شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی /

آشنایی با جراحی زیبایی پلک

چشم ها از مهم ترین اعضای صورت هستند که بیشتر زیبایی صورت به آنها وابسته است، حال آسیب دیدن آنها، گذشت زمان و پیر شدن افراد و بروز برخی از بیماری ها مانند تیروئید، می تواند این زیبایی را از بین ببرد، عمل های زیبایی چشم یا جراحی زیبایی پلک می تواند کمی این زیبایی را به انسان برگرداند که ما در این مقاله به این موضوع می پردازیم.

آشنایی با جراحی زیبایی پلک

عموما این عمل ممکن است به روی پلک پایین، پلک بالا و به منظور از بین بردن افتادگی  پلک ها، از بین بردن چین و چروک ها و پف کردگی ها صورت می گیرد.

به طور کلی جراحی پلک پایین و پلک بالا با یکدیگر متفاوت می باشد و هر کدام نیاز به تخصص و کاربلدی دارد  و افراد می توانند با مراجعه به سایت دکتر ابوالفضل رحیمی جراح پلک اطلاعات لازم را کسب کنند.

 

آشنایی با جراحی زیبایی پلک بالا

این جراحی در بیشتر موارد به خاطر ایجاد پوست اضافی، افتادگی پلک و پف کردن آن، وجود چین و چروک و نمایان شدن اثرات پیری در پلک بالا انجام می شود.

در این جراحی، سعی می شود، پوست اضافی و یا چربی های اضافی که در روی پلک ایجاد شده است، برداشته شود، در این عمل می توان همزمان افتادگی پلک را نیز از بین برد، زیرا این افتادگی سبب کاهش دید در بیماران می گردد.

این عمل می تواند در زیبایی ظاهری افراد نیز تاثیرگذار باشد و به طور هماهنگ با بالا کشیدن ابرو انجام شود.

قابل ذکر است، زمانی که پلک بالا دارای چین و چروک و چربی های اضافه می باشد، سبب می شود، که افراد چهره ای عبوس و اخمو داشته باشند.

 

 

lolo

 

آشنایی با جراحی زیبایی پلک پایین

پلک پایین نیز در بیشتر موارد به دلیل پف کردگی ها، افتادگی های پلک، چین و چروک، پوست اضافی و ...  مورد جراحی قرار می گیرد.

در این عمل، پزشک سعی می کند، پف زیر پلک، که در اثر ایجاد کیست های چربی به وجود آمده است، را بردارد، انجام این عمل در افراد جوان و افراد دارای سن و سال بالا کمی متفاوت انجام می شود.

جوان ها اصولا دارای پوستی سالم تر و جوان تر می باشند و پوست شان می تواند با داشتن خاصیت ارتجاعی سریع به حال اولیه برگردد و به همین دلیل پزشک با برشی بسیاری کوچک چربی ها را خارج می کند و یا سعی می کند، آنها را پخش و هموار کند.

اما در افرادی با سن و سال بالا پزشک مجبور است که حتما چربی ها را بردارد و باید این کار را با ایجاد یک برش کامل در پوست انجام دهد.

این عمل در زیبایی افراد نقش به سزایی دارد، زیرا وجود کیست های چربی زیر پلک سبب می شود که افراد دارای چهره ای خواب آلوده و خسته باشند و این عمل آنها را جوان تر و شاداب تر می کند.

قابل ذکر است که این عمل بیشتر در افرادی که دارای سن و سال بالا می باشند انجام می شود، زیرا در افراد جوان تر پوست خاصیت کشسانی دارد و این چربی ها کشیده و از بین می رود، اما با گذشت زمان پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و چربی در زیر پلک جمع می شود و تولید پف می کند.

 

آشنایی با افتادگی پلک

 برخی اوقات بیماران برای جراحی افتادگی پلک که بیشتر با بالا رفتن سن ایجاد می شود، به پزشک مراجعه می کنند.

در بسیاری از موارد افتادگی پلک نه تنها زیبایی چهره را از بین می برد، بلکه سبب کاهش دید و ضعف و اختلال در آن می شود.

وقتی سن بالا می رود، عضلات اطراف چشم و پلک ها ضعیف می شوند و می افتند، چربی ها بالا و پایین پلک جمع می شوند و فرد افتادگی پلک پیدا می کند.

این نوع جراحی به منظور رفع افتادگی، می تواند یک عمل زیبایی و درمانی باشد که سبب می شود، هم چهره زیباتر شود و هم دید بیماران بهتر شود و بهتر بتوانند سمت چپ و راست را ببینند.

 

 

ew

 

چگونگی عمل جراحی زیبایی پلک

این عمل اصولا به صورت سرپایی و با ایجاد برش هایی در پلک ها انجام می شود، قابل ذکر است که افرادی که برای این نوع جراحی به پزشک روی می آورند، اصولا بیشتر برای جراحی پلک پایین و از بین بردن چین و چروک و پف کردگی های زیر چشم می باشد.

در بسیاری از موارد این جراحی با استفاده از بی حسی های موضعی انجام می شود، اما در برخی موارد هم پزشک و هم بیمار ترجیح می دهند، از بیهوشی کامل استفاده کنند.

در جراحی پلک بالا ابتدا پزشک برشی ساده را در جهت چین و چروک روی پلک ایجاد می کند، سپس تمام بافت و چربی های اضافی و همچنین پوست اضافی را بر می دارد.

پزشک در ادامه عمل جراحی، افتادگی پلک و چین و چروک های آن را ترمیم و از بین می برد، سپس با بخیه ها و دوخت های ظریف و ساده ای که ایجاد می کند، به کار خود پایان می دهد.

اما در جراحی زیبایی پلک پایین، پزشک این جراحی را می تواند از داخل پلک و یا از زیر مژه ها و روی پوست انجام دهد، او با برش های ساده ای چین و چروک ها را از بین می برد، همچنین پوست اضافی را نیز با برشی دورانی بر می دارد، سپس تمام چربی ها را خارج می کند و در مرحله آخر نیز اقدام به ایجاد بخیه های نازک و ظریف قابل جذب می کند.

در جراحی زیبایی پلک پایین پزشک از پر کننده هایی برای زیر چشم بعد از خروج چربی ها استفاده می کند تا دیگر ناهمواری در زیر پلک ایجاد نگردد.

نکات مهم در مورد جراحی زیبایی پلک

افراد بیماری که قصد انجام این جراحی را دارند باید در مورد دیگر داروهای مصرفی خود با پزشک مشورت کنند تا اختلال دارویی به وجود نیاید.

افراد باید بعد از عمل جراحی تا چند روز از مسکن استفاده کنند، بیماران ممکن است، دو تا سه هفته دچار خشکی چشم و التهاب و تورم در ناحیه چشم ها شوند.

بعد از عمل و از بین رفتن اثرات بی حسی، بیماران احساس درد و خاصیت کشسانی و سفتی در پوست می کنند، به همین خاطر باید از داروها و قطره هایی که پزشک تجویز کرده است، استفاده کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied