شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 9 آذر | 98/09/09

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 9 آذر | 98/09/09

احتمال نبش قبر میترا استاد

دومین جلسه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد، همسر دوم محمدعلی نجفی، برای تعیین عمد یا شبه‌عمد بودن صبح امروز (شنبه) با حضور وکلا، متهم، عوامل بررسی صحنه جرم و کارشناسان رسمی دادگستری آغاز شده است. در ادامه جلسه قاضی کشکولی از کارشناسان پزشکی قانونی پرسید، با توجه به صحبت‌های محمدعلی نجفی چرا استخوان جناق آسیبی ندیده است؟ که وی پاسخ داد: بنده از دکتر میرویسی (اولین کسی که جسد را معاینه کرد) دلیل این اتفاق را پرسیدم که وی پاسخ داد: احتمالاً به دلیل خون‌آلود بودن جسد دقت زیادی صورت نگرفته است و ممکن است تَرَکی برداشته شده، اما ثبت نشده باشد؛ لذا می‌توان با نبش قبر و بررسی جسد، آسیب جناق سینه را بررسی کرد. /تسنیم

divider1تمامی دانشگاه های آزاد تهران فردا یکشنبه تعطیل شد

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: به دلیل آلودگی هوا، تمام مدارس دولتی و غیردولتی و مؤسسات علمی آزاد تهران فردا هم تعطیل هستند.

 

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

خوشبختانه افراد خارج کشور دسترسی به آمار ندارند

منتظری: آخرین آمار را ندارم، اما می‌دانم تعداد زیادی از آن‌ها آزاد شدند و آن‌هایی که دستگیر شدند کسانی هستند که در صحنه جرم مجرم شناخته شدند که این هم مبتنی بر دلایل و مدارک بوده است. کار‌های تحقیقاتی و بازجویی ادامه دارد و امیدواریم آن هم در اولین فرصت به اتمام برسد. دادستان کل کشور درباره انتشار برخی آمار‌ها درباره تعداد کشته شدگان همچون آمار ۳۰۰ کشته گفت: خوشبختانه افراد خارج از کشور هیچ دسترسی به اطلاعات و آمار ندارند. به همین دلیل، آن‌ها آمار‌های مختلفی می‌دهند که هیچ یک از آن‌ها اعتبار ندارد. منتظری در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس درباره بازداشت ۷ هزار تن در اعتراضات اخیر گفت: این موضوع را نه تنها تایید نمی‌کنم که می‌گویم هیچ مقامی مجاز نیست بدون داشتن آمار و اطلاعات دقیقی آماری بدهد. بنده هم در خبر‌ها و گزارش هایی دیدم که برخی آماری داده‌اند که باید از آن‌ها پرسید منبع این آمار و این اطلاعات کجاست. به هر حال ما این را تایید نمی‌کنیم

 

divider1

درخواست مجلس برای تعطیلی ادارات تهران!

دبیر مجمع نمایندگان تهران از ورود این مجمع به موضوع آلودگی هوای پایتخت خبر داد و گفت که پیشنهاد مجمع نمایندگان تهران این است که علاوه بر تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برخی از ادارات هم تعطیل شود تا با کاهش رفت و آمدها از حجم آلودگی هوا کم شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مهدی طائب: مسئولان ما حوادث اخیر را در حد ۸۸ تلقی می‌کردند

مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار با اشاره به حوادث اخیر کشور پس از افزاییش قیمت بنزین، تصریح کرد: دشمنان برای ایجاد فتنه در کشور هزینه زیادی کردند، اما متاسفانه برخی مسئولان ما نتوانستند عقبه این فتنه را تشخیص دهند و آن را در حد فتنه سال ۸۸ تلقی می‌کردند. طائب بیان کرد: با اینکه هیچ کس نتوانست فتنه امسال را تشخیص دهد، اما رهبر معظم انقلاب با درایت و بینش والا و بیانات تاثیرگذارشان توانستند وضعیت را آرام و فتنه گران را به مردم معرفی کنند. فرمانده قرارگاه عمار مشکل اصلی کشور را ضعف مدیریتی دانست و گفت: دلیل این مدعا هم این است که با وجود نامگذاری امسال از سوی رهبر انقلاب به نام رونق تولید، آن گونه که شایسته است برای تحقق این شعار اقدام نشده است.

divider1

فوری/ مدارس تهران فردا یکشنبه 10 آذر تعطیل شد

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: تمام مقاطع تحصیلی استان تهران به جز پردیس، فیروزکوه و دماوند به دلیل افزایش آلایندگی‌ها فردا تعطیل است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

مجری جنجالی به تلویزیون بازگشت

شب گذشته، سری جدید برنامه تلویزیونی «ورزش از نگاه دو» در حالی روی آنتن شبکه دو سیما رفت که آرش ظلی پور اجرای آن را بر عهده داشت. پیش از این، مصاحبه غیرمتعارف ظلی پور با مسعود فراستی منتقد سینما، در برنامه «من و شما» خبرساز و جنجالی شده بود. /باشگاه خبرنگاران

 

divider1

سردار نجات: هدف اصلی آشوب‌های اخیر  «استعفای رئیس‌جمهور» بود

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه با تشریح آشوب‌های اخیر در سه کشور ایران، لبنان و عراق، گفت: «گروه‌های ضد انقلاب قصد داشتند با موج‌سواری بر روی مطالبات اقتصادی، امنیت مردم را از بین ببرند و هدف اصلی آنها استعفای رئیس‌جمهور یا نخست‌وزیر یا نمایندگان پارلمان در این سه کشور است.»

 

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

گرانی بنزین بر قیمت مسکن بی‌تاثیر است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک: برخی تصور می‌کنند که، چون بنزین گران شده پس مسکن هم گران خواهد شد. شک نکنید که، چون قدرت خرید متقاضیان مسکن پایین است قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد، چون اصلاً کشش رشد قیمت برای مسکن قابل تصور نیست. تجربه نشان داده است که وقتی قدرت خرید پایین باشد هیچ مؤلفه‌ای نمی‌تواند قیمت مسکن را تحت تأثیر قرار دهد. /فارس

divider1

زمان ثبت نام انتخابات مجلس

نام‌نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا (یکشنبه) دهم آذر آغاز می‌شود و تا ۱۶ آذر ادامه دارد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

آخرین وضعیت روح‌الله زم در زندان

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با اشاره به برخی شایعه‌ها مبنی بر رخداد اتفاقی برای زم در زندان، تاکید کرد: «در پرونده زم علاوه بر مسائل امنیتی، حفظ جان متهم هم حائز اهمیت است و باید مراقب بود. محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده فسا و نایب ‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به انتشار اخباری مربوط به پرونده روح‌الله زم، سرکرده کانال تلگرامی آمدنیوز گفت: «من فکر می‌کنم باید اجازه دهیم در مورد مسائل امنیتی، ابتدا حریم‌های امنیتی حفظ شود. ثانیاً اگر اطلاعات غیررسمی و رسمی هم به دست ما می‌رسد، شاید به ادامه کار امنیتی و تحقیقات ضربه بزند، بنابراین باید در اعلام آن دقت شود.»

او با ذکر اینکه هنوز خبری در مورد پرونده زم از سوی مقامات اعلام نشده است، ادامه داد: «ممکن است برخی از اخبار مربوط به پرونده زم موثق و تایید شده نباشد. چون هنوز یک مقام رسمی درباره پرونده او اظهار نظر نکرده است. حتی در مورد نحوه دستگیری زم هم کلی‌گویی شد و هیچ‌کس رسما از مقامات، تلویزیون و جراید جمهوری اسلامی اعلام نکرده که زم در کجا دستگیر شده است.» این نماینده مجلس تاکید کرد: «به نظر می‌رسد زمانی که قضیه‌ای تازه و در دست تحقیق است، انتشار و اعلام اخبار غیررسمی کار درستی نیست. منافع ملی بر تمامی مسائل باید ارجحیت داشته باشد. در پرونده زم نباید به دنبال تسویه حساب‌ها باشیم. یکی از اقداماتی که روح‌الله زم انجام می‌داد، تفرقه انداختن میان مسئولان بود. اگر ما هم از پی دستگیری زم بخواهیم در کشور اختلاف بیندازیم، کار او را ادامه خواهیم داد؛ بنابراین، بدون اینکه اسم شخص خاصی در نظرم باشد، می‌گویم چه دلیلی دارد حتی وقتی هنوز گزارش این پرونده به کمیسیون امنیت ملی هم نیامده اظهارنظر کنیم؟»

جمالی در پاسخ این پرسش که آیا قرار است گزارش پرونده زم به کمیسیون امنیت ملی بیاید، گفت: «در دیدار‌هایی که با وزارتخانه‌های مرتبط با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داریم، در حدی که قانون اجازه می‌دهد، اطلاعات را به ما می‌دهند. ولی ما هم که در کمیسیون امنیت ملی هستیم صبر می‌کنیم تا زمانی خبرگیری کنیم که آن خبردهی باعث ضربه زدن به اصل ماجرا نشود.» او ادامه داد: «هنوز به کمیسیون امنیت ملی گزارشی درباره پرونده زم داده نشده است. زمانی که مسئولان به کمیسیون امنیت ملی بیایند در مورد این پرونده گزارش رسمی خواهند داد.»

divider1

جزئیات رتبه بندی  و کیفیت آموزشی و معیشتی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح رتبه‌بندی کیفیت نظام تعلیم و تربیت و معیشت معلمان را افزایش می‌دهد.


جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ماجرای بودجه نجومی و بدون نظارت «خارج از شمول» رئیس مجلس!

کامران، نماینده اصفهان می‌گوید: حداد عادل سه میلیارد تومان داشت، لاریجانی این بودجه را ۵۰ میلیارد تومان کرد و می‌خواهد آن را به ٧٠ میلیارد تومان هم افزایش دهد!

divider1

بیوگرافی امیر حسین رستمی بازیگر سریال فوق لیسانسه ها +تصاویر

بیوگرافی امیرحسین رستمی و همسرش پوراندخت الستی و همچنین عکس های خانوادگی آن ها را مشاهده نمایید.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

اعتراف پروانه سلحشوری درباره گرانی بنزین

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مصوبه اخیر بنزین مجلس کاملا با آن مخالف بود و این موضوع هم در بودجه سال گذشته و هم در سال جاری مطرح و رد شده بود، زیرا نمایندگان می‌گفتند باعث تشنج می‌شود، گفت: البته الان من می‌گویم شاید اشتباه ما هم بود. اگر سال گذشته افزایش حداقلی را می‌پذیرفتیم نظام ناچار به افزایش حداکثری نمی‌شد. پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به مناسبت دهم آذر روز مجلس، با اعتقاد به این که «در حال حاضر واقعا این طور نیست که مجلس در رأس امور باشد» مدعی شد: در مسائل مهم برای مجلس تصمیم گرفته می‌شود. شما تصور کنید رئیس جلسه با اضافه یا کم کردن وقت رأی دادن برای یک طرح یا لایحه در تصویب یا عدم تصویب آن موثر است. معادلات دیگری هم دخیل است و این طور نیست که فقط آنچه در صحن مجلس بگذرد، باشد. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: سخت‌ترین جا برای ما این است که از بیرون به مجلس دستوری داده شود. مثلا در مصوبه اخیر بنزین مجلس کاملا با آن مخالف بود. این موضوع هم در بودجه سال گذشته و هم در سال جاری مطرح و رد شده بود، زیرا نمایندگان می‌گفتند باعث تشنج می‌شود. البته الان من می‌گویم شاید اشتباه ما هم بود. اگر سال گذشته افزایش حداقلی را می‌پذیرفتیم نظام ناچار به افزایش حداکثری نمی‌شد.

divider1

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied