شمانیوز
شما نیوز

آموزش و طرز تهیه مارشمالو کبابی در خانه

مارشمالو یا پف‌نبات نوعی پاستیل پفی شیرین است که به ویژه در میان کودکان و نوجوانان بسیار محبوب است. این شرینی پف پفی را می‌توان به صورت مارشمالو کبابی نیز درست کرد و از طعم برشته آن لذت برد.

آموزش و طرز تهیه مارشمالو کبابی در خانه

مارشمالو کبابی یا پف‌نبات نوعی پاستیل پفی شیرین است که به ویژه در میان کودکان و نوجوانان بسیار محبوب است. این شرینی پف پفی را می‌توان به صورت مارشمالو کبابی نیز درست کرد و از طعم برشته آن لذت برد.  مارشمالو کبابی چگونه درست می‌شود؟ مارشمالو نام شیرینی پفکی خوشمزه‌ای است که به دلیل پفی بودن و بافت نرم آن طرفداران زیادی دارد. پایه اصلی این شیرینی شربت ذرت و نشاسته ذرت، شکر و ژلاتین است. این شیرینی را می‌توان در حالت‌های مختلفی از جمله ساده یا کبابی مصرف کرد. همچنین در تهیه بعضی دسرها و بعضی کیک‌ها نیز می‌توان از این پاستیل پفی خوشمزه استفاده کرد. یکی از معروف‌ترین نحوه‌های مصرف مارشمالو، خوردن آن به صورت کبابی است. در این متن قصد داریم طرز تهیه مارشمالو کبابی را به شما آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید!

طرز تهیه مارشمالو کبابی

طرز تهیه مارشمالو کبابی روی گاز یا اجاق

مارشمالو جذاب کبابی از قرار دادن این شیرینی پفی روی حرارت آتش درست می‌شود. حرارت باعث سوختن قند روی لایه بیرونی مارشمالو شده و حالتی ترد، کبابی و کاراملی به آن می‌دهد. از طرف دیگر وسط مارشمالو با کبابی کردن روی آن نیز همچنان نرم و پفکی باقی می‌ماند و طعم و ترکیب دلپذیری ایجاد می‌کند.

برای درست کردن این شیرینی ترد، می‌توانید از چند روش استفاده کنید، اما در تمام این روش‌ها مرحلۀ اول این است که مارشمالو را درون سیخ نازکی قرار دهید. اگر مارشمالو رو روی اجاق کبابی می‌کنید می‌توانید از سر چنگال نیز برای این کار استفاده کنید.

مرحله بعدی این است که مارشمالو را روی آتش اجاق، ذغال یا باربیکیو قرار دهید و آن را مرتب بچرخانید. کل پروسه کبابی کردن مارشمالو حدود ۱ تا ۲ دقیقه طول می‌کشد. وقتی قند اطراف مارشمالو سوخت و به رنگ کاراملی درآمد و برشته شد، نشانه این است که مارشمالو ترد کبابی شما آماده است! برای کبابی کردن مارشمالو می‌توانید از دستگاه گریل خانگی نیز استفاده کنید، اما در این صورت برشتگی مارشمالو شما کمتر از حالت روی آتش مستقیم خواهد بود.

از این نوع مارشمالو می‌توانید برای تزئین کیک و دسر و نیز برای روی شیرکاکائو و هات چاکلت نیز استفاده کنید.

طرز تهیه مارشمالو کبابی

طرز تهیه مارشمالو کبابی در فر

یکی دیگر از راه‌های کباب کردن مارشمالو برای کسانی که می‌خواهند مارشمالو را در خانه کبابی کنند استفاده از فر است. این روش برای کسانی مناسب است که می‌خواهند تعداد زیادی مارشمالو را در مدت زمان کوتاهی کباب کنند و از آن در مهمانی‌ها یا دسر‌های خود بهره بگیرند. این شیرینی در این روش کمی کمتر از حالت روی آتش برشته می‌شود.

برای کباب کردن مارشمالو در فر، ابتدا در کف ظرف مورد نظرتان کاغذ روغنی بگذارید و سپس مارشمالو‌ها را روی آن بچینید. فر را از قبل در دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید (المنت بالایی روشن باشد) و مارشمالو‌ها را درون فر قرار دهید. بعد از گذشت ۱ تا ۲ دقیقه (یعنی تا زمانی که رنگ اطراف مارشمالو تغییر کند) مارشمالو‌ها را ازفر درآورده و آن‌ها را بچرخانید و دوباره ۱ دقیقه در فر بگذارید تا طرف دیگر آن‌ها نیز گریل شوند. مارشمالو ترد و خوشمزه کبابی شما به همین سادگی حاضر می‌شود!

طرز تهیه مارشمالو کبابی

سخن پایانی

از این شیرینی پفکی می‌توان در تهیه دسرهای مختلفی بهره برد، همچنین می‌توان آن را به صورت ساده یا کبابی نیز سرو کرد. این نوع از مارشمالویی که آموزش دادیم، در میان مردم آمریکا و فرانسه طرفداران بسیاری دارد. شما نیز یک بار آن را امتحان کنید، شاید به خیل عظیم طرفداران این شیرینی خوشمزه پیوستید! شما می‌توانید مارشمالو را به صورت بسته‌بندی از مغازه‌های بزرگ تهیه کنید، اما امکان تهیه آن در منزل نیز هست. اگر علاقه دارید که یاد بگیرید چطور در خانه مارشمالو درست کنید، خواندن مطلب «طرز تهیه مارشمالوی خانگی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

شما تا به حال مارشمالو را کباب کرده‌اید؟ نظرتان درباره طعم آن چیست؟ حتماً نظر و تجربه خود را با ما و دیگر همراهان شمانیوز به اشتراک بگذارید.

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied