شمانیوز
شما نیوز

رفتارهایی که باعث بروز دعوا بین زن و شوهر می شود !

فراموش نکنیم که دعواهای زن و شوهرها، اغلب به یک دعوای خانوادگی تبدیل می‌شود که متأسفانه بدرفتاری با فرزندان از مهم‌ترین نتایج سوء آن است!

رفتارهایی که باعث بروز دعوا بین زن و شوهر می شود !

دعوای زیاد زن و شوهر می تواند به دلایل مختلفی به وجود آید. اختلاف نظر و دعوا میان همسران مسئله ایست که به صورت اجتناب ناپذیر برای همه زوجین اتفاق می افتد. گاهی این بحث ها در نهایت به نتایج خوبی می انجامند و زوجین با پیدا کردن راه حلی برای مشکل خود به سادگی از آن عبورمی کنند اما در بعضی از موارد بحث و دعوای زوجین مدت های طولانی ادامه پیدا می کند و به یک معضل آزار دهنده در خانواده تبدیل می شود. دعوای همیشگی میان زوجین به مرور زمان بر کیفیت سلامت روان کل اعضای خانواده تاثیر منفی می گذارد و شکاف عمیقی در ارتباط عاطفی افراد ایجاد می کند.

با وجود عقل و قضاوت خود، گاهی کارهایی انجام می دهیم که می دانیم رابطه ما را دچار تنش می کنند. با وجودی که تا حدی می دانیم این رفتارها باعث تنش و دعوا و شاید حتی جدایی شود، باز هم به کارهای خود ادامه می دهیم و همسرمان را به نقطه جوش می رسانیم. چرا نمی توانیم از دعوا با همسر پیشگیری کنیم و همیشه باید به خاطر رفتارمان پشیمان شویم؟ رفتارهای غلط زیر به طور حتم باعث دعوا با همسر می شوند. با اجتناب از این کارها زندگی خود را به سمت ساحل آرامش هدایت کنید.

 

چاره‌ای برای عبور از دعوای شدید زن و شوهری | اقتصاد آنلاین

 

کارهایی که به دعوا با همسر ختم می شوند:

 

بیل زدن گذشته:

گذشته گذشته است، درست است؟ همیشه این طور نیست. گاهی آسیبی که وارد شده است با «متاسفم» جبران نمی شود. واقعیت این است که بیل زدن آخرین موضوعی که باعث دعوا شده است، این بار هم به دعوا با همسر ختم می شود. پس اگر عادت دارید بعد از هر دعوا باز هم موضوع آن را پیش بکشید، خود را آماده مبارزه همیشگی در زندگی کنید. اگر به دنبال زندگی آرامی هستید، گذشته را رها کنید و زندگی حال را بسازید.

 

ضربه زدن به نقطه حساس:

همه می دانیم که نمک به زخم کسی پاشیدن کار خوبی نیست، اما گاهی وسوسه انجام این کار به قدری قوی است که نمی توان از آن گذشت. انجام این کار همسرتان را در موضع دفاعی قرار می دهد و چاره ای به جز دعوا باقی نمی ماند. یادآوری روزهای بد به همسرتان، نقطه ضعف های او و اتفاقاتی که او نسبت به آنها حساس است، هر دو شما را آزار خواهد داد. شما باید با همسرتان به نحوی رفتار کنید که باعث عزت نفس و شادی متقابل هر دوی شما شود.

 

بگویید فلان کار را انجام خواهید داد، اما بعد انجام ندهید:

زمانی که کاری که قول داده اید را انجام نمی دهید، به همسرتان این پیام را می دهید که به قول های خود متعهد نیستید. اگر عمل و حرفتان با هم تطابق نداشته باشد، اعتماد و احترام همسرتان را از دست خواهید داد. پس دفعه بعد که به همسرتان قول می دهید فلان ساعت در جایی باشید، کاری را در خانه انجام دهید، برنامه ریزی سفر را تقبل می کنید یا هر قول دیگری که می دهید به عمل کردن به آن فکر کنید.

 

بیش از حد نقد کنید:

داشتن استانداردها و انتظارات نامعقول یک رابطه را به بن بست می کشد. چرا گاهی تا این حد دچار وسواس کمال گرایی می شویم؟ همه ما محدودیت ها و دلبستگی هایی داریم. وسواس بیش از حد نسبت به کاستی های همسرتان کلید طوفانی شدن زندگی است. نتیجه نهایی انتقاد دائمی، خشم، انرژی منفی و خراب شدن رابطه عاطفی است. برای اجتناب از آن، از وادار کردن همسرتان به تبعیت از استانداردهای خود خودداری کنید. سعی کنید زندگی را با هم بسازید و از زیبایی های عدم کمال لذت ببرید.

 

روزهای مهم را فراموش کنید:

شاید این یکی از ساده ترین راه های شروع دعوا به همسر در حد جنگ جهانی سوم باشد. به هر حال امروزه با وجود زنگ هشدار که روی تقویم های نصب شده روی تلفن های همراه و لپ تاپ فعال می شوند، فراموش کردن روز عشق، تولد، سالگرد آشنایی و ازدواج و هر روز مهم دیگری سخت است. اگر می خواهید از خشم همسرتان اجتناب کنید، اول هر سال روزهای مهم را در تقویم تلفن همراهتان یادداشت کنید تا به شما هشدار دهد. اگر از آن موجودات فراری از تکنولوژی هستید، حتما روزهای مهم را با ماژیک قرمز روی تقویم دیواری منزل علامت گذاری کنید.

 

پای خانواده را وسط بکشید:

در هر زندگی مشترک روزهایی هست که زوجین از یکدیگر دلخور شده اند. دعوا با همسر مسئله بغرنجی نیست، به شرط آنکه بدانید بحث را چطور مدیریت کنید.

یک اشتباه مهلک در رابطه با همسر آن است که پای اشتباهات خانواده ها را به میان بیاورید. اگر با خانواده همسرتان مشکل دارید، ناراحتی خود را با احترام و آرامش به طور مستقیم با خود آنها حل کنید و یا از اشتباهات آنها به طور کامل چشم پوشی کنید. گفتن جملاتی مانند «اینها حرف های خودت نیست، مادرت به تو یاد داده» یا «تو هم مثل خانواده ات منطقی نیستید» آتش دعوا را روشن می کند.

 

نادیده گرفتن خوبی ها و بزرگ کردن اشتباهاتش به دعوا با همسر ختم می شود:

مشکل خود را به خوبی بیان کنید. از کلماتی مانند هیچ وقت، هرگز، همیشه استفاده نکنید. این کلمات بیش از حد افراطی هستند و حقیقت را به طور کامل بیان نمی کنند. گفتن اینکه تو هیچ وقت برای من کاری انجام نداده ای، جز دلسرد کردن همسرتان نتیجه دیگری ندارد.

مقایسه کنید:

این یکی از خط قرمزهای رابطه مشترک است. هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید و به طعنه از دیگری تعریف و تمجید نکنید. این کار دلشکستگی عمیقی در رابطه شما به وجود می آورد که به راحتی درست نمی شود.

 

بار زندگی را روی دوش همسرتان بگذارید:

زندگی مشترک همان طور که از نامش پیداست یعنی تقسیم مشترک وظایف، خوشی ها و ناخوشی ها. اگر تمام سختی های زندگی روی دوش همسرتان باشد و شما فقط به فکر تفریح و آسایش خودتان هستید، شک نکنید که به زودی دیگ دعوا با همسر در خانه شما به جوش می آید. در مورد تقسیم وظایف با هم گفتگو کنید و به تعهدات خود پایبند باشید.

 

چیزی را از او پنهان کنید:

اگر عادت دارید همه چیز خود را از همسرتان مخفی کنید، به تدریج صمیمیت بین شما از بین می رود و زندگی شما مستعد دعواهای طولانی می شود. پنهان کردن بخشی از حقیقت تفاوتی با دروغ گویی ندارد. با همسرتان صادق باشید و او را در امور مربوط به خود و زندگی مشترکتان سهیم کنید.

 

سرتان را به لپ تاپ، موبایل یا تلویزیون گرم کنید:

سکوت سم مهلک هر رابطه ای است. شما با یک انسان ازدواج کرده اید و او نیز به توجه نیاز دارد. با همسرتان در مورد روز خود حرف بزنید و برنامه های مشترک تفریحی داشته باشید.

 

 

 

 

منبع:ساعدنیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied