شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 17 آذر ماه

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 17 آذر ماه
چرا ۲۵۰میلیارد دلار ارز ارزان دولت احمدی نژاد را رها کرده اید؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:براساس اطلاعات و آماری که رئیس کل سابق بانک مرکزی ارائه داده، میزان کل مداخله ارزی دولت یازدهم در فاصله سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ از رقم یک سال دولت احمدی‌نژاد هم کمتر است. در ۱۳ سال از ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ بانک مرکزی در کل ۲۸۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار برای مداخله و مدیریت بازار ارز در بازار فروخته است که ۸۱/۸ درصد آن مربوط به سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ یعنی دوره فعالیت دولت‌های نهم و دهم بوده است. اینکه درآمد ارزی ناشی از فروش نفت در آن ۸ سال با کل درآمد نفتی از زمان کشف نفت! برابری می‌کرده است، هرگز مشخص نگردید این نزدیک به ۶۱۸ میلیارد دلار چه سرنوشتی پیدا کرد؟
 
 

divider1

​سقف وام ازدواج در سال ۹۹ اعلام شد

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌های در سال ۱۳۹۹ سیصد میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله و با یک ضامن معتبر و سفته است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

درخواست آشنا از اژه‌ای درباره فردوسی‌پور

مشاور رییس جمهور و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت در نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خواستار بررسی مجدد موضوع عادل فردوسی‌پور و برنامه نود در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما شد. این نامه در تاریخ ۱۰/۰۹/۹۸ برای رییس شورای نظارت ارسال شده‌است. حسام‌الدین آشنا با اشاره به آغاز برنامه هت‌تریک مزدک میرزایی در شبکه ایران اینترنشنال و عدم تدبیر مناسب مدیران رسانه ملی در رقیب‌سازی نوشته است: «برنامه هت‌تریک با توجه به خلا ایجاد شده در شبکه سه، می‌تواند مخاطبی گسترده جذب کند؛ این درحالی است که با وجود برنامه ۹۰، سال‌ها هیچ شبکه ماهواره‌ای فارسی زبانی توان رقابت با آن را نداشت، اما در اسفندماه ۱۳۹۷ با بی‌تدبیری مدیران سازمان صداوسیما، بدون ارائه هیچ ادله مشخصی، بهترین برنامه تلویزیون از نگاه داوران جشنواره جام جم و بهترین برنامه تلویزیون از نگاه مخاطبان، تعطیل شد و یکی از بهترین برنامه‌سازان و مجریان تلویزیون خانه‌نشین شد». رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده برای عادل فردوسی‌پور انتقاد کرده و نوشته‌است: «در حال حاضر عادل فردوسی‌پور نه تنها اجازه اجرای زنده در هیچ یک از شبکه‌های تلویزیون را ندارد و حتی گزارش بازی‌های فوتبال نیز از او گرفته شده است، بلکه شواهد متعددی نشان می‌دهد که امکان اجرای زنده وی در آی‌پی‌تی‌وی‌ها و فضای مجازی نیز به‌صورت غیررسمی ممنوع شده است».

divider1

 واکنش زرینچه به سرمربیگری استقلال و فسخ قرارداد استراماچونی

سرپرست استقلال تهران به شایعه سرمربیگری در استقلال به جای آندره آ استراماچونی واکنش نشان داد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

واکنش مرعشی به بیانیه موسوی در زمان اعتراضات بنزینی

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است که اگر بیانیه موسوی به اعتراضات بنزین با هدف گذر از نظام بوده باشد بسیار خطرناک است چراکه همه راه‌های دیگر ایران را وارد سیاهچاله می‌کند. حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی درباره بیانیه اخیر میرحسین موسوی پس از اعتراضات به افزایش قیمت بنزین گفت: آقای موسوی در بیانیه‌شان سه مطلب بود؛ یک نکته این بود که بالاخره ایشان یک مرزبندی با سلطنت طلب‌ها کرد که این به نظر من جدید بود که کسی تا به حال با این صراحت این مرزبندی را نکرده بود. نکته دومش که از نظر من دقیق نبود و آن مقایسه این حوادث با حادثه ۱۷ شهریور میدان ژاله بود. سومین نکته‌ای که از آن برداشت می‌شود این است که آقای موسوی از نظر خودش خواسته این اعتراضی را که حالا در جامعه ایران اتفاق افتاده است را مدیریتش را از خارج به داخل منتقل کند، ممکن است که این واقعی بوده باشد، ولی من این را واقعی نمی‌دانم. چون اعتراضاتی که اتفاق افتاد از جنس سیاسی نبود و به سیاسیون ملی هم اعتنایی نخواهد داشت. او در پاسخ به این سوال که آیا این بیانیه به معنای گذر از نظام است، افزود: اگر این طور باشد خیلی خطرناک است، هیچ راهی جز متعادل شدن موازین جمهوری اسلامی در عرصه سیاست داخلی و خارجی و پایداری جمهوری اسلامی نیست، همه راه‌های دیگر به سیاه چاله منتهی می‌شود، ما فقط و فقط یک راه داریم و آن هم جمهوری اسلامی تعدیل شده‌ای که مردم ایران بتوانند به عنوان نظام واقعی که خودشان در استقرارش نقش داشتند آن را یکبار دیگر باورش کنند و بپذیرند.

divider1

تعطیلی مدارس دوشنبه 18 آذر 

در این خبر مدارسی که به دلیل برودت هوا و جلوگیری از شیوع آنفولانزا و یا آبگرفتگی تعطیل شدند را مشاهده می‌کنید.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

عضو موتلفه: کار در دولت احمدی‌نژاد جرم است؟

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان گفت: تمام وزیران دولت نهم و دهم افرادی پاک دست و کارآمد هستند و شورای نگهبان آن‌ها را به جرم کار در دولت قبلی رد صلاحیت نمی‌کند. فاطمه رهبر درباره ورود احمدی نژادی‌ها به انتخابات و آخرین دیدارش با رئیس جمهور سابق، گفت: به خاطر ندارم آخرین باری که آقای احمدی نژاد را دیده‌ام، چه زمانی بوده است. در دوره ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد، در سفر‌های استانی به تهران و دیدار‌های رسمی بین دولت و مجلس آقای احمدی نژاد را می‌دیدم و فقط یکبار برای یک مشورت کاری در ارتباط با آموزش و پرورش به دفتر ایشان رفتم. وی در خصوص اینکه آیا مدیران و چهره‌های نزدیک به احمدی نژاد شانسی برای حضور در مجلس بعدی دارند، گفت:من جزو نمایندگان نزدیک به احمدی نژاد نبودم، ارتباطی هم با ایشان ندارم. از همان ابتدا نیز عضو حزب موتلفه‌ی اسلامی بودم و حتی توصیه شده هم نبوده‌ام.

divider1

قیمت طلا، سکه و دلار امروز یکشنبه 98/09/17 + تغییرات

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 620 هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم 4 میلیون و 269 هزار تومان معامله می‌شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

صادقی خطاب به رحمانی‌فضلی: آیا مسئولیت اظهارات فرماندار شهر قدس را می‌پذیرید؟

محمود صادقی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از حوادث اخیر به خانواده‌های جانباختگان اعتراضات تسلیت گفت و اظهار کرد: بر اجرای سریع دستور رهبری برای بررسی دقیق عوامل بروز ناآرامی‌ها و رسیدگی به وضعیت جانباختگان و خانواده‌های داغدارشان تاکید می‌کنم. وی با استناد به قانون به کارگیری سلاح در موارد ضروری تاکید کرد: ماموران انتظامی برای اعاده نظم و کنترل شورش و ناآرامی‌هایی که بدون به کارگیری سلاح قابل مهار نیست باید قبل از به کارگیری سلاح از وسائل دیگری مطابق مقررات استفاده کرده باشند و آن وسائل موثر نبوده باشد و همچنین باید با اخلالگران اتمام حجت کند. این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر کشور، اظهار کرد: چرا به حافظان نظم و امنیت آموزش و تجهیزات لازم برای کنترل ناآرامی‌ها داده نمی‌شود؟ چه کسی مسئول خون‌های ریخته شده است؟ آیا مسئولیت اظهارات فرماندار شهر قدس را می‌پذیرید؟ صادقی در پایان تذکر خود بر اهمیت جبران خسارت‌های وارده به کسب و کار‌های اینترنتی در یک هفته قطع اینترنت ایران تاکید کرد. هم‌چنین خطاب به استاندار تهران گفت: منشا آلودگی هوا و بوی نامطبوع تهران را پیدا کنید شهروندان از این مشکل رنج می‌برند.divider1

جزئیات پرداخت حقوق کارکنان در سال آینده

در سال آینده تنها در شرایطی اعتبار حقوق کارکنان اختصاص پیدا می‌کند که اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران ثبت شده باشد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

سهم صدا و سیما از بودجه سال ۹۹ چقدر است؟

لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور منتشر شد که بر اساس آن، سهم سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های صوتی و تصویری از بودجه پیشنهادی معادل ۱۷۴۵ میلیارد تومان است. این در حالی است که بودجه مصوب امسال (سال ۹۸) مبلغ ۱۸۴۲ میلیارد تومان بوده است. /ایلناdivider1

عادل فردوسی‌پور از انجام یک فعالیت دیگر هم محروم شد

در حال حاضر عادل فردوسی‌پور نه تنها اجازه اجرای زنده در هیچ یک از شبکه‌های تلویزیون را ندارد و حتی گزارش بازی‌های فوتبال نیز از او گرفته شده است، بلکه شواهد متعددی نشان می‌دهد که امکان اجرای زنده وی در آی‌پی‌تی‌وی‌ها و فضای مجازی نیز به‌صورت غیررسمی ممنوع شده است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنیدdivider1

کاش انقلابی‌های حلال‌خور پیروز انتخابات شوند

بیژن نوباوه در گفتگو با خبرآنلاین:من ربطی به جبهه پایداری ندارم و نمی‌خواهم در مورد آنان صبحت کنم. امیداورم که انقلابی‌های حلال‌خور پیروز انتخابات شوند. من کاری به این ندارم که چه کسی برای کدام گروه است ندارم. باید چتر انقلاب انقدر گسترده باز باشد که به این چیز‌ها فکر نکنیم. تحزب درست است، اما تحزب اگر معنای واقعی وجود داشته باشد و حزب یک شبه نباشد، در انتخابات می‌تواند کمک کند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied