شمانیوز
شما نیوز

روح الله زم چگونه بازداشت شد؟

زم مسئول سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز است. سایت و کانالی که چند سالی است فعال شده و به انتشار مطالب ضد نظام می‌پردازد. این سایت و کانال با وجود ادعای مبارزه با فساد، به انتشار شایعات و اخبار دروغ درباره نهاد‌ها و شخصیت‌های سیاسی و غیر سیاسی کشور می‌پرداخت.

روح الله زم چگونه بازداشت شد؟

به گزارش خبرنگارشمانیوز و به نقل از فرارو: زم مسئول سایت و کانال تلگرامی خبری- تحلیلی آمد نیوز است. سایت و کانالی که چند سالی است فعال شده و به انتشار مطالب ضد نظام می‌پردازد. این سایت و کانال با وجود ادعای مبارزه با فساد، به انتشار شایعات و اخبار دروغ درباره نهاد‌ها و شخصیت‌های سیاسی و غیر سیاسی کشور می‌پرداخت.

 

روح الله زم پیشتر یکبار در سال 88 بازداشت شده بود

فرارو- انتشار خبر بازداشت روح‌الله زم مدیر سایت و کانال خبری آمدنیوز از شبکه‌های معاند نظام بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشته است. بسیاری از کاربران، فعالان سیاسی و رسانه‌ای در این باره اظهار نظر کرده اند.

به گزارش فرارو، صبح امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که روح‌الله زم در عملیات اطلاعاتی هوشمندانه توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است.

بیانیه سپاه می‌گوید روح الله زم در ایران بازداشت شده است، اما مشخص نکرده که آیا افراد دیگری در این رابطه بازداشت شده اند یا نه.

سپاه پاسداران نحوه به دام انداختن روح الله زم را با "حربه فریب اطلاعاتی" اعلام کرده است.

پس از دستگیری زم کنترل کانال آمدنیوز نیز به دست سپاه افتاده است. بیانیه سپاه در این کانال منتشر شد و پس از انتشار این بیانیه مخاطبان این کانال به شدت ریزش کرد. صفحه اینستاگرام آمد نیوز نیز از دسترس خارج شده است.

 

اخبار غیر رسمی و شایعات درباره بازداشت روح الله زم مدیر کانال و سایت آمد نیوز

در این بین ادعا‌هایی درباره دستگیری او در یکی از کشور‌های همسایه نیز منتشر شده است.

کانال اخبار امنیتی- دفاعی، مدعی‌شده زم، هم‌راه چندتن دیگر در یک کشور همسایه ایران بازداشت‌ شده‌اند.

بنابر نوشته این کانال خبری، «زم و چندتن از همکارانش که ادمین کانال و سایت آمدنیوزند، به یکی‌ از کشور‌های همسایه ایران سفر داشته‌اند و سازمان اطلاعات سپاه او را از فرانسه زیر نظر داشته و در فرصت مناسب به تور سازمان اطلاعات سپاه افتاده.» این ادعا با بیانیه سپاه تناقض دارد.

بنابر ادعای این کانال خبری، «زم و همراهان‌اش به همراه تبلت، تلفن هوشمند، رایانه‌ها و نیز همه اطلاعاتی‌ که از سوی افراد داخل ایران برای این رسانه ضد انقلاب فرستاده می‌شده، بازداشت شده‌اند.»

در همین رابطه سجاد عابدی، مدیر کانال تلخندسیاسی در توییترش خبر داده است: «شنیده شده شیرین نجفی ادمین دوم کانال آمدنیوز هم در دام اطلاعات سپاه است و به زودی خبر دستگیری او هم منتشر می‌شود.»

در همین رابطه نجاح محمدعلی تحلیلگر مسائل سیاسی خاورمیانه که ساکن انگلیس است و با تلویزیون فارسی بی بی سی نیز همکاری دارد مدعی شده است "دستگیری روح الله زم که قبلا مورد نفوذ نیرو‌های امنیتی واقع شده بود در قالب یک پروژه ۶ ماهه اجرا و به ایران منتقل شد! برخی نیرو‌های تندرو پیشنهاد حذف فیزیکی او را در پاریس داده بودند که با مخالفت سخت رهبر انقلاب مواجه شدند. متاسفانه بعضی‌ها هنوز به حذف فیزیکی مخالفان اعتقاد دارند! "

صحت این اخبار قابل تائید نیست.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied