شمانیوز
شما نیوز

آمریکا جرأت فکر کردن به اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

​امام جمعه مشهد گفت: دشمن با دیدن توانمندی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از انجام تهاجم نظامی مایوس است، آمریکا حتی جرات فکر کردن به اقدام نظامی علیه کشور ما را ندارد.

آمریکا جرأت فکر کردن به اقدام نظامی علیه ایران را ندارد

به گزارش خبرنگار شما نیوز به نقل از مهر : امام جمعه مشهد گفت: دشمن با دیدن توانمندی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از انجام تهاجم نظامی مایوس است، آمریکا حتی جرات فکر کردن به اقدام نظامی علیه کشور ما را ندارد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروزبه مناسبت سالروز شهادت شهید کشوری در دیدار با فرماندهان هوانیروز، اظهار کرد: آمادگی دفاعی و بازدارندگی امروز ارتش با هیچ زمان دیگری قابل مقایسه نیست. هوانیروز نقش بسیار تعیین کننده‌ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

وی با اشاره به نقش شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی، افزود: همه شهدا در هر رسته و مقامی نقش تعیین کننده‌ای در جنگ حق علیه باطل داشتند که از بین همه شهدای ارتش دو شهید برجسته اند، شهید کشوری و شهید شیرودی که برجستگی خاص دارند و این باعث شده هوانیروز در بین تمام جریانات دفاعی مورد توجه قرار گیرد.

هوانیروز جزء ارکان اصلی قدرت ارتش ایران است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه هوانیروز جزء ارکان اصلی قدرت ارتش ایران است، تصریح کرد: تعامل نیروی زمینی نسبت به نهادهای دیگر ارتش بیشتر است. در فتنه اخیر دشمن قصد تصرف خیلی از پادگان های نظامی را داشت و می خواست با به دست آوردن اسلحه دست به کشتار بزند، که خوشبختانه ورود ارتش به دستور فرمانده کل قوا در جهت حفاظت از مراکز مهم، جلوی بسیاری از اتفاقات را گرفت.

امام جمعه مشهد ادامه داد: این ورود به مرحله عملیات نظامی نکشید و فقط جنبه حضور میدانی داشت، اما همین صلابت و هیبت حضور ارتش اجازه ورود به دشمن را نداد. وقار و ابهت ارتش از اوایل انقلاب در همه عرصه ها اثرگذار بوده و همه فتنه‌ها با ورود ارتش خنثی شده است.

دشمن با دیدن توانمندی‌های نظامی ایران از تهاجم نظامی مایوس است

وی با بیان اینکه میدان فتنه عرصه فعالیت های سیاسی است نه فیزیکی و نظامی، ابراز کرد: دشمن با دیدن توانمندی های نیروهای نظامی جمهوری اسلامی از انجام تهاجم نظامی مایوس است، آمریکا حتی جرات فکر کردن به اقدام نظامی علیه کشور ما را ندارد، لذا تمام همت خود را بر روی فتنه و توطئه گذاشته است.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: دشمنان می خواهند کاری کنند تا بسیاری از افراد صحنه را خالی کرده و فضای سیاسی ایران خالی بماند، تا همانند کشورعراق بتوانند به راحتی دخالت های خود را اعمال کنند. دشمن می خواهد در عرصه سیاست وارد شده و فتنه درست کند، تا جریان های موثر کشوری کنار بکشند و آنان به راحتی دست به تخریب بزند.

امام جمعه مشهد با تاکید بر اینکه دشمن هیچ کاری نمی تواند انجام دهد، تشریح کرد: حتی اگر دولت و مجلس هم کنار بروند، مقام معظم رهبری هستند تا نقشه های دشمنان را خنثی کنند. همانند اوایل انقلاب و در دوران دفاع مقدس که با بمب گذاری رجایی و باهنر را شهید کردند، اما هیچ خدشه ای به نظام وارد نشد.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت در شناسایی و خنثی سازی توطئه ها، اظهار کرد: ارتش دو موضوع را باید در نظر بگیرد، نخست آمادگی اجتماعی و با مردم بودن و دوم بصیرت شناسی و دشمن شناسی است.

زیر مجموعه های ارتش در مسئله بصیرت پررنگ تر عمل کنند

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تلاش کنید زیر مجموعه های ارتش در مسئله بصیرت پررنگ تر عمل کنند، ابراز کرد: توطئه های دشمنان را شناسایی و خنثی نمایند. ارتش آمیختگی بیشتری با مردم دارد، هنگامی که مسائلی مانند فتنه رخ می دهد طبعا نیروی زمینی وارد عرصه می شود چون ارتباط بهتری با مردم دارد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: هیچ ارتشی در بین ارتش های دنیا مثل ارتش ما مردمی نیست، زیرا ارتش های دیگر این آمیختگی و ارتباط را با مردم ندارند و از مردم جدا هستند.

وی نقش هوانیروز را قبل و بعد از انقلاب مهم ارزیابی کرد و گفت: بعضی از نهادها به خاطر انقلابی بودن برجسته می شوند که نیروی هوانیروز ارتش یکی از همین نهادهاست.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: گرایش هوانیروز در قبل از انقلاب موجب شد تا امام(ره) خیلی از فرماندهان را از میان هوانیروز انتخاب کنند. ارتباط من نیز با نظامیان به واسطه ارتباطات دوستانه ای است که وجود دارد و این ارتباطی هیچ ربطی به سلسله مراتب نظامی که فرمانده کل قوا در راس آن است ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied