شمانیوز
شما نیوز

بازداشت شدن یک ایرانی به دلیل دور زدن تحریم های امریکا

هنوز یک روز از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حمایت از مردم ایران نگذشته که دادگاهی در آمریکا یک ایرانی را به جرم کمک به هموطنانش به ۲۰ ماه زندان محکوم کرد.

بازداشت شدن یک ایرانی به دلیل دور زدن تحریم های امریکا
به گزارش شمانیوز به نقل از ایرنا: هنوز یک روز از اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حمایت از مردم ایران نگذشته که دادگاهی در آمریکا یک ایرانی را به جرم کمک به هموطنانش به ۲۰ ماه زندان محکوم کرد.

 

وزارت دادگستری آمریکا  با صدور بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد؛ بهروز بهروزیان شصت و چهار ساله به دلیل آنچه که نقض عمدی تحریم های آمریکا و تحریم های تجاری نامیده شده، به این مدت زندان محکوم شده است.

این بیانیه اظهار کرده است؛ بهروزیان برای تأمین بخش های مربوط به صادرات نفت و گاز ایران برای یک دهه اقدام کرده است.

 

بنیامین سی گلمن دادستان بخش جنوبی ایالت اوهایو گفت: بهروزیان با تقویت اقتصاد یکی از مشهورترین حامیان مالی تروریسم در جهان، به لحاظ اقتصادی سودآوری کرد. قطعات به دست آمده توسط بهروزیان به نفع صنعت گاز و پتروشیمی ایران بود. نه تنها جنایات بهروزیان اثر تحریم های تجاری آمریکا را کاهش داد، بلکه امنیت ملی آمریکا را نیز تضعیف کرد.

 

دولت آمریکا با استفاده از تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران سعی کرده است اهداف سیاسی خود را دنبال کند و در این راه، از بازداشت غیرقانونی ایرانیان مقیم آمریکا یا اساتیدی که صرفا به کار علمی و تحقیقاتی اشتغال داشته اند، هم چشم پوشی نکرده است.

 

با پیروزی دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی سال ۲۰۱۶، بر هم زدن توافق بین المللی هسته ای که میان جمهوری اسلامی ایران و جامعه بین المللی منعقد شده بود، در دستور کار کاخ سفید نشینان و حامیان آنها همچون رژیم های سعودی و صهیونیستی قرار گرفت.

 

این اتفاق در هجدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ رخ داد و ترامپ با اعلام خروج از برجام، تحریم های ضد مردم ایران را با شدت بیشتری اعمال کرد.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ هم در سال گذشته با حضور در بنیاد هریتیج، ۱۲ شرط را برای ایران مطرح کرد و نشان داد که قصد دارند با استفاده از تروریسم اقتصادی، مردم ایران را علیه حکومت بشورانند تا به زعم خود، تغییر رژیم را رقم بزنند.

 

اگرچه این سیاست آنها تنها برای انعقاد قراردادهای چند صد میلیارد دلاری با رژیم سعودی مفید واقع شد اما همراهی نکردن جامعه بین المللی با این تحریم ها و ایجاد انزوای سیاسی برای آمریکا در مجامع بین المللی، شکستی دیگر برای سیاست های ضد ایرانی واشنگتن ترسیم کرد.

 

با این حال، پمپئو بار دیگر روز سه شنبه در بنیاد هریتیج حضور یافت و تحریم‌های ضد ایرانی و فشار حداکثری را دلیلی برای حمایت از مردم ایران دانست که البته در دو سال گذشته بخوبی نشان داده است، مردم ایران از نظر کاخ سفیدی ها تنها معدود چهره های ضد مردمی است که دستان آنها حداقل به خون ۱۷ هزار بی گناه آلوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied