شمانیوز
شما نیوز

کوهکن درگفت‌وگو با شمانیوز:

جایگاه مجلس دهم تا حد یک شورای شهر افول کرد/ نظارت در مجلس دهم ضعف دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دهم دچار روزمرگی افتاده بود و اغلب نمایندگان اقداماتی را انجام می‌دادند که در حیطه وظایف نماینده شورای شهر بود نه نماینده مجلس.

جایگاه مجلس دهم تا حد یک شورای شهر افول کرد/ نظارت در مجلس دهم ضعف دارد

محسن کوهکن، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با بیان اینکه در آستانه انتخابات یازدهم همه تلاش می‌کنند تا مجلس دهم را تخریب و مقصر مشکلات جلوه دهند، اظهار کرد: از این افراد باید پرسید آیا مجلس دهم واقعاً هیچ نقطه قوتی نداشته است؟ بهتر است در کنار معایب کمی هم در مورد محاسن آن برای عموم مردم گفته شود.

وی افزود: سطح مدرک تحصیلی نمایندگان مجلس دهم به مراتب در مقایسه با مجلس ادوار گذشته بالاتر بوده و نیز مجلس دهم سعی کرد در برخی مواقع در موضع‌گیری‌ها و برخوردها منطقی‌تر باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تعاملات بین فراکسیونی و بین جناح‌ها در مجلس دهم قابل قبول بوده است. فراکسیون‌ها و جناح‌ها هم‌دیگر را تحمل می‌کردند و این موضوع به تبعیت از بیانات رهبر معظم انقلاب بوده است.

کوهکن ادامه داد: البته از معایب این دوره از مجلس نمی‌توان چشم‌پوشی کرد و خود بنده به عنوان یک نماینده مجلس باور دارم که مجلس دهم نسبت به سایر مجالس بیشتر به روزمرگی افتاد و یکی از دلایلی که نمایندگان به روزمرگی می‌افتند این است که مردم از نمایندگان وظایف اصلی نمایندگی را طلب نمی‌کنند، بلکه وظایف فرعی او را که در حد یک نماینده شورای شهر است از او طلب می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان دومین ضعف مجلس دهم اظهار کرد: مجلس دهم دچار ضعف در نظارت بود و این ضعف در نظارت منجر شده تا دولت مجلس را در بسیاری از موارد به حساب نیاورد و نمایندگان از این موضوع رنج می‌بردند.

کوهکن گفت: در ماجرای افزایش قیمت بنزین نمایندگان بسیار با دولت مدارا کردند؛ در صورتی که موضوع قابل هضم برای آنها نبود، ولی نمی‌خواستند بر خلاف بیانات رهبر معظم انقلاب دولت حرف بزنند؛ چون ایشان از تصمیم سران قوا حمایت کردند؛ بنابراین نمایندگان مجلس دهم از لحاظ ولایت‌پذیری در درجه بالایی قرار داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied