شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 25 آذر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز دوشنبه 25 آذر

فوری/ مدارس تهران فردا تعطیل نیست

سخنگوی آموزش و پرورش استان تهران درباره آخرین وضعیت تعطیلی مدارس تهران برای فردا (سه شنبه، ۲۶ آذر) توضیح داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1حُکم نهایی سپیده قلیان اعلام شد

وکیل سپیده قلیان از ابلاغ حکم نهایی دادگاه موکل خود خبر داد. جمال حیدری منش در گفتگو با ایلنا با اشاره به جزییات این حکم عنوان کرد: با توجه به اینکه موکلم در مرحله بدوی به ۱۸ سال حبس محکوم شده بود، ما به حکم دادگاه بدوی اعتراض کردیم و با وجود دستور آقای رئیسی درباره تجدید نظر در احکام مربوط به پرونده هفت تپه روز چهارشنبه باخبر شدیم که رای صادر شده است. وی با اشاره به اینکه روز گذشته پس از مراجعه به دادگاه حکم موکلش را رؤیت کرده است، اظهارداشت: سپیده قلیان به ۵ سال حبس محکوم شده است. گویا دادگاه جرم تبانی را تشخیص داده و برای موکلم این رای را صادر کرده است. این حکم قطعی است، اما از طریق اعاده دادرسی پیگیر هستیم. وکیل قلیان گفت که پرونده دیگری درباره اعتراض‌های آبان ماه برای موکلش باز است و هنوز در مرحله دادسرا قرار دارد.

divider1

تمرین امروز استقلال به دستور استرا تعطیل شد!

مترجم استراماچونی درباره بازگشت او گفت: اگر در مورد اراده استراماچونی باشد من می‌گویم او به احتمال بالای ۹۰ درصد برمی‌گردد اما به هر حال باشگاه هم باید پولش را بدهد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

واکنش ربیعی به بحث استعفای روحانی

سخنگوی دولت با اعلام اینکه به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست، طرح این مساله از جانب معاون اول رییس جمهور را تکذیب کرد.وی در همین راستا ادامه داد: برخی می‌گویند به دلیل اعتراض که نمی‌گذارند دولت کار کند رییس جمهور باید استعفا دهد. برخی هم از ابتدای عمر دولت می‌گفتند دولت شش ماه بیش‌تر نمی‌ماند، متاسفانه توجه نمی‌کنند در چه شرایطی هستیم. اتفاقات که افتاده و فشار‌هایی که تحمیل شده را در نظر بگیرند. یکی از مشکلات ما سخن نگفتن و اطلاع نرساندن بوده است. دولتی که در شش سال کارنامه خوبی از قدرت خرید و اشتغال مردم داشته باید بگوید چرا می‌خواهید عامل تحریم را نادیده بگیرد؟ ما معتقد هستیم این روز‌ها خواهد گذشت، همه تلاش خود را برای عبور از این روز‌ها خواهد کرد.

divider1

 

آنفولانزا جان چند نفر را گرفت؟

 گزارشاتی که از تاریخ ۱۷ تا ۲۳ آذر ماه ارائه شده، حکایت از مرگ ۱۵ نفر به علت بیماری آنفولانزا است. با تجمیع این تعداد با متوفی‌های قبل از ۱۶ آذر، آنفولانزا در مجموع ۹۶ نفر قربانی گرفته است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

تحریم انتخابات در قاموس اصلاح طلبان نبوده و نیست

محمدعلی وکیلی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: عضو فراکسیون امید با تاکید بر اینکه هیچ جریان اصلاح طلبی به دنبال تحریم انتخابات نیست، می‌گوید، مشروعیت و بقای اصلاح طلبان به صندوق‌های رای باز می‌گردد. وکیلی در رابطه با صحبت‌هایی که از سوی برخی از اصلاح طلبان مبنی بر تحریم انتخابات به میان آمده، گفت: تحریم انتخابات در قاموس اصلاح طلبان نبوده و نیست. مشروعیت و بقای اصلاح طلبی همواره به صندوق‌های رای بوده است و اگر روزی یک جریانی به صندوق رای پشت کند آن جریان، جریان اصلاح طلبی نیست. ممکن است موضع یک کنشگر اصلاح طلبی این باشد، اما جریان اصلاح طلبی بقایش به صندوق رای است.

divider1

اعتراض به شیوه برخورد با معترضان

نمایندگان مجلس و رئیس شورای شهر تهران به وقایع آبان ۹۸ و نحوه برخورد با منتقدان و معترضان واکنش نشان دادند. بهرام‌پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: به جای پخش اعترافات از صدا و سیما، دادگاه‌ها را به‌صورت علنی برگزار کند تا حقّی از مردم ضایع نشود. محمود صادقی، نماینده مردم تهران: وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا به حافظان نظم و امنیت، آموزش لازم و تجهیزات مورد نیاز برای کنترل مسالمت‌آمیز ناآرامی‌ها داده نشده است. محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران: اگر ما نسبت به انتقادات و اعتراضات دانشجویان، نخبگان، روزنامه‌نگاران و روشنفکران جامعه خود سعه‌صدر نداشته باشیم، آنگاه با اعتراضات خشونت‌بار سایر اقشار ناراضی و معترض که صدایی را برای طرح مطالباتشان نمی‌شنوند، مواجه خواهیم شد.

divider1

کنایه یک شاعر به سورپرایز وزیر ارتباطات

سورپرایز جدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سوژه طنز یک شاعر شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

اعتراض دادستانی به حکم برائت هنرمندان تئاتر و مدیران وزارت ارشاد

دادسرای فرهنگ و رسانه به حکم دادگاه کارکنان دولت درباره دو نفر از هنرمندان تئاتر و دو نفر از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برائت آن‌ها از اتهام فراهم کردن موجبات فساد و فحشاء، اعتراض کرد. ابوذر نصرالهی که در این پرونده وکالت سعید اسدی مدیر تئاتر شهر و شهرام کرمی مدیرکل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده دارد، روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: بنا بر موازین حقوق اداری، در رابطه با روند صدور مجوز برای امکان نمایش، مجموعه مقررات مشخصی وجود دارد که بر این اساس هر نمایش پس از تأیید شورای ارزشیابی و نظارت، متشکل از کارشناسان متخصص که بر تمام بخش‌های نمایش اعم از نمایشنامه و حتی در مرحله اجرای زنده آن نظارت دارد، جواز دریافت می‌کند.

divider1

پزشکان از دادن مالیات معاف می شوند؟

در شرایطی که کشور در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد؛ برخی پزشکان همچنان در برابر پرداخت مالیات مقاومت می‌کنند. در همین راستا آنها قصد دارند با همراهی نمایندگان پزشک مجلس، این صنف را از پرداخت مالیات پلکانی معاف کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

سخنرانی یک نماینده در مجلس عروسی دردسرساز شد

جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: تعدادی از دانشجویان از آقای مطهری به دلیل اظهاراتش در یکی از دانشگاه‌ها در ۱۳ آبان شکایت کرده بودند. اظهاراتی که باعث بحث و مجادله شد. قرار شد آقای مطهری در این رابطه به هیأت آمده و توضیح دهد. نیروی انتظامی شکایتی از آقای ذوالقدر نماینده میناب درباره سخنرانی ایشان در مراسم عروسی در روستای کرگان از روستا‌های میناب مطرح کرد. وزارت اطلاعات از آقای صادقی شکایتی را مطرح کرده مبنی بر اینکه علیرغم توضیحات وزیر اطلاعات درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای آقای صادقی جلساتی با مظنونان قبلی این پرونده داشته و به آن‌ها قول‌های خلاف واقع داده است. /ایسنا

divider1

تعطیلی مدارس سه شنبه 26 آذر


در شبکه های اجتماعی شایعه شده است به دلیل برودت و آلودگی هوا مدارس فردا سه شنبه 26 آذر تعطیل می باشد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

آقای شیخ محمود صادقی نمایندگان نیاز به مُبصر ندارند

جدال لفظی محمود صادقی نماینده اصلاح طلب تهران و علی ادیانی نماینده اصولگرای قائمشهر که از دیروز و از نطق کنایه آمیز ادیانی به استعفای صادقی شروع شده بود امروز هم در صحن مجلس ادامه یافت. ادیانی در واکنش به صحبت‌های صادقی که گفته بود مجلس نیاز به مبصر و مامور حراست ندارد، گفت: آقای شیخ محمود صادقی اصلا مخاطب بحث من شخص نبود بلکه یک رویه و خطی را به عنوان یک خطر برای تنزل جایگاه و شان مجلس، تخطئه کردم. ایشان اقرار کردند من استعفا ندادم. ممکن است کسی استعفایی را بنویسد و در جیب خود بگذارد نباید در رسانه‌ها مطرح شود که هزینه‌ای به نظام وارد شود. این مجلس نیاز به مبصر و مامور حراست ندارد، اما به حکم قانون اساسی عقل سلیم نماینده باید مُبَصِر باشد و حرفی نزند که هزینه برای نظام درست کند.

divider1

رمز دوم اینترنتی از اول دی غیر فعال می‌شود

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای دی‌ماه، انجام پرداخت و خریدهای اینترنتی با رمز دوم فعلی امکان پذیر نمی‌باشد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

کیهان: اکثر امضا‌کنندگان بیانیه ۷۷ نفر احضار، بازجویی یا بازداشت شده‌اند

روزنامه کیهان تیتر اصلی خود را به "پاسخ ۷۷۷ استاد دانشگاه به بیانیه اصلاح‌طلبان" اختصاص داد و در بخشی از آن نوشت: اکثر ۷۷ تن از مدعیان اصلاحات که اخیراً با صدور یک بیانیه وطن فروشانه از اراذل و اوباش اجاره‌ای حمایت کرده بودند به دادگاه احضار شده و تحت بازجوئی قرار گرفته‌اند و تنها برخی از این ۷۷ نفر که از اصلاح‌طلبان فراری و پناهنده به کشور‌های خارجی بوده‌اند در شمار احضارشدگان نیستند. گزارشی که به کیهان رسیده حاکی است، برخلاف آنچه مطرح شده، تهیه‌کننده آن بیانیه تاجزاده نبوده است بلکه بیانیه را یک اصلاح‌طلب فراری مقیم اروپا نوشته و از طریق واتساپ برای یکی از آن ۷۷ نفر ارسال کرده بود. به نوشته کیهان «اگرچه تاجزاده اصرار دارد به‌عنوان محور تهیه بیانیه ۷۷ نفر شناخته شود، ولی اطلاعات موثقی که مقامات قضایی و اطلاعاتی از احضارشدگان و برخی شواهد پیرامونی به دست آورده‌اند نشان می‌دهد که او در این میان نقش کم‌اهمیتی داشته است و حتی از تهیه‌کننده اصلی بیانیه نیز اطلاعی ندارد. گفته می‌شود مقامات قضایی به همین دلیل برای احضار فوری او اصرار چندانی به خرج نداده‌اند».

divider1

برند کیک های الوده به قرص مشخص شد

 دبیر کل کانون صنایع غذایی کشور گفت: نمی‌توان وجود قرص‌ها را انکار کرد و در مناطق شرقی کشور و در برخی از شهرهای کوچک غربی مواردی دیده شده است نکته قابل تامل آن که اکثر این کیک‌های آلوده در مناطق محروم کشف شده است!

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

divider1

ذوالنور: گشایش اقتصادی آمریکا و اروپا برای تأثیرگذاری در انتخابات مجلس است

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، با اشاره به بدعهدی‌های متعدد غربی‌ها و اروپاییان اظهار داشت: آمریکا و اروپا اخیراً گفته‌اند که فشار‌های حداکثری در حال تحقق نظر رهبر معظم انقلاب در مورد بستن چاه‌های نفت و قطع وابستگی‌ها می‌شود. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روابط اقتصادی یکی از ابزار‌های نفوذ غرب و اروپا در کشور به شمار می‌رود و آن‌ها در این زمینه احساس خطر کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که آمریکائیان و اروپاییان برای حفظ مهره‌های نزدیک به خود در آستانه انتخابات گشایش‌های اقتصادی ایجاد کنند. وی خاطرنشان کرد: هدف از این گشایش‌ها تأثیرگذاری بر مردم و جداسازی مسئولان از نیاز به تکیه داخل است و این تکیه در نزد مردم به فراموشی سپرده شود و اطلاعاتی در دست بوده که در این زمینه در حال مذاکره هستند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied