شمانیوز
شما نیوز

جزئیات اولین روز ثبت نام مجلس

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان روز اول ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در روز اول ۹۵۶ نفر به ستادهای کل کشور مراجعه کردند که ۷۸۹ نفر ثبت نام قطعی کردند.

جزئیات اولین روز ثبت نام مجلس

به گزارش خبر نگارشمانیوزوبه نقل از مهر:سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان روز اول ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: در روز اول ۹۵۶ نفر به ستادهای کل کشور مراجعه کردند که ۷۸۹ نفر ثبت نام قطعی کردند.

وی ادامه داد: از این میان ۷۲۶ نفر مرد و ۶۳ نفر زن هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اظهار داشت: بیشترین تعداد افراد ثبت نام کننده در تهران با ۲۲۱ نفر و کمترین میزان مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ۶ نفر است.

موسوی افزود: در دور گذشته انتخابات در سال ۹۴ در روز اول ۶۸۷ نفر ثبت نام کرده بودند که با درصدی افزایش شاهد هستیم که امروز این میزان به ۷۸۹ نفر رسید.

وی تصریح کرد: البته حدود ۱۶۷ نفر همچنان در ستادها بوده و همکاران بنده در هیئات اجرایی و نظارت در حال رسیدگی به مدارک آنها هستند. ما شاهد افزایش حدود ۱۰۰ نفر در میزان ثبت نام‌های روز اول نامزدهای انتخابات دور یازدهم مجلس نسبت به ثبت نام روز اول دور گذشته مجلس بودیم که البته با بررسی مدارک برخی از افراد که همچنان در ستادها هستند، شاهد افزایش آمار خواهیم بود.

کاهش نام‌نویسی زنان نسبت به دوره دهم مجلس

هم‌چنین ایلنا نوشت:

عیسی فرهادی فرماندار تهران عصر امروز ساعت ۱۷:۳۰ با حضور در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون نزدیک به نیم ساعت به ثبت نام مانده و ۱۳۷ نفر بصورت قطعی در سامانه ثبت نام کردند که از این میان ۲۰ نفر زن هستند.

فرماندار تهران یادآور شد: با مقایسه روز اول ثبت‌نام در سال ۹۴ در دوره دهم مجلس خانم‌ها کمتر ثبت نام کردند و از لحاظ درصد نیز نسبتا درصد خانم‌ها نسبت به کل نامزدها کمتر شده است.

وی ادامه داد: از میان این ثبت‌نام کنندگان ۱۹ نفر دکترا، ۱۰۷ نفر فوق لیسانس، ۱۰ نفر لیسانس یک نفر حوزوی بودند. ۹۵ نفر بین ۳۰ تا ۵۰ سال، ۲۸ نفر ۵۰ تا ۷۰ سال و ۲ نفر بالای ۷۰ سال بودند که نشان می‌دهد جوانان استقبال خوبی داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied