شمانیوز
شما نیوز

طراح تحریم های ایران رفتنی شد + جزئیات

روزنامه «وال استریت ژورنال» عصر امروز چهارشنبه خبر داد، «سیگال مندلکر» طراح تحریم‌های ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا ظرف چند هفته آینده به کار خود در دولت «دونالد ترامپ» پایان می‌دهد.

طراح تحریم های ایران رفتنی شد + جزئیات
به گزارش شمانیوز به نقل از فارس: رسانه آمریکایی خبر داد که معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی که از او به عنوان طراح تحریم‌های ایران در دولت دونالد ترامپ نام برده می‌شود، طی چند هفته آینده از سمت خود کنار می‌رود.
 

بنا بر گزارش «وال استریت ژورنال»، مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا به این روزنامه گفتند، «سیگال مندلکر» معاون وزیر خزانه‌داری این کشور طی چند هفته آینده از سمت خود استعفا می‌کند و پس از آن در بخش خصوصی فعالیت خواهد کرد.

 

 

مندلکر که از او به عنوان طراح تحریم‌ها در وزارت خزانه‌داری آمریکا یاد می‌شود، بیش از یک سال است که به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی فعالیت کرده است.

طبق گزارش روزنامه وال استریت ژورنال، مندلکر «نقشی مهم» در اجرای تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران ایفا کرده است.

سیگال مندلکر که متولد فلسطین اشغالی است، در سال ۲۰۱۷ توسط ترامپ، رئیس دفتر مبارزه با تروریسم و اطلاعات مالی آمریکا شد و ریاست اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران و طراح اصلی تحریم‌ها در دولت ترامپ را برعهده گرفت.

 

وی به دنبال آغاز به کار خود در دولت ترامپ، سفرهای متعددی به کشورهای مختلف به منظور ایجاد اجماع تحریمی علیه ایران انجام داد.

 

معاون «استیو منوشین» وزیر خزانه‌اری آمریکا پیش از این در توضیح مواضع ضد ایرانی دولت این کشور گفته بود: «راهبرد ما (علیه ایران) فراتر از برجام است و مواردی چون حمایت از تروریسم، توسعه موشک‌های بالستیک و حقوق بشر را شامل می‌شود».

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied