شمانیوز
شما نیوز

نشانه‌های تن ماهی فاسد را بشناسید

کنسرو تن‌ماهی اگرچه یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های دریایی است، اما این غذای محبوب همانقدر که دوست‌داشتنی و مقوی است، می‌تواند دردسرساز هم باشد. حتما شما هم تاکنون اخباری درباره مسمومیت و مرگ با تن‌ماهی شنیده‌اید و همین باعث شده تمایل زیادی به مصرف این غذا نداشته باشید، ولی لازم نیست خیلی هم نگران باشید و خودتان را از مصرف این غذای دوست‌داشتنی محروم کنید.

نشانه‌های تن ماهی فاسد را بشناسید
کنسرو تن‌ماهی اگرچه یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین غذا‌های دریایی است، اما این غذای محبوب همانقدر که دوست‌داشتنی و مقوی است، می‌تواند دردسرساز هم باشد. حتما شما هم تاکنون اخباری درباره مسمومیت و مرگ با تن‌ماهی شنیده‌اید و همین باعث شده تمایل زیادی به مصرف این غذا نداشته باشید، ولی لازم نیست خیلی هم نگران باشید و خودتان را از مصرف این غذای دوست‌داشتنی محروم کنید. نکات مهمی هستند که اگر آن‌ها را درنظر بگیرید، می‌توانید از سلامت تن‌ماهی مصرفی‌تان اطمینان پیدا کنید. پس این نکات را درنظر بگیرید و از مصرف غذای مورد علاقه‌تان لذت ببرید.

نشانه‌های تن‌ماهی فاسد ١- اولین نشانه برای سلامت هر غذایی تاریخ تولید و انقضای آن است. تازه‌ترین محصولات را بخرید و اگر قرار است کنسرو خریداری‌شده مدت‌ها در انبار بماند، توجه کنید که تاریخ انقضا آن رو به پایان نباشد. با این حال درباره غذا‌های کنسروی لازم است به نکاتی جز تاریخ مصرف و انقضا هم توجه کنید. قوطی یا ظرف‌های آلومینیومی بسته‌بندی غذای کنسروی باید کاملا سالم، بدون زنگ‌زدگی و نشتی باشند. مطمئن باشید کوچکترین نشتی غذا به بیرون از قوطی کل غذا را فاسد کرده است و چنین محصولی را مصرف نکنید. ٢- یک راه بسیار ساده و قطعی برای حصول اطمینان از سالم‌بودن کنسرو ماهی یا هر غذای کنسروی دیگر (جز کمپوت میوه) این است که حتما آن را به مدت ٢٠دقیقه در آب بجوشانید. باکتری خطرناک داخل کنسرو در این مدت به‌طور کامل از بین رفته و غذای شما سالم خواهد بود. ممکن است در فرآیند تولید، حمل و جابه‌جایی یا نگهداری در فروشگاه ماده غذایی داخل قوطی کنسرو فاسد شده باشد. اگر بعد از ٢٠دقیقه جوشیدن متوجه شدید که غذا طعم و رنگ طبیعی ندارد، حتما آن را دور بریزید. ٣- اگر تعداد زیادی کنسرو ماهی یا غذای کنسروی خریده‌اید، آن‌ها را در جای خشک و تاریکی مثل کابینت انبار کنید. این مواد در بیرون از یخچال فاسد نمی‌شوند، اما رطوبت داخل یخچال می‌تواند باعث زنگ‌زدگی بسته غذا و در نتیجه فاسد بودن آن شود. اگر از غذای کنسروی چیزی باقی بماند، آن را در یک ظرف شیشه‌ای دردار داخل یخچال نگهدارید. ٤- گاهی هم ممکن است بعد از حرارت‌دادن کنسرو تن‌ماهی با چشیدن آن متوجه طعم تند فلفلی شوید. در این صورت باید کنسرو‌های تن را کنار گذاشت، زیرا میزان هیستامین آن بالاست. پروتیین گوشت ماهی به‌خصوص ماهی تن دارای اسید آمینه هیستیدین است و اگر بوی تند بدهد، نشانه مسمومیت آن است. منبع: روزنامه شهروند
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied