شمانیوز
شما نیوز

نحوه جمع آوری زباله های بیماران کرونایی در منزل

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا روش جمع آوری زباله بیماران کرونایی در منزل را توضیح داد.

نحوه جمع آوری زباله های بیماران کرونایی در منزل

برخی از بیماران کرونایی که شرایط مناسب تری  دارند و احتیاجی به بستری شدن آن ها در بیمارستان نیست، دوره نقاهت خود را در منزل می گذرانند و در این شرایط، دیگر اعضای خانواده نگران زباله های کرونایی فرد بیمار هستند چرا که این زباله ها خود می تواند عاملی برای انتقال ویروس کرونا به دیگر اعضای خانواده باشد.

مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا درمورد نحوه جمع آموری زباله‌های کرونایی در خانه‌ها اظهار کرد: بسیاری از افراد در مورد نحوه جمع آوری زباله بیماران کرونایی در خانه آگاهی چندانی ندارند و آن‌ها را با زباله‌های خانگی مخلوط می‌کنند که این کار باعث انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده می‌شود.

وی بیان کرد: بیماری که در خانه دوران نقاهت را می‌گذراند باید زباله‌های عفونی او مانند ماسک و دستمال کاغذی به صورت جداگانه جمع آوری و داخل کیسه زباله جداگانه قرار داده شود.

مردانی ادامه داد: خانواده‌ها باید زباله‌های عفونی مانند دستمال کاغذی و ماسک را جداگانه در یک کیسه نایلون ضخیم جمع آوری کنند و بعد آن را داخل کیسه زباله بیندازند تا انتقال عفونت و ویروس‌هایی مانند کرونا بسیار کاهش یابد.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: بحث جمع آوری زباله بیماران کرونایی در خانه باید مورد توجه قرار گیرد و در این گونه موارد به صورت مداوم پنجره‌ها باز باشند تا هوا در خانه جریان داشته باشد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: موج همه گیری کرونا با آغاز فصل پاییز بیشتر خواهد بود و از مردم می‌خواهیم که اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را در خارج از خانه رعایت کنند و از تردد‌های غیرضرور در شهر خودداری کنند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied