شمانیوز
شما نیوز

جزئیات جدید از اعتراضات دوباره در عراق

با وجود وعده دولت عراق برای تحقق مطالبات معترضان، دور جدید اعتراضات در این کشور علیه فساد، بیکاری و مسائل معیشتی بار دیگر پس از یک وقفه چند روزه آغاز شد.

جزئیات جدید از اعتراضات دوباره در عراق

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، بنابر خبر‌های رسیده، تجمعات اعتراضی در برخی شهر‌های عراق از جمله بغداد، نجف و الناصریه از شامگاه پنج‌شنبه پس از توقف چند روزه بار دیگر  آغاز شده و هم‌اکنون نیرو‌های امنیتی برای حفظ امنیت شهروندان و اماکن دولتی در نقاط مختلف مستقر شده‌اند.

 

نیرو‌های امنیتی عراق افرادی را که وارد منطقه سبز در بغداد شده بودند، با استفاده از خودرو‌های آب‌پاش متفرق کردند. حفظ امنیت منطقه سبز از آن جهت حائز اهمیت است که محل استقرار نهاد‌های مهم دولتی و سفارتخانه‌های خارجی از جمله سفارت آمریکاست.

 

پارلمان عراق خواهان عدم برخورد خشونت‌آمیز با معترضان در صورت رسیدن آن‌ها به ساختمان پارلمان شده است.

عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق نیز شب گذشته در خصوص انجام هرگونه اقدام خشونت‌آمیز از سوی معترضان هشدار داد.

 

به تازگی کمیته عالی وزارتی که برای تحقیق درباره کشته و زخمی شدن چند نفر از تظاهرکنندگان و نیرو‌های امنیتی در اعتراضات اخیر عراق تشکیل شده بود، گزارش نهایی خود را اعلام کرد. 
 

اواسط مهر گروهی از مردم عراق در شهر بغداد و برخی شهر‌های دیگر به علت مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی دست به تظاهرات زدند.  مبارزه با فساد، بهبود خدمات‌رسانی و افزایش اشتغال از جمله مطالبات عمومی معترضان عراقی است. برخی از معترضان که به‌نظر می‌رسید مساله اصلی آن‌ها نه مطالبات مردم عراق، بلکه آشوب بود، تلاش کردند تظاهرات را به خشونت بکشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied