شمانیوز
شما نیوز

طرز تهیه شیرینی لطیفه جذاب خوش رنگ

شیرینی لطیفه یکی از انواع شیرینی های خامه ای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است. شیرینی لطیفه از دو تکه نان تهیه می شود...

طرز تهیه شیرینی لطیفه جذاب خوش رنگ

شیرینی لطیفه یکی از انواع شیرینی های خامه ای خوشمزه و بسیار پرطرفدار ایرانی است. شیرینی لطیفه از دو تکه نان تهیه می شود که بین این دو تکه نان با خامه پر می شود ، احتمالا به دلیل لطافت نان های این شیرینی نامش را شیرینی لطیفه گذاشته اند.

 

latifa1-sweets1

مواد لازم برای شیرینی لطیفه :

 

تخم مرغ 3 عدد

آرد 1 پیمانه (105 گرم)

کرم تارتار نصف قاشق چایخوری

شکر نصف پیمانه (75 گرم)

بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری

وانیل 1/4 قاشق چایخوری

خامه فرم گرفته 250 گرم

 

‎25 گرم از آرد کم کنید و به جای آن نشاسته ذرت اضافه کنید یا 1 قاشق سوپخوری

 

latifa1-sweets2

‎طرز تهیه شیرینی لطیفه :

‎ابتدا سینى فر را کاغذ روغنى بیندازید و روى آن را کمى چرب کنید و با آرد کمى آغشته کنید و کنار بگذارید. فر را یک ربع قبل روى 170 درجه سانتىگراد روشن کنید، زرده و سفیده هاى تخم مرغ را از هم جدا کنید، زرده را با نیمى از شکر و وانیل آنقدر بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

 

سفیده تخم مرغ را کمى بزنید پودر تار تار را روى آن بریزید و مجدداً سفیده را بزنید (پودر تار تار در این شیرینى مهم است زیرا باعث سفتى و بهتر فرم گرفتن سفیده می شود)، زمانی که سفیده کم کم کف کرد شکر را آرام آرام اضافه کنید تا کاملا سفت شود و جاى پره هاى همزن روى سفیده بماند.

 

سپس سفیده را به مایه زرده اضافه کنید و به صورت دورانى هم بزنید، آرد را که قبلا با بکینگ پودر مخلوط کرده بودید روى مایه سفیده الک کنید و کم کم با حرکت دورانى تمام مواد را با هم ترکیب کنید، سپس مایه را داخل قیفى که ماسوره ی آن ساده است بریزید و با فاصله درون سینى فر بریزید و در طبقه وسط فر به مدت 10 تا 12 دقیقه بپزید.

 

این نان ها بعد پخت بزرگتر می شوند پس سایز آنها را کوچکتر بگیرید قبل از گذاشتن نان ها درون فر روى آنها پودر قند بپاشید و بعد از پخته شدن و خنک شدن نان ها خامه شیرین شده آماده را فرم دهید روى نان ها قبل از ریختن خامه چند قطره بهار نارنج بریزید (زیاد نزنید چون نان ها خیلى خیس می شود این کار باعث عطر خوب نان ها می شود) و با کمک قیف خامه بریزید و نان بعدى را روى آن قرار دهید.

 

‎نکاتی برای تهیه شیرینی لطیفه:

 

• می توان داخل خامه فرم گرفته در حین زدن 1 قاشق شیر پرچرب بریزید تا خامه شما سبک شود.​

 این نان را به صورت گرد گرد کوچک به وسیله قیف بریزید به این صورت که قیف را طورى در دست بگیرید که از مایه فقط در قسمت مرکز بریزید به هیچ وجه مایه داخل قیف را به حالت چرخشى نریزید.

• این نان را می توان به صورت باریک اندازه یک بند انگشت هم درست کرد و براى مصرف تیرامیسو استفاده کرد. براى تزیین می توان از پودر پسته و یا ترافل هاى رنگى استفاده کرد.

• دقت کنید دمای فر نباید زیاد باشد زیرا باعث سوختن و نپختن شیرینی می شود. دمای فرها متفاوت است. خودتان مراقب باشید که شیرینی تان نسوزد.

 

منبع : بیتوته

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied