شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 19 آذر ماه

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 19 آذر ماه

به درخواست «شورای امنیت ملی» آمار کشته‎‌ها اعلام نشده

علی ربیعی، سخنگوی دولتدر آخرین نشست خبری خود با رسانه ها، درباره اعداد و ارقامی که برای کشته شدگان حوادث آبان ماه امسال ذکر می‌شود نیز اظهار نظر کرد. ربیعی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا آمار کشته شدگان حوادث اخیر اعلام نمی‌شود، تصریح کرد: تعداد مجروحان نیروی انتظامی بیشتر از مجروحان عادی است، بالاخره در این ماجرا عده‌ای مظلوم واقع شدند و ما نمی‌توانیم مثل آمریکا آمار فله‌ای بدهیم. او با بیان اینکه عدد و رقمی که از سوی آمریکایی‌ها درباره قربانیان حوادث اخیر اعلام شده، غیرواقعی است، گفت: شاهدی بر ادعا‌های آنان وجود ندارد. ما صادقانه و به تفکیک استان‌ها و علت، آمار را اعلام می‌کنیم. اگر تا به حال هم صبر کردیم و اعلام نشده به دلیل درخواست شورای امنیت ملی است. دولت با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت کشور این آمار را به زودی اعلام می‌کند.

divider1قیمت ارز، دلار، سکه، طلا و یورو در بازار امروز سه شنبه

نرخ ارز، سکه، طلای ۱۸ عیار و دلار- قیمت طلا و سکه در بازار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون ۷۲۰ هزار تومان قیمت خورد.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

سردار جعفری: متاسفانه شورای نگهبان، مبانی فکری کاندیدا‌ها را چندان بررسی نمی‌کند

سردار جعفری: در یک دولت چشمه‌هایی از این را مردم دیدند، اما کامل و جامع نبود. مدیریت کشور باید با همان نگاه رهبری که نگاه اسلام ناب است هماهنگ شود. اگر کسی در این مبانی اشکال داشته باشد، سنجش آن، وظیفه سنگین شورای نگهبان است؛ که فکر نمی‌کنم شورای نگهبان با این دقت نگاه کنند و روی مبانی فکری افراد برای تایید صلاحیت تمرکز کنند. الان در همین کشور‌هایی که مهد دموکراسی هم هستند باید نگاه فرد با نگاه حکومت بخواند. اما آقایانی که اینجا روی کار می‌آیند ابایی ندارند که بگویند دیدگاه ما با رهبری اختلاف دارد. خوب اگر دیدگاهت اختلاف دارد برای چه آمدی؟

divider1

تعطیلی مدارس چهارشنبه 20 آذر

در این خبر مدارسی که به دلیل برودت هوا و جلوگیری از شیوع آنفلوانزا و یا آبگرفتگی تعطیل شدند را مشاهده می‌کنید.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

لاریجانی: وضعیت تحریم‌ها جدی است

علی لاریجانی، رئیس مجلس در مراسم بهره‌برداری از آبرسانی به ۵۵ روستای استان کرمانشاه گفت: منفی‌بافی برای کشور سم مهلکی است و مردان کاری کسانی هستند که در شرایط سخت کار کنند. عده‌ای تنها منفی‌بافی می‌کنند و دل مردم را خالی می‌کنند، باید به‌جای منفی‌بافی وفاق را گسترش دهیم. برای هر انتخابات نباید دستگاه‌های زحمت‌کش تخریب شوند، ادب انتخاباتی باید رعایت و برادرانه رفتار شود و تخریب نکنند. همه باید با هم به‌فکر مردم باشیم و مسئولان به مکان‌هایی بروند که مشکلات مردم بیشتر است. وی گفت: این اقدامات در شرایط سخت انجام شده و وضعیت تحریم‌ها جدی است، در چند سال اخیر در زمان بودجه منابعی تنها برای آبرسانی به روستا‌ها تخصیص داده می‌شود و همین مجلس در چند سال اخیر بودجه‌ای برای آبرسانی به روستا‌ها در نظر گرفت و از مقام معظم رهبری درخواست کردیم که اجازه دادند از صندوق برداشت شود و این کار مجلس بود.

divider1

زمانبندی ثبت‌نام مسکن ملی در ۲۳ استان اعلام شد

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه از فردا ثبت‌نام مسکن ملی برای ۶ استان سمنان، ایلام، جنوب سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و خراسان رضوی آغاز می‌شود، گفت: ثبت‌نام از مردم استان‌های تهران، البرز، قزوین، جنوب کرمان و کرمان نیز ۳۰ آذرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1فلاحت پیشه:مجلس را به بازی گرفتند

رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: واقعیت این است که در مجلس کنونی نقاط قوتی داشت، اما نقاط ضعف به‌ویژه در جلسات غیرعلنی مشخص می‌شد زمانی که مجلس را وادار می‌کردند که یک سری تصمیمات اتخاد کند که یکی از نمونه‌های آن افزایش قیمت بنزین بود. مجلس هر چه بیشتر به آخر خود نزدیک شد، مورد بازی قرار گرفت. امیدوارم مجلس غیرسیاسی، معتدل و اقتصادی داشته باشیم، اما نگران فضای افراطی مجلس یازدهم هستم. /ایلنا

divider1

جزییات اعطای وام 50 میلیونی مسکن به فرهنگیان

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه کمتر از ۴۵روز دیگر احکام معلمان براساس نظام رتبه‌بندی اصلاح می‌شود، گفت: نیروهای اداری فعلاً تا مهر ۹۹ مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.


برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

روایت علی مطهری از جدیدترین نامه‌اش به رهبری

علی مطهری، نماینده تهران در نطق میان دستور گفت:حوادث تلخ آبان ماه نشان داد که سران قوا نبض جامعه را در دست ندارند. نباید مسائل را فقط گردن منافقین و سلطنت طلبان بیاندازیم، آن‌ها وسط داستان وارد شدند و سوءاستفاده کردند. طبق اعتراف نهاد‌های اطلاعاتی خودمان، توده فقیر جامعه جامعه بودند که معترض شدند و باید فکری به حال آن‌ها بکنیم. مجمع تشخیص تبدیل به شورای نگهبان دوم شده است که مصوبه مجلس را دست می‌برند و اصلاح می‌کند. دراین خصوص نامه‌ای خدمت رهبری نوشتم و اشکالات را خدمت ایشان بیان کردم. تا بهمن ماه برای تصمیم گیری درباره پالرمو و سی‌اف‌تی وقت نداریم والا وارد لیست سیاه خواهیم شد. مشارکت ۷۰ درصدی در انتخابات دهان آمریکا را می‌بندد، صندوق رای تنها راه اصلاح امور است. نباید مردم را تقسیم به انقلابی و غیرانقلابی، کنیم. ملاک اسلام است نه انقلاب.

divider1

نرخ دلار در کانال ۱۳هزار تومان تثبیت شد

قیمت دلار برای دومین روز متوالی در میانه کانال سیزده هزار تومان ماندگار شد.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

هشدار مشاور روحانی به صداوسیما

مشاور رئیس‌جمهور تاکید کرد: صدا و سیما مراقبت کند؛ تبلیغات سیاسی برای شخصیت‌های ملی با تبلیغات تجاری برای محصولاتی مثل عالیس متفاوت است. حسام الدین آشنا در دو توئیت جداگانه نوشت:

‌صدا و سیما مراقبت کند؛

‌تبلیغات سیاسی برای شخصیت‌های ملی با تبلیغات تجاری برای محصولاتی مثل عالیس متفاوت است.

‌تجربیات گذشته نشان داده است سپردن مدیریت تصویر ملی به برخی افراد در صدا و سیما ضررش از فایده‌اش بیشتر است؛ آن‌ها در تخریب چیره‌دستند، ولی برای ساختن چهره‌های ملی خیر!

‌مجریان سیاست پیشه از اوج آغاز می‌کنند تا به مجلس برسند.

ابتدا در افق ظاهر می‌شوند، با گذراندن جامع‌المقدمات به شبکه سه رفته و در سپهر سیاسی شناخته می‌شوند؛ هیچ‌گاه پاسخگو نیستند چرا که همواره میزبانند و سائل.

‌کمی بعد احساس مسئولیت می‌کنند و به سوی فتح استصوابی مجلس پیش‌می‌روند.

divider1

فتح اله زاده مدیرعامل استقلال شد

با پذیرفته شدن استعفای مدیرعامل استقلال، علی فتح‌الله‌زاده در آستانه بازگشت به این باشگاه قرار دارد.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

رکوردی که رحمانی فضلی در مجلس زد!

عضو هیئت رئیسه مجلس تعداد طرح‌های استیضاح‌های که در مجلس دهم تدوین شده را اعلام کرد که برای وزارت کشور ۶ بار استیضاح انجام شده است. علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز پارلمان با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی دور دهم مجلس ۳۸ استیضاح انجام شده است، گفت: اکنون هم استیضاح وزرای نفت، کشور و آموزش و پرورش در مجلس مطرح است. وی با اشاره به تعداد هر استیضاح در وزارتخانه‌های مختلف اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش ۴ بار، اقتصاد و دارایی ۳ بار، نیرو ۴ بار، وزارت راه و شهرسازی ۳ بار، وزارت علوم و تحقیقات ۳ بار، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ۴ بار، وزارت کشور ۶ بار، وزارت جهاد کشاورزی ۴ بار، وزارت نفت ۲ بار، وزارت صنعت ۲ بار، وزارت ورزش و جوانان ۲ بار و وزارت امور خارجه یک بار استیضاح انجام شده است.

divider1

استراماچونی از راه دور تمرینات استقلال را زیرنظر دارد!

با پذیرفته شدن استعفای مدیرعامل استقلال، علی فتح‌الله‌زاده در آستانه بازگشت به این باشگاه قرار دارد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

جزئیات جدید از پرونده «پسر آخوندی»

پرونده محمدمهدی آخوندی پسر عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. سوم آذر ماه امسال بود که رسانه‌ها از بازداشت "محمدمهدی آخوندی" فرزند عباس آخوندی وزیر سابق مسکن و شهرسازی خبر دادند؛ خبری که ۹ روز بعد غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه آن را تأیید کرد و علت این بازداشت را مسائل و موضوعات مالی اعلام کرد. اسماعیلی در نشست خبری روز ۱۲ آذر خود گفت: "این فرد تنها نیست و چهار نفر دیگر مرتبط با این پرونده در بازداشت هستند و کار رسیدگی به این پرونده در دادسرا در حال انجام است. "بر اساس این اعلام، مهدی آخوندی با صدور قرار بازداشت موقت از سوی شعبه بازپرسی به قرار صادره اعتراض کرده و پرونده وی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک برای تصمیم‌گیری در خصوص اعتراض متهم به قرار بازداشت، ارسال شده است. بر اساس آنچه تا‌کنون در تحقیقات مشخص شده، فرزند آخوندی در یک فقره فقط از محل واگذاری پروژه پردیسان قم، ۵۰۰ میلیارد تومان منتفع شده است. همچنین این فرد بر اساس روابطی که داشته، از یک نهاد و سازمان، ساختمانی به ارزش ۴ میلیارد تومان در یکی از مناطق شمال شهر تهران را ۳۸۰ میلیون تومان خریداری کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied