شمانیوز
شما نیوز

آیا شانه لیزری مو باعث تقویت مو می شود؟

امروزه همه افراد دوست دارند موهایی سالم و پرپشت داشته باشند زیرا موهای زیبا، چهره فرد را جوان تر نشان می دهد. از جمله وسایلی که با بهره گیری از تکنولوژی های جدید، به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو ساخته شده شانه لیزری است.

آیا شانه لیزری مو باعث تقویت مو می شود؟

امروزه برای درمان ریزش و تقویت مو روش های متعددی وجود دارد، شانه لیزری برای تقویت مو یکی از این روش ها است. همه افراد دوست دارند موهایی سالم و پرپشت داشته باشند زیرا موهای زیبا، چهره فرد را جوان تر نشان می دهد. از جمله وسایلی که با بهره گیری از تکنولوژی های جدید، به تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو ساخته شده شانه لیزری است.

 

علل ریزش مو

رایج ترین ریزش مو در بانوان و آقایان ، ریزش موی ارثی ایست که به مرور زمان موها نازک تر ، ظریف تر و کوتاه تر شده و این عمل تا آنجایی پیش میرود که رشد مو متوقف گردیده و موجب طاسی میشود.
square-rounded-xxl عامل اصلی این طاسی هورمونی به نام هورمون هیدروتستسترون (DHT) است. این هورمون وقتی به فولیکول های مو می رسد باعث کاهش جریان خون به فولیکول مو شده و در نتیچه موجب جلوگیری از جذب مواد مغذی ضروری به فولیکول مو می گردد ، همچنین DHT باعث التهاب فولیکول مو شده ، که دستگاه رشد مو هیرمکس باعث کمک به کاهش التهاب فولیکول مو میگردد.

عامل دیگری که کمک بزرگی به روند ریزش مو میکند سطح ATP ( آدنوزین تری فسفات ) است که عامل انتقال انرژی به سلول های درون فولیکول مو است در نتیجه اگر سطح ATP ناکافی باشد انرژی نمیتواند به فولیکول مو برسد و این امر باعث عدم حذف هورمون های مضر (DHT) از فولیکول مو می شود.

square-rounded-xxl عامل دیگری که منجر به ریزش مو و نازک شدن مو میشود عوامل استرس زا میباشد که برای خنثی سازی این عوامل بدن آنتی اکسیدانی تولید میکند که منجر به کاهش استرس شود .اما تحقیقات نشان داده که با افزایش سن میزان آنتی اکسیدانی که تولید میگردد کاهش مییابد و مخطل میشود در نتیجه منجر به افزایش ریزش مو میشود. در نتیجه: افزایش ATP، کاهش DHT و همچنین افزایش آنتی اکسیدان برای بهبود روند رویش موها الزامی میباشد در نتیجه بهبود این عوامل فولیکول های مو قادر به سالم تر ،متراکم تر ،قوی تر شدن می گردند.

 

کاربرد شانه لیزری

شانه لیزری یکی از این روش ها برای درمان ریزش مو است. شانه لیزری،  شانه ای بسیار کاربردی است که با استفاده از لیزر کم توان، عمل می کند. کافی است آن را در دست گرفته و موهای خود را شانه کنید. این شانه فواید زیادی برای موهای سر دارد و با تحریک ریشه مو، به رشد مجدد مو کمک می کند.

درمان ریزش مو و حتی تقویت موهای ترمیمی و کاشت شده  با استفاده از  شانه لیزری و با هدف تحریک فولیکول های مو و افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر؛  انجام می شود که این کار از طریق ارتعاشات نوری انجام می شود.

همچنین مو، با اثرات پر انرژی لیزر فتوتراپی و با استفاده از یک محرک نوری، مواجه شده و باعث می شود تا موهای سالم تر، ضخیم تر و  پرپشت تر داشته باشید که عوارض جانبی هم به دنبال ندارد.

 

نحوه کار شانه لیزری برای درمان ریزش مو

این شانه با روش درمانی لیزر، باعث بهبود گردش خون، افزایش ورود مواد مغذی در سلول ها و تقویت بافت های درمان شده، می شود.

با استفاده از این شانه، شما می توانید باعث جلوگیری از ریزش مو و تحریک و  رشد مجدد مو شوید که به طور موثری مانع از ریزش مو می شود.

اشعه های طیف نوری با  نفوذ به پوست سر، باعث افزایش جریان خون می شود که همین موضوع باعث تحریک مجدد ریشه مو می شود. این اشعه ها سبب افزایش دما در بافت ها شده و باعث تولید و تحریک فولیکول مو می شود. به این ترتیب، مواد مغذی  به راحتی به بافت های پوست سرمنتقل می شود.

با پرتوهای لیزری و همراه با تحریک خون به پوست سر، فعالیت سلولی بهبود یافته و حتی باعث تقویت موهای کاشت شده می شود تا مجددا رشد کنند.

با توجه به خواص ترمیمی اضافی، لیزر کم توان در شانه لیزری، برای بهبود عملکرد پوست، پس از جراحی پیوند مو هم استفاده می شود.

شانه لیزری، جدیدترین، راحت ترین و موثرترین  دستگاه لیزری برای بازسازی و رشد مجدد مو است که شامل فن آوری منحصر به فرد و بسیاری ویژگی های دیگر است که بر موها تاثیر مناسبی می گذارد.

 

مزیت های شانه لیزری

  • افزایش رشد موهای جدید

  • توقف ریزش مو

  • تحریک فولیکول های مو

  • ایجاد موهایی قوی تر، پرپشت تر و ضخیم تر

  • ایجاد موهایی سالم و شفاف تر

با استفاده از شانه لیزری،  شما دیگر نگران ریزش موهای خود نخواهید بود و به طور معمول  رشد موهای جدید 100٪ طبیعی بوده و  عوارض جانبی ندارد.

علاوه بر این، بر خلاف دیگر محصولات مشابه، شانه های لیزری دارای دندانه های متحرک است که به راحتی می توان آن را تنظیم کرد. این شانه، شامل 2 ردیف دندانه است که قابل شستشو بوده و می توان به راحتی از آن استفاده کرد.

نتایج مثبت عملکرد شانه لیزری از طریق  مطالعات و تحقیقات بی شماری تایید شده و هیچ گونه عارضه ای در رابطه با آن گزارش نشده است.

 

با شانه لیزری شما قادر خواهید بود:

  • فولیکول های مو را تحریک کنید.

  • رشد موهای جدید را افزایش دهید.

  • مانع از ریزش مجدد  مو  شوید.

  • تراکم ، سلامت و حجم مو را بیشتر کنید.

  • موهایی سالم و درخشان  داشته باشید.

  • باعث گردش خون و تحریک پوست سر شوید.

تکنولوژی انحصاری شانه های لیزری،  به گونه ای است که این پرتو نوری  به راحتی به ریشه مو نفوذ کرده و بر اساس فتوتراپی لیزر ویبراتور و  با قدرت کم، بر روند رشد مو تاثیر می گذارد.

ارتعاش موجود در شانه لیزری، برای تحریک فولیکول های مو و  تسریع گردش خون در ناحیه پوست سر، بسیار مهم است، چرا که  با محرک درخشان لیزر درمانی همراه بوده و موهای شما  تحت تاثیر  انرژی مورد نیاز، قرار می گیرد. به این ترتیب، موهای شما روشن تر و شفاف تر می شود.

 

استفاده صحیح از شانه های لیزری

شانه لیزری،  مانند یک شبکه انعطاف پذیر بر روی سر عمل می کند. شانه را باید به گونه ای استفاده کنید که چشمی آن در 4 ناحیه تقسیم شده و  دیودهای لیزری، با کل سطح سر، در تماس باشد. سپس در چهار جهت آن را حرکت می دهید.

 

 توزیع پرتو لیزری  به صورت زیر انجام  می شود:

  • ابتدا از ناحیه جلوی سر به سمت گوشه های مو شانه کنید.

  • از قسمت گوشه موها و سر،  به قسمت جلویی

  • شانه را  از  سمت چپ به  سمت راست حرکت دهید.

  • از  سمت راست تا  سمت چپ

شانه لیزری معمولا همراه با لوازم جانبی بوده و شما می توانید همراه  با خرید شانه لیزری، یک عدد شانه لیزری، شارژ هوشمند، کتاب راهنما و یا سی دی آموزشی آن را هم دریافت کنید.

 

نتایج تقویت مو با شانه لیزری

فرایند استفاده از شانه لیزری و نتایج کار، معمولا از هر شخص به یک دیگر متفاوت است، اما در بیشتر موارد، نتایج مثبت استفاده از آن، پس از چند هفته قابل مشاهده است.

 

عوارض و خطرات استفاده از شانه لیزری

شانه لیزری، یک دستگاه کاملا امن است، بنابراین هیچ عارضه جانبی در مورد آن گزارش نشده است. اما  شما باید دستورالعمل های استفاده از آن را رعایت کنید. برای استفاده از شانه لیزری می توانید به همراه داروهای تجویزی برای رشد مو، آن را استفاده کنید. پیش از استفاده از شانه لیزری، می توانید به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کرده و با بررسی وضعیت موهای خود در مورد استفاده از شانه های لیزری،  با پزشک مشورت کنید.

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied