شمانیوز
شما نیوز

ساعت خواب خود را تنظیم کنید تا دچار سکته قلبی نشوید

محققان چینی درباره مدت زمان مفید چرت روزانه و خطرات رعایت نکردن زمان استاندارد آن هشدار دادند.

ساعت خواب خود را تنظیم کنید تا دچار سکته قلبی نشوید

چرت زدن بیش از یک ساعت می‌تواند باعث بیماری قلبی شود و حتی می‌تواند مرگ زودرس را به همراه داشته باشد.

محققان چینی دریافتند که چرت زدن‌های طولانی بعد از ظهر خطر مرگ جوانان را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد و ۳۴ درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مقایسه با افرادی که چرت نمی زنند، بیشتر است.

آخرین یافته‌های دانشمندان چینی که قرار است در کنگره انجمن قلب اروپا ارائه شود، نشان می‌دهد که چرت زدن بیش از ۶۰ دقیقه ممکن است خطرناک باشد.

ژه پان از دانشگاه پزشکی گوانگژو گفت: چرت زدن در روز در سراسر جهان معمول است و به طور کلی یک عادت سالم محسوب می‌شود. یک دیدگاه مشترک این است که چرت زدن عملکرد را بهبود می‌بخشد و عواقب منفی کمبود خواب را خنثی می‌کند اما مطالعه ما این عقاید گسترده را به چالش می‌کشد. مطالعات آشکار پیرامون پیوند بین خواب روزانه و مرگ یا بیماری قلبی و عروقی نتایج متناقضی را نشان می دهد.

تیم چینی شواهد موجود را برای ارزیابی رابطه بین چرت زدن را با  خطرات ناشی از مرگ و بیماری قلبی و عروقی خلاصه کرد و در مجموع بیش از ۳۱۳ هزار شرکت کننده و بیش از ۲۰ مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

تجزیه و تحلیل نشان داد که چرت‌های طولانی مدت که بیش از ۶۰ دقیقه است، خطر مرگ و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را به ترتیب به اندازه ۳۰ و ۳۴ درصد افزایش می‌دهد.

چرت روزانه کمتر از ۶۰ دقیقه هیچ خطری ندارد و حتی ممکن است عملکرد قلب را در افرادی که با کمبود خواب مواجه هستند، بهبود ببخشد.

منبع: گسترش

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied