شمانیوز
شما نیوز

بهترین مرکزلمینت دندان در تهران

لمنیت دندان در واقع پوسته‌ای نازک است که با توجه به نیاز فرد طراحی و در آزمایشگاه تخصصی تولید می‌شود.لمینت دندان به منظور تغییر شکل، رنگ، اندازه، طول و به طور کلی بهبود ظاهر دندان‌ها، به سطح جلوی آن‌ها متصل می‌شود.

بهترین مرکزلمینت دندان در تهران

لمنیت دندان در واقع پوسته‌ای نازک است که با توجه به نیاز فرد طراحی و در آزمایشگاه تخصصی تولید می‌شود.لمینت دندان به منظور تغییر شکل، رنگ، اندازه، طول و به طور کلی بهبود ظاهر دندان‌ها، به سطح جلوی آن‌ها متصل می‌شود. علاوه بر جنبه زیبایی، عملکرد صحیح لمینت نیز مهم است و باید به صورت صحیح و قوی بر روی دندان‌ها متصل شود. بنابراین انتخاب بهترین مرکز برای انجام این کار و همچنین بهترین دندانپزشک زیبایی که در کارش مهارت بالایی داشته باشد، جزو اولین و مهمترین کارهاست. در این مقاله ابتدا به بررسی انواع لمینت و شرایط آن خواهیم پرداخت و سپس بهترین مرکزلمینت تهران را به شما معرفی خواهیم کرد.

لمینت دندان

لمنیت دندان، روشی مطمئن برای داشتن لبخندی زیبا

لمنیت دندان، روکش‌های دندانی نازکی هستند که برای قرار دادن آن‌ها نیاز است تا مقدار بسیار کمی از سطح دندان خراشیده شود. این لایه نازک بر روی دندان‌های قدامی و خلفی قرار می‌گیرد.لمینت دندان یکی از محبوب‌ترین درمان‌های زیبایی در دندانپزشکی محسوب می‌شود. این روش درمانی به دندانپزشک کمک می‌کند تا رنگ، طول و یا شکل دندان‌ها را اصلاح کند، همچنین شکاف‌های کوچکی که بین دندان‌ها وجود دارند را برطرف کند و یا دندان‌هایی که شکستگی و یا هم‌پوشانی جزئی دارند را اصلاح می‌کند. همانطور که می‌بینید از این روش درمانی در بسیاری از موارد استفاده می‌شود و می‌توان گفت یکی از پرطرفدارترین درمان‌ها در دندانپزشکی زیبایی است با این حال استفاده از این روش برای همه افراد توصیه نمی‌شود و افرادی هستند که نباید از این روش استفاده کنند، برای یافتن بهترین نوع درمان و اصلاح دندان‌های خود باید به دندانپزشک زیبایی مراجه کنید.

لمنیت دندان چه زمانی کاربرد دارد؟

  • زمانی که افراد دچار تغییر رنگ دندان شده‌اند و قصد دارند دندان‌هایی با رنگ روشن داشته باشند.
  • برای افرادی که دندان‌های کوتاه دارند و یا دندان‌هایشان کمی روی هم قرار گرفته است.
  • افرادی که شکاف‌های جزئی در دندان‌هایشان دارند.
  • افرادی که دندان‌های ناصاف دارند.
  • برای تراز کردن دندان‌های قدامی و خلفی
  • برای تنظیم خط لثه
  • تقویت خط لبخند
  • اصلاحات جزئی دندان

آیا لمینت دندان باعث خراب شدن دندان‌ها می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت: خیر؛ اگر دندانپزشک شما دارای دانش و مهارت کافی باشد دندان‌های طبیعی شما آسیب نخواهد دید. قبل از انجام هر گونه اقدامی دندانپزشک ابتدا معاینات لازم را انجام می‌دهد تا مطمئن باشد این نوع درمان برای شما مناسب است، و در غیر این صورت راه‌های  دیگری مانند: کامپوزیت دندان، ارتودنسی و یا روش‌های دیگری را برای اصلاح دندان‌هایتان پیشنهاد خواهد کرد.

درلمینت دندان چه مقدار از دندان‌ها تراشیده می‌شوند؟

لمینت دندان

عملا خدمات روکش، بدون خراش وجود ندارد، اما روکش‌های لمینت بسیار نازک هستند و در حدود 0.5 میلیمتر می‌باشند. در این روش سطح بسیار نازکی، و معمولا در حدود همان 0.5 میلیمتر از سطح دندان بیمار خراشیده می‌شود تا روکش لمینت بتواند روی دندان فیکس شود.

مزایای لمینت دندان

  • در انجام لمینت نسبت به ونیر، سطح بسیار نازکی از دندان تراشیده می‌شود.
  • لمنیت دندان مشابه دندان‌های طبیعی است و به شما امکان می‌دهد تا به طور معمول غذا بخورید، بنوشید و صحبت کنید.
  • لمنیت‌های دندانی در مقابل لک شدن مقاوم هستند.

معایب لمینت دندان

  • برگشت ناپذیر است: از آن جایی که در هنگام لمینت سطح نازکی از مینای دندان تراشیده می‌شود، دیگر نمی‌توانید لمینت دندان را حذف کنید، در صورت نیاز می‌توانید آن را تعویض و یا جایگزین کنید.
  • هزینه: هزینه لمینت دندان نسبت به کامپوزیت دندان بیشتر است.
  • قابل تعمیر نبودن: روکش‌های لمینت در صورت شکستن و یا ترک خوردن قابل تعمیر نیستند و باید تعویض شوند.

لمنیت دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • کسانی که بهداشت دهانی ضعیفی دارند: بعد از انجام لمینت باید بهداشت دهانی به خوبی رعایت شود و به طور منظم از مسواک و نخ دندان استفاده شود، همچنین در رژیم غذایی خود نیز، باید تجدید نظر کنید و میزان مصرف ترشیجات، مواد غذایی اسیدی، نوشیدنی‌های گازدار و نوشیدنی‌های الکلی را تا حد زیادی کاهش دهید. پس قبل از انجام لمینت دندان باید به این سوال پاسخ دهید که آیا حاضرید موارد گفته شده را رعایت کنید؟
  • کسانی که در سطح دندن خود مینای دندان کافی ندارند: همانطور که پیش‌تر اشاره شد، برای لمینت دندان لایه نازکی از سطح دندان خراشیده می‌شود پس اگر سطح دندان شما دارای مینای کافی نباشد این روش درمانی و زیبایی، برای شما مناسب نیست. تشخیص این کار به عهده دندانپزشک زیبایی است.
  • داشتن عادات دهانی نامناسب: برخی از افراد دارای عادات دهانی مانند دندان قروچه هستند، مشخص است که در صورت انجام لمینت در این افراد، امکان شکستگی و ترک خوردن لمینت در اثر به هم ساییدن دندان‌ها وجود دارد. البته اگر دندان قروچه دارید ممکن است پزشک استفاده از محافظ دندان را به شما پیشنهاد کند؛ محافظ دندان وسیله‌ای نرم است که شب‌ها بین دندان‌ها قرار می‌گیرد تا در خواب هنگام دندان قروچه و به طور ناخواسته بهلمینت آسیبی نزنید.
  • وجود پوسیدگی‌های عمیق در دندان‌ها: پوسیدگی‌های شدید بر روی دندان‌ها نیز یکی از موارد ممنوعیت انجام لمینت است؛ زیرا برای انجام لمینت، دندان‌ها باید کیفیت لازم را داشته باشد. در این مواقع دندانپزشک ابتدا به رفع پوسیدگی‌ها اقدام می‌کند و سپس به کاشت لمینت اقدام می‌کند.
  • شکستگی‌ها و یا کج بودن‌های شدید: دندان‌هایی که بیش از حد روی هم افتاده‌اند و یا شکستگی شدید دارند، برای انجام لمینت مناسب نیستند و دندانپزشک زیبایی براساس شرایط شما راهکار دیگری پیشنهاد خواهد کرد.

بهترین مرکزلمینت دندان در تهران

دندان‌ها یکی از اعضای بسیار مهم بدن هستند که علاوه بر خوردن غذا، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی افراد و داشتن لبخندی دلنشین و نیز اعتماد بنفس افراد دارند. بنابراین برای انجام هرگونه کارهای ترمیمی، زیبایی و اصلاح دندان‌ها، علاوه بر انتخاب بهترین دندانپزشک زیبایی باید در انتخاب کلینیک مورد نظر نیز دقت کنید.

از ویژگی‌های کلینیک خوب میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • وجود امکانات و تجهیزات به روز و پیشرفته
  • داشتن پرسنل و کادر مجرب و با سابقه
  • داشتن روی خوش و اهمیت دادن به مراجعه کنندگان
  • داشتن تیم پزشکی حرفه‌ای و با تجربه

یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص بهترین مرکزلمینت دندان در تهران، پرس و جو و شنیدن نظرات مراجعه‌کنندگانی است که قبلا به آن مرکز مراجعه کرده‌اند و برای اطلاعات بیشتر مطلب فرق لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟ را مطالعه کنید .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied