شمانیوز
شما نیوز

بهترین صبحانه چیست؟

برخی خوراکی‌ها ضمن ارزان بودن نسبی و در دسترس بودن جزو مقوی‌ترین و کامل‌ترین مواد غذایی برای وعده صبحانه محسوب می‌شوند.

بهترین صبحانه چیست؟

صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی افراد محسوب می‌شود که بسیاری نسبت به آن بی توجه اند یا زمان کافی برای صرف آن ندارند.

تخم مرغ آب پز یکی از بهترین غذا‌هایی است که به تنهایی می‌تواند برای صبحانه افراد کافی باشد که  در ادامه مطلب به مهمترین خواص این ماده غذایی پرداختیم.

تخم مرغ  باعث می‌شود احساس سیری بسیار طولانی‌تر از غلات و حبوبات داشته باشید. پروتئین و چربی موجود در تخم مرغ به حفظ سطح انرژی شما کمک می‌کند و نیاز به میان وعده صبحگاهی را کاهش می‌ دهد. این ماده غذایی همچنین به کاهش وزن کمک می‌کند و یکی از مزیت‌های تخم سیر نگه داشتن شماست بنابراین اشتهای شما را می‌کاهد.

تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است و همانطور که می‌دانید این ماده  تمام آمینو اسید‌های ضروری مورد نیاز بدن را دارد، ضمن اینکه نسبت  به دیگر مواد غذایی غنی از پروتئین ارزان‌تر بوده و در دسترس همه قرار دارد.

تخم هیچ گونه کلسترول مضری ندارد و این در حالی است که گزارش‌های قبلی نشان می‌داد این ماده غذایی کلسترول بد شما را افزایش می‌دهد اما این موضوع رد شده است؛ بنابراین نیازی به نگرانی در مورد خوردن تخم مرغ نیست که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

تخم مرغ باعث رشد ذهن و تقویت حافظه می‌شود . کولین، یک ماده مغذی اساسی موجود در تخم مرغ است که  باعث تحریک رشد و عملکرد مغز می‌شود همچنین با افزایش حافظه و بهبود هوشیاری ارتباط دارد.

تخم مرغ از بینایی شما محافظت می‌کند . دو آنتی اکسیدان لوتئین و زاکزاتین که در تخم مرغ وجود دارد باعث محافظت از بینایی شما در مقابل اشعه یووی می‌شود همچنین با کاهش احتمال ابتلا به آب مروارید در پیری همراه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied