شمانیوز
شما نیوز

واعظی: ایران آماده برداشتن گام چهارم هسته‌ای است

رئیس دفتر رئیس جمهور خواستار عمل اروپا به تعهدات برجامی خود شد و گفت: در صورت عمل نکردن اروپا به تعهدات برجامی خود، جمهوری اسلامی ایران آماده برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات خود در برجام است.

واعظی: ایران آماده برداشتن گام چهارم هسته‌ای است

به گزارش شمانیوز و به نقل از تسنیم، محمود واعظی ساعتی پیش در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره واکنش ایران به انفعال اروپا در عمل به تعهدات مندرج به برجام، از رصد مستمر اجرای این تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران خبر داد و اظهار داشت: در صورتی که اروپا به تعهدات خود عمل نکند؛ ایران گام چهارم را نیز در موعد مقرر بر می‌دارد.

وی از تشکیل یک کمیته‌ای در این راستا خبر داد و گفت: این کمیته‌ها هم گام سوم و هم تأثیرات آن را رصد می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همچنین این کمیته برسی می‌کند که گام چهارم با توجه به شرایط که هست باید چه نوع اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.

واعظی تصریح کرد: طبیعی است که نتیجه این تصمیمات یک هفته قبل از اتمام دو ماه مهلت ایران به کشورهای اروپایی به رئیس‌جمهور تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه بررسی‌ها لازم انجام می‌شود و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود افزود: اگر هدف‌گذاری‌های انجام‌شده برای گام سوم محقق نشود و اروپایی‌ها و گروه 1+4 نتوانند به تعهدات خود عمل کنند طبیعی است برای برداشت گام چهارم اقدام می‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied