شمانیوز
شما نیوز

از تاثیرات منفی تیغ زدن موها بر ریزش مو چه می دانید

یکی دیگر از عوامل خارجی موثر ریزش مو که بطور مصنوعی انجام می گیرد، و مسبب آن خود انسان است، روش تراشیدن سر با تیغ می باشد. پوست سر ضخامت بسیار کمی دارد، و ریشه ی مو که به نام پیاز مونیز خوانده می شود، در عمق پوست در نسج سلولی تحت جلدی قرار دارد، و سلولهای فولیکول مو که به تدریج زیاد می گردند به طرف خارج رانده شده، و ساقه مو را به وجود می آورند.

از تاثیرات منفی تیغ زدن موها بر ریزش مو چه می دانید

یکی دیگر از عوامل خارجی موثر ریزش مو که بطور مصنوعی انجام می گیرد، و مسبب ریزش مو سر  می شود روش تراشیدن سر با تیغ می باشد. پوست سر ضخامت بسیار کمی دارد، و ریشه ی مو که به نام پیاز مونیز خوانده می شود، در عمق پوست در نسج سلولی تحت جلدی قرار دارد، و سلولهای فولیکول مو که به تدریج زیاد می گردند به طرف خارج رانده شده، و ساقه مو را به وجود می آورند. تیغ انداختن به سر، که از سوی برخی به طور عوامانه، روش تقویت مو مصرفی شده، و در میان مردم زیر تأثیر تلقین عمومی شیوع پیدا کرده است، مضرات آشکاری در پی دارد، و از جمله در بین همان مردمان ساده اندیش باعث ریزش موها می شود.

بدیهی است، برخورد لبه ی تیز تیغ با پوست نازک سر، به هیچ وجه تناسبی نداشته، علاوه بر نازک تر کردن پوست، به ریشه ی موها نیز صدمه می زند، و موجب تضعیف و عدم استحکام آنها می شود. البته در اینجا از عوارض فرعی تیغ انداختن، که اغلب سبب زخمی شدن پوست گردیده، زمینه نفوذ و ورود میکربها و ویروسها را فراهم می نماید، سخنی نمی آوریم، لیکن از ذکر این نکته ناگزیریم، که گاهی مشاهده می شود، بعضی از مردان، این عمل را در تابستان انجام می دهند، که ضرر انجام خود این عمل در این فصل بخصوصف مزید بر علت است، یعنی درست در زمانی که خورشید بطور عمودی بر سطح زمین می تابد، و بیشترین دما را به زمین می رساند،  تراشیدن پوست سر  و موها به طریق تیغ انداختن فزون بر مضرات از پیش گفته شده، باعث  سوخته شدن پوست سر  گردیده، بدین ترتیب، ریشه موها نیز آسیب پذیری بیشتری پیدا می کنند.

از آنجائیکه تکرار این عمل که اغلب سالیانه بویژه در فصل تابستان از سوی برخی از آقایان صورت می گیرد، به  تضعیف موها  استمرار می بخشد، توصیه ی ما به افراد یاد شده است، که از ادامه این روش غلط اجتناب نموده، نگذارند موهایشان به دست خویش به ناتوانی و ضعف و مالا به ریزش غیر طبیعی دچار گردند

 

منبع : مه شو

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied