شمانیوز
شما نیوز

تکذیب قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF

روال قانونی پیوستن ایران به این گروه در کمیسیون‌های مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است و مواردی نیز که نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی بوده در دولت انجام شده است.

تکذیب قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از فرارو: رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی شایعه قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه گروه اقدام مالی (FATF) را به شدت تکذیب کرد و آن را خبرسازی برخی سودجویان و دلالان بازار ارز دانست.

میثم امیری افزود: این موضوع شایعه‌ای از سوی برخی دلالان و سودجویان بازار ارز است که به دنبال التهاب و ایجاد تشنج هستند و به هیچ وجه صحت ندارد.

وی گفت: گروه بین الدُوَلی FATF سالانه سه بار تشکیل جلسه می‌دهد و اجلاس آتی آن در فوریه سال ۲۰۲۰، بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: در اجلاس آتی درباره اقدامات کشور‌ها و همچنین خواسته‌های این نهاد بین الدولی بحث می‌شود و هیچ اقدام جدیدی در خصوص قرار گرفتن نام ایران در فهرست سیاه اقدام مالی انجام نشده است.

امیری گفت: روال قانونی پیوستن ایران به این گروه در کمیسیون‌های مربوطه در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است و مواردی نیز که نیاز به ایجاد زیرساخت‌هایی بوده در دولت انجام شده است.

وی افزود: این خبر‌ها به منظور ایجاد التهاب و تنش در جامعه تولید می‌شود و از مردم خواهش می‌کنیم به این موضوعات توجه نکنند و در آرامش کامل به فعالیت عادی خود ادامه دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied