شمانیوز
شما نیوز

حجت‌الاسلام سلیمی در گفت‌وگو با شمانیوز:

رئیس‌جمهور پاسخ درستی در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس نمی‌دهد

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان ملت هرچه از رئیس‌جمهور می‌پرسند چه زمانی طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس خواهد آمد و اجریی خواهد شد، پاسخی از سوی او داده نمی‌شود.

رئیس‌جمهور پاسخ درستی در مورد طرح رتبه‌بندی معلمان به مجلس نمی‌دهد

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه دولت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را به تأخیر می‌اندازد، اظهار کرد: بارها از آقای رئیس‌ جمهور پرسیدیم که چرا این طرح را به مجلس ارائه نمی‌دهد ، اما او پاسخ درستی به ما نمی‌دهند؛ لذا از رسانه‌ها انتظار می‌رود از آقای رئیس جمهور مطالبه کنند تا هرچه سریع‌تر این طرح به مجلس آورده شود. 

 

وی افزود: مجلس شورای اسلامی و نمایندگان به صورت جدی موافق طرح رتبه‌بندی معلمان هستند و برای ارتقای معیشت معلمان هرکاری را انجام می‌دهد.

 

 سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با طرح رتبه‌بندی معلمان، انگیزه معلمان افزایش می‌یابد و حق آنهاست همانند اساتید دانشگاه‌ها در قبال خدماتی که ارائه می‌دهند، ارتقا یابند یا دستمزد بیشتری دریافت کنند.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از معلمان به خاطر اینکه مدارک تحصیلی دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری برای آنها لحاظ نمی‌شود، به همان مدارک تحصیلی کاردانی یا کارشناسی بسنده می‌کنند و دیگر به دنبال ادامه تحصیل و علم‌اندوزی نمی‌روند و حتی برخی از معلمان انگیزه خود را در ارتقای سطح و مهارتشان از دست داده‌اند و دچار روزمرگی و دلسردی شده‌اند.

 

سلیمی بیان کرد: متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم به جای اینکه معیشت معلمان ارتقا یابد، علی‌رغم شعارهای داده شده سطح معیشت معلمان افت داشته است و باید دولت بداند با شعارها و رفتارهای پوپولیستی نمی‌شود مطالبات فرهنگیان آموزش و پرورش را پاسخ داد.

 

وی گفت: در آموزش و پرورش، معلمانی مشغول خدمت هستند که از تخصص و کارایی بسیار بالایی برخورداند و انصاف نیست که حقوق این افراد با معلمانی که فاقد این تخصص و کارایی هستند، برابر باشد و باید هرچه سریع‌تر دولت زمینه ارتقای آنها و بهبود وضعیت معیشتی‌شان را با طرح رتبه‌بندی فراهم سازد. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied