شمانیوز
شما نیوز

با ماسک جوش شیرین پوستتان را از نو بسازید

ماسک جوش شیرین یکی از بهترین ماسک‌های تابستان است که به درمان آفتاب سوختگی‌های سطحی در این فصل کمک می‌کند. با ترکیب جوش شیرین با آبلیمو، روغن نارگیل یا گلاب ماسک‌های شفاف‌کننده پوست تهیه کنید. در ضمن استفاده از جوش شیرین در هنگام بارداری هیچ خطری برای جنین شما نخواهد داشت.

با ماسک جوش شیرین پوستتان را از نو بسازید

ماسک جوش شیرین یکی از بهترین ماسک‌های تابستان است که به درمان آفتاب سوختگی‌های سطحی در این فصل کمک می‌کند. با ترکیب جوش شیرین با آبلیمو، روغن نارگیل یا گلاب ماسک‌های شفاف‌کننده پوست تهیه کنید. در ضمن استفاده از جوش شیرین در هنگام بارداری هیچ خطری برای جنین شما نخواهد داشت. اگر در این روزهای گرم تابستان زمان زیادی را خارج از خانه و در معرض پرتوهای خورشید سپری می‌کنید، حتماً به یک ماسک شفابخش و ترمیم‌کننده پوست نیاز دارید. این ماسک چیزی نیست جز ماسک جوش شیرین یا بی‌کربنات سدیم یک ماده بازی است که کاربردهای صنعتی، خانگی و آرایشی متعددی دارد. امروز با فواید شگفت‌انگیزاین ماده بی نظیر برای پوست بیشتر آشنا می‌شوید.

 

فواید جوش شیرین برای پوست

مهم‌ترین خاصیت جوش شیرین برای بهداشت بدن، خاصیت ضدقارچی بودن آن است. از نظر آرایشی، جوش شیرین به عنوان یک لایه‌بردار قوی پوست صورت برای درمان لکه‌های صورت، جای جوش‌ها و درمان جوش صورت به عنوان یک ماده موثر شناخته می‌شود. مهم‌ترین فایده آن برای پوست اما، درمان آفتاب‌سوختگی است. اگر دچار آفتاب سوختگی هستید یا ساعات زیادی را در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، استفاده از ماسک‌های جوش شیرین و تأثیر آنها در ترمیم پوست را دست کم نگیرید. در ادامه با چند نمونه ماسک جوش شیرین آشنا می‌شوید.

 

ماسک جوش شیرین برای جای جوش

جوش شیرین می‌تواند pH پوست را تنظیم کند و به همین دلیل باعث از بین رفتن یا محو شدن لکه‌های ناشی از جای جوش شود. این ماده همچنین به از بین بردن چربی‌های مازاد پوست و آلودگی‌ها کمک می‌کند و فرآیند بروز جوش‌های جدید را متوقف می‌کند. جوش شیرین خاصیت ضدالتهابی دارد و باعث روشن شدن پوست هم می‌شود. برای تهیه یک ماسک جوش شیرین ضد لک و درمانگر جای جوش، فقط کافیست جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید. به خوبی جوش شیرین را در آب حل کنید و سپس یک پد پنبه‌ای را به این محلول آغشته کنید. پد را روی پوست و به خصوص روی اسکار‌ها بکشید. پوست را به مدت ۲ تا ۴ دقیقه ماساژ دهید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم آبکشی کنید. برای درمان جای جوش‌ها و لکه‌ها هفته‌ای ۲ بار از این محلول استفاده کنید.

 

ماسک جوش شیرین و آبلیمو برای روشن شدن پوست

اگر پوست شما چرب و جوش‌دار است یا احساس می‌کنید به تازگی و طراوت گذشته نیست، ماسک جوش شیرین و آبلیمو بهترین ماسک صورت برای شماست. این ماسک به درمان و از بین بردن جوش‌های صورت کمک شایانی کرده و موجب روشن و شفاف شدن پوست هم می‌شود. آبلیمو سرشار از ویتامین C است و فعالیت آنتی‌اکسیدانی دارد. این ماده موجب لایه‌برداری، آبرسانی و متوقف کردن فعالیت باکتری‌ها می‌شود و سلول‌های مرده را از بین می‌برد. درمان آفتاب سوختگی‌های سطحی با ماسک جوش شیرین و آبلیمو تنها با یک یا دوبار استفاده از آن، امکان‌پذیر است. برای تهیه این ماسک از روش زیر کمک بگیرید:

۱ قاشق جوش شیرین

۲ قاشق آبلیموی طبیعی

این دو ماده را خوبی ترکیب کرده و با یک برس تمیز یا یک پد پنبه‌ای روی پوست پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. سپس با آب سرد آبکشی کنید. این ماسک را برای درمان جوش‌ها و روشن شدن پوست، هفته‌ای ۲ بار استفاده کنید. پس از استفاده از ماسک‌های آبلیمو، به دلیل حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید، استفاده از کرم‌های ضدآفتاب را فراموش نکنید.

 

ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

خشکی پوست به دلایل متعددی پدید می‌آید. پوست‌های خشک به دلیل کمبود آب و چربی‌های مورد نیاز، به شدت مستعد بروز چین‌وچروک هستند. از بین بردن لایه‌های شاخی بافت پوست و همزمان آبرسانی عمقی، یکی از بهترین راه‌حل‌های درمان خشکی شدید پوست است. اگر پوست شما خشک و شکننده است با کمک یک ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل می‌توانید لایه‌های خشن و زبر را از بین برده و باعث تجدید بافت با سلول‌های جوان و تازه شوید. روغن نارگیل اسیدهای چرب ضروری و مورد نیاز سلول‌های پوست را تأمین کرده و موجب لطیف و نرم شدن پوست می‌شود. این ماسک را با روش زیر تهیه کنید:

۱ قاشق جوش شیرین

۲ قاشق روغن نارگیل

این دو ماده را به خوبی ترکیب کنید و با یک برس تمیز روی پوست صورت و گردن پخش کنید. اجازه دهید ماسک به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس با آب گرم و مقداری فوم شستشو، آبکشی کنید.

 

 

پاکسازی پوست با ماسک جوش شیرین و گلاب

آلودگی‌های محیطی که در طول روز به اشکال مختلف در معرض آنها قرار می‌گیریم، مهم‌ترین عوامل مخرب بافت پوست هستند. به مرور زمان این آلودگی‌ها و رادیکال‌های آزاد موجب تیره شدن پوست، پدید آمدن لک صورت و چین‌وچروک‌ها، جوش و در نهایت سرطانی شدن سلول‌های پوست می‌شوند. بهترین راه‌حل برای داشتن پوستی سالم و زیبا، از بین بردن آلودگی‌های محیطی موجود در پوست است. آنتی‌اکسیدان‌ها و لایه‌بردارهای طبیعی پوست شما را در برابر اثرات منفی ناشی از این آلودگی‌ها به خوبی محافظت می‌کنند. گلاب یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به همراه جوش شیرین می‌تواند فرآیند پاکسازی پوست و جوانسازی آن را به خوبی انجام دهد. با کمک این دو ماده یک محلول پاکسازی روزانه بسازید:

۱ قاشق چایخوری جوش شیرین

۳ قاشق گلاب

این دو ماده را ترکیب کنید و هر شب پیش از خواب با یک پد پنبه‌ای روی پوست بکشید. اجازه دهید محلول روی پوست شما به مدت ۱۰ دقیقه باقی بماند سپس با آب سرد آبکشی کنید. این کار به درمان بسیاری از مشکلات پوستی کمک شایانی خواهد کرد.

 

ماسک جوش شیرین در بارداری

اگر در دوران بارداری به سر می‌برید و در خصوص استفاده از جوش شیرین نگرانی‌هایی دارید، بدانید که تماس جوش شیرین با پوست کاملاً بی‌ضرر و بی‌خطر است. اگر می‌خواهید از ماسک جوش شیرین برای از بین بردن بوی بدن، یا جوش صورت یا به هر منظور دیگری استفاده کنید با خیال راحت به این کار بپردازید. جوش شیرین هیچ عوارضی برای شما و جنینتان نخواهد داشت. هرچند ممکن است کمی‌ احساس سوزش یا خارش را تجربه کنید یا بوییدن آن موجب سوزش بینی یا گلو شود.

 

بارداری

استفاده از جوش شیرین برای پوست کاملاً بی‌ضرر است هرچند امکان دارد هنگام استفاده از ماسک‌های جوش شیرین احساس سوزش یا خارش داشته باشید. همچنین جوش شیرین می‌تواند برای از بین بردن بوی نامطبوع بدن هم موثر باشد. شما هم می‌توانید تجربیات یا سوالات خود را درباره ماسک جوش شیرین با ما در میان بگذارید.

 

منبع : ستاره

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied