شمانیوز
شما نیوز

ایران مایل به مذاکره با عربستان است

علی مطهری نماینده تهران در مجلس دهم می‌گوید: من اقدامات کشورهای واسطه‌گر را خوب و مثبت ارزیابی می‌کنم و به‌نظر می‌رسد این کشورها در حال عمل به وظایف خود هستند، زیرا منافع این کشورها هم در این موضوع مستتر شده است.

ایران مایل به مذاکره با عربستان است
به  گزارش شمانیوز به نقل از رویداد 24: علی مطهری نماینده تهران در مجلس دهم می‌گوید: من اقدامات کشورهای واسطه‌گر را خوب و مثبت ارزیابی می‌کنم و به‌نظر می‌رسد این کشورها در حال عمل به وظایف خود هستند، زیرا منافع این کشورها هم در این موضوع مستتر شده است.

 

به طور مثال اگر می‌بینیم که عمران خان نخست وزیر پاکستان تلاش‌هایی را برای بهبود رابطه تهران – ریاض انجام می‌دهد به‌خاطر امنیت کشور خودش است چون درگیری ایران و عربستان احتمالاً آسیب و خطراتی را هم برای پاکستان داشته باشد.

 

نایب رییس پیشین مجلس می‌گوید: شینزو آبه هم که به تهران آمد و خواست نقش میانجی‌گر را بین ایران و آمریکا بازی کند، به‌خاطر احتیاج کشورش به نفت ایران بود و از طرفی نگرانی‌هایی در رابطه با بحران در خلیج فارس داشت. در کل کشورهای میانجی‌گر ضمن حسن نیتی که دارند و می‌خواهند در صلح بین کشورها نفشی را ایفا کنند به منافع کشورشان هم توجه دارند.

 

او افزود: احتمال اینکه این جلسات و مذاکرات به نتیجه برسد، هست، زیرا هم عربستانی‌ها برای مذاکره با ایران ابراز تمایل کرده‌اند و هم ایران مایل به مذاکره با آن‌ها است و این رویکردها می‌تواند مذاکرات را به نقطه خوبی برساند.

 

مطهری تصریح کرد: چند هفته‌ای است که مکرون، رییس‌جمهور فرانسه هم تلاش می‌کند تا تنش‌های ایران و آمریکا به حداقل برسد، ولی معتقدم اگر رابطه ایران و عربستان بهبود پیدا کند در حل مشکل ایران و آمریکا هم اثرگذار خواهد بود. حتی این شرایط می‌تواند به‌گونه‌ای رقم بخورد که در آینده شاهد این باشیم که آمریکا با وجود رییس‌جمهوری مثل ترامپ به برجام برگردد.

 

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: بهبود روابط ایران و عربستان قطعاً منجر به کاهش تحریم‌ها علیه ایران خواهد شد و ایران را در موضع بالاتر قرار می‌دهد و آنگاه آمریکا مجبور به تغییر در سیاست‌ها و رفتارهایش خواهد شد.

مطهری می‌گوید: اینکه امروز می‌بینیم که کشورهایی برای میانجی‌گری ایران با آمریکا و عربستان وارد گود شده‌اند، حاصل مقاومت یک سال و نیم مردم ایران و دیپلماسی فعال کشور است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied