شمانیوز
شما نیوز

کولیوند در گفت‌وگو با شمانیوز:

هفته آینده طرح لایحه جامع انتخابات در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاحات طرح لایحه جامع انتخابات به احتمال بسیار زیاد، هفته آینده در صحن علنی به رأی گذاشته می‌شود.

هفته آینده طرح لایحه جامع انتخابات در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته می‌شود

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره طرح لایحه جامع انتخابات اظهار کرد: این طرح به ابعاد مختلفی ازجمله استانی شدن انتخابات، شرایط جدید تبلیغات، شفافیت مالی، شرایط انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان و جرائم انتخاباتی اشاره کرده است.

وی افزود: وقتی مجلس این طرح را مصوب و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان ارسال کرد، این شورا بخش استانی‌شدنانتخابات را تأیید نکرد و دوباره به مجلس برای اصلاح بازگردانده شد و ما دوباره این طرح را در کمیسیون امور داخلی و شوراها بررسی کردیم و برای اینکه در انتخابات امسال اجرایی شود، قسمت استانی‌شدن را حذف کردیم، اما وقتی به صحن علنی آمد، نمایندگان به حذف استانی‌شدن رأی ندادند و صحن علنی بر رأی قبلی خود اصرار کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ادامه داد: نمایندگان تصمیم گرفتند این طرح به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شود تا تصمیم نهایی را، این نهاد صادر کند، اما اعضای مجمع تصمیم گرفتند که این طرح برای رسیدگی مجدد به کمیسیون امور داخلی و شوراها ارجاع داده شود.

کولیوند خاطرنشان کرد: طرح لایحه جامع انتخابات در کمیسیون بررسی شد و به احتمال بسیار زیاد، هفته آینده به صحن علنی خواهد آمد و اگر نمایندگان به حذفیات رأی دهند، مابقی آن قابل اجراست و شورای نگهبان هم دیگر ایرادی نخواهد گرفت؛ لذا پس از تأیید شورا اجرایی می‌شود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر وکلای ملت به حذف قسمت استانی‌شدن انتخابات رأی دهند، این احتمال وجود دارد که طرح لایحه جامع انتخابات امسال اجرا شود، خاطرنشان کرد: استانی‌شدن انتخابات شرایطی دارد که فعلاً شورای نگهبان آن را نپذیرفته است.

وی با تأکید بر ایجاد تحول در تصویب قانون از سوی مجلس گفت: متأسفانه یکی از مهمترین مشکلات این است که برخی از نمایندگان به جزئیات کوچک حوزه‌های انتخابیه می‌پردازند و ادامه این روند نمی‌تواند مجلس را نجات دهد، اما اگر می‌خواهیم بعد از گذشت 40 سال مجلس از شرایط فعلی خود خارج شود و جایگاه علمی، کشوری و ملی خود را ارتقا دهد، باید تغییراتی در مصوبات و تصمیماتش اعمال کند.

کولیوند با اشاره به تأثیر اجرایی شدن لاحیه جامع انتخابات بر شفاف شدن منابع مالی تبلیغات کاندیداها تأکید کرد: با تصویب و اجرایی شدن طرح لایحه جامع انتخابات می‌توان امیدوار بود که بخش عمده؛ یعنی حدود 98 درصد مسیرهای ورود پول‌های مشکوک یا کثیف به رقابت‌های انتخاباتی مهار و مدیریت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied