش می یابد. کپسایسین به عنوان کرم های پوستی در دسترس است و اغلب برای شرایط زیر توصیه می شود:

  • درد مفاصل و ماهیچه ها

  • درد پایین کمر

  • درد بعد از عمل

  • درد ناشی از شرایط عصبی مانند زونا

اما لازم به ذکر است که کرم کپسایسین نباید بر روی زخمهای باز اعمال شود.

مصرف آن ممکن است پسوریازیس را بهبود بخشد

بیماری های خود ایمنی شرایطی هستند که بدن شما به سیستم ایمنی خودش حمله می کند. پسوریازیس نمونه ای از یک بیماری خود ایمنی است که به صورت لکه های پوستی قرمز، خارش دار و پوسته پوسته ظاهر می شود. در حال حاضر درمانی برای پسوریازیس وجود ندارد. با این حال کرم های کپسایسین می توانند به تسکین خارش و بهبود ظاهر مناطق آسیب دیده کمک کند.

مطالعات نشان می دهند که بیماران پسوریازیس تحت درمان با کرم کپسایسین، پوسته پوسته شدن، قرمزی و لکه دار بودن پوست آنها کاهش یافته است. اعتقاد بر این است که ماده نوروپپتید در پسوریازیس نقش دارد. کپسایسین به کاهش مقدار ماده نوروپپتید تولید شده توسط بدن کمک می کند.

 

منبع : هلث لاین

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied