شمانیوز
شما نیوز

آیا تست کرونا در منزل تحت پوشش بیمه است؟

شهرام غفاری، در پاسخ به اینکه برخی اقدام به انجام تست کرونا در منزل می کنند، آیا تست در منزل، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟ اظهار کرد: در بخش سرپایی، خسارات متفرقه را نمی پذیرند.

آیا تست کرونا در منزل تحت پوشش بیمه است؟

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره انجام تست پی سی آر تشخیص کرونا در منزل توسط مراکز ارایه خدمات در منزل، توضیحاتی ارائه کرد و گفت که انجام این تست در منزل، جزو خسارات متفرقه بوده و تحت پوشش بیمه نیست. شهرام غفاری، در پاسخ به اینکه برخی اقدام به انجام تست کرونا در منزل می کنند، آیا تست در منزل، تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟ اظهار کرد: در بخش سرپایی، خسارات متفرقه را نمی پذیرند.

وی افزود: دلیلش هم این است که مدیریت بازار برای ما سخت می شود. بازار هدف ما، بازار گسترده ای است و ۴۰ میلیون بیمه شده داریم و در این صورت ممکن است یک تقاضای القایی ایجاد شود و چند میلیون نفر که علائم مشکوک دارند، بخواهند چنین تستی انجام دهند؛ در حالی که انجام تست برای همه لازم نیست.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: البته تست پی سی آر هم استانداردهایی دارد، اما در نهایت نظر پزشک مهم است. پزشک می تواند بگوید نظرم این بود که بیمارم در منزل تست بدهد.

غفاری در پاسخ به اینکه برخی افراد با علائم مشکوک طی تماس تلفنی با آزمایشگاه، درخواست ارائه تست در منزل می کنند، گفت: اگر زنگ بزنند و از آزمایشگاه بیایند که دیگر یک بیزینس و خارج از رفتار پزشک است و کالایی است که یکی می خرد و یکی می فروشد و با استانداردهای نظام سلامت هم نمی خواند. ضمن آنکه ممکن است طبق تعرفه مصوب، پول نگیرند و قیمت گذاری متفاوتی داشته باشند.

وی افزود: تست کووید هم استانداردهایی دارد و آنها که علائم شدید دارند، ممکن است در معرض بیمار مبتلا بوده اند، ریسک بالا دارند، بیمار ریوی اند، سرطان دارند، باردار هستند و یا سن بالا دارند که پزشک ترجیح می دهد سریع تشخیص دهد. انجام تست برای افراد معمولی با علائم اندک در نظام سلامت چندان توجیهی ندارد.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اما وقتی فرد به مرکز طرف قرارداد می آید طبق همان تعرفه از او وجه دریافت می شود، اظهار کرد: هزینه تست پی سی آر با تعرفه دولتی ۲۳۰ هزار تومان است که ما ۹۰ درصدش را در بخش بستری و ۷۰ درصد را در بخش سرپایی تقبل می کنیم. غفاری افزود: هزینه انجام تست پی سی آر در بخش خصوصی دو برابر بخش دولتی است.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied